انتخاب سردبیر سینما

ایده‌ای که قسمت سوم انیمیشن Inside Out را متحول می‌کند

پیکسار همواره ایده‌های جدیدی برای فیلم‌های خود خلق می‌کند و معمولاً طیف گسترده‌ای از امکانات را پیش از آنکه تصمیم نهایی بگیرد، در نظر می‌گیرد. با این حال، گاهی اوقات ایده‌های فوق‌العاده به دلایل زمانی یا به این خاطر که به‌خوبی با پروژه جاری سازگار نیستند، کنار گذاشته می‌شوند. این اتفاق در مجموعه فیلم‌های Inside Out نیز رخ داده است.

پس از دو فیلم موفق، مشخص است که پیکسار به‌خوبی دنیای این مجموعه و نحوه کارکرد آن را درک کرده است. با این حال، ایده‌های جالب زیادی، از مکان‌ها گرفته تا شخصیت‌ها، وجود داشته که پیکسار تصمیم گرفته از آن‌ها در دو فیلم گذشته Inside Out استفاده نکند. اما در پیکسار، هیچ ایده خوبی به هدر نمی‌رود و به همین دلیل، یک ایده حذف‌شده خاص ممکن است برای ساخت فیلم Inside Out 3 استفاده شود.

ایده‌ای که می‌تواند Inside Out 3 را جذاب‌تر کند

معرفی مناطقی مانند سرزمین اهمال‌کاری یا جزیره استقلال می‌تواند داستان را غنی‌تر کرده و به ماجراجویی‌های احساسی رایلی رنگ و بوی تازه‌ای بدهد

معرفی مناطقی مانند سرزمین اهمال‌کاری یا جزیره استقلال می‌تواند داستان را غنی‌تر کرده و به ماجراجویی‌های احساسی رایلی رنگ و بوی تازه‌ای بدهد

یکی از ایده‌های بزرگی که پیکسار تصمیم گرفت از آن استفاده نکند، منطقه‌ای به نام سرزمین اهمال‌کاری (Procrastination Land) بود که پیش‌تر مورد بحث قرار گرفته بود اما در نهایت کنار گذاشته شد. کارگردان فیلم Inside Out 2، کِلسی من، در مصاحبه‌ای با ComicBook.com درباره این ایده توضیح داد و گفت:

«یکی از ایده‌های موردعلاقه من مکانی بود که به آن سرزمین اهمال‌کاری می‌گفتیم. این دقیقاً همان سرزمینی است که من، به‌ویژه در دوران نوجوانی، در آن زندگی می‌کردم. این سرزمین تابلوی بزرگی داشت که روی آن نوشته شده بود سرزمین اهمال‌کاری و زیر آن نوشته بود به‌زودی افتتاح می‌شود. و خشم (یکی از شخصیت‌ها) می‌گفت: “کی قراره ساخت اینجا رو شروع کنن؟ همین‌طور دست‌نخورده مونده!” هیچ پیشرفتی در آن دیده نمی‌شد. این ایده واقعاً بامزه بود. مشکل ما این بود که نمی‌دانستیم چطور آن را در این داستان خاص جای بدهیم. نمی‌توانم همه جزئیاتش را بگویم، اما بخش‌های دیگری هم از آن وجود داشت که واقعاً خنده‌دار بود. برای همین با خودم گفتم: این ایده باید به نوعی در آینده استفاده شود.»

این ایده به وضوح برای کِلسی بسیار هیجان‌انگیز و پر از پتانسیل بود، اما در نهایت نتوانستند آن را در داستان رایلی در دو فیلم گذشته بگنجانند. با این حال، این به معنای آن نیست که نمی‌توان در آینده به آن بازگشت. اینکه کِلسی به صراحت از علاقه‌اش به استفاده از این ایده در آینده صحبت کرده، نشانه خوبی است که نشان می‌دهد این ایده همچنان پتانسیل دارد و ثابت می‌کند ایده‌های خلاقانه‌ای که در پیکسار خلق می‌شوند، حتی اگر در لحظه مناسب نباشند، همیشه امکان استفاده در آینده را دارند.

Inside Out ۳ باید اجازه دهد که احساس دیگری کنترل رایلی را در دست بگیرد

چرا Inside Out 3 باید از این ایده استفاده کند

معرفی احساسات تازه مانند خجالت، غرور یا حسادت می‌تواند به پیچیدگی داستان و شخصیت رایلی بیفزاید و مخاطبان را با جنبه‌های جدیدی از ذهن او آشنا کند

معرفی احساسات تازه مانند خجالت، غرور یا حسادت می‌تواند به پیچیدگی داستان و شخصیت رایلی بیفزاید و مخاطبان را با جنبه‌های جدیدی از ذهن او آشنا کند

پیکسار باید از این ایده استفاده کند، زیرا روش‌های درخشان زیادی برای به‌ کارگیری از آن وجود دارد، نه‌تنها از طریق احساسات، بلکه در زندگی رایلی نیز. پیکسار در قسمت دوم تصمیم گرفت که او را بزرگ‌تر نشان دهد، بنابراین انتظار می‌رود که در Inside Out 3 نیز به رشد خود ادامه دهد. این زمانی است که سرزمین اهمال‌کاری می‌تواند بهترین کارکرد را داشته باشد، زیرا دوران نوجوانی بزرگ‌تر معمولاً زمانی است که افراد زیادی به‌طور طبیعی دچار اهمال‌کاری می‌شوند. چه در انجام تکالیف، چه پیدا کردن شغل یا مدیریت زندگی روزمره، این موضوع چیزی است که اکثر مردم تجربه کرده‌اند و بسیاری از تماشاگران فیلم نیز احتمالاً در همان زمان چنین تجربه‌ای خواهند داشت.

پیکسار در قسمت دوم توانست رایلی را برای هم‌سن‌وسال‌هایش بسیار قابل ارتباط کند و به همین دلیل شخصیت اضطراب و داستانی که با خود به فیلم آورد، بسیار تأثیرگذار بود. در حالی که سرزمین اهمال‌کاری یک شخصیت خاص نخواهد بود، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتواند تأثیر مشابهی بر مخاطبان بگذارد. چه بزرگسالانی که گذشته خود را به یاد می‌آورند، چه والدینی که در حال حاضر با این موضوع از طریق فرزندانشان روبرو هستند، و چه تماشاگران جوانی که در همان لحظه درگیر این دنیا هستند.

دیدن این منطقه می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما همچنین فرصت زیادی برای ارائه لحظات کمدی دارد. بردن رایلی به مکان‌های کاملاً متفاوت می‌تواند باعث شود سرزمین اهمال‌کاری روزانه تغییر کند، همان‌طور که ذهن او به نقاط منحصربه‌فردی سر می‌زند. این تغییرات می‌توانند به‌طور مداوم احساسات او را با چالش‌های جدید روبرو کنند و در عین حال لحظات خنده‌داری برای مخاطب فراهم آورند.

احساسات چه واکنشی نشان خواهند داد

نمایش احساسات والدین، دوستان یا افراد دیگر در کنار احساسات رایلی می‌تواند ابعاد جدیدی به داستان بدهد و تعاملات او را غنی‌تر کند

نمایش احساسات والدین، دوستان یا افراد دیگر در کنار احساسات رایلی می‌تواند ابعاد جدیدی به داستان بدهد و تعاملات او را غنی‌تر کند

سرزمین اهمال‌کاری ایده‌ای فوق‌العاده است، زیرا نحوه واکنش هر احساس به آن می‌تواند بسیار جذاب و متفاوت باشد. این مکانی نیست که پیکسار مجبور باشد به سرعت از آن عبور کند؛ بلکه می‌تواند زمان کافی صرف کند تا احساسات مختلف رایلی آن را تجربه کنند. کلسی پیش‌تر مثالی از واکنش خشم ارائه داده بود، و این واقعیت که سرزمین اهمال‌کاری می‌تواند دائماً تغییر کند، باعث می‌شود خشم بیش از پیش ناامید و عصبانی شود. شادی احتمالاً تلاش خواهد کرد تا رایلی را از این سرزمین بیرون بکشد و او را روی کاری که در زندگی‌اش در حال رخ دادن است متمرکز کند. این موضوع می‌تواند درسی برای شادی باشد تا یاد بگیرد که گاهی اهمال‌کاری اشکالی ندارد، اما در مواقع دیگر نیاز به تمرکز وجود دارد.

هر احساس می‌تواند نقشی در تحقق این درس داشته باشد و با همکاری یکدیگر، این پیام را منتقل کنند. این ادامه‌ای برای درس‌های آموزنده‌ای خواهد بود که در دو فیلم قبلی ارائه شده‌اند.

اینکه پیکسار می‌داند این ایده بسیار درخشان است، نشانه‌ای مثبت است که احتمالاً در Inside Out 3 از آن استفاده خواهد شد. اما صرفاً به این دلیل که تولیدکنندگان خلاق پیکسار فکر می‌کنند این ایده عالی است نباید آن را به واقعیت تبدیل کنند؛ بلکه دلیل اصلی این است که این ایده پتانسیل بسیار زیادی برای پیشرفت دارد و می‌تواند سرگرمی زیادی به Inside Out 3 اضافه کند. امکانات بی‌پایانی که این ایده ارائه می‌دهد، دقیقاً همان چیزی است که پیکسار در آن برتری دارد، به‌ویژه در این مجموعه.

انیمیشن Inside Out ۳ می‌تواند بزرگ سالانه‌ترین اثر پیکسار باشد

به نظر شما چه ایده‌هایی می‌توانند Inside Out 3 را بهتر کنند؟

پرداختن به موضوعاتی مانند پذیرش خود، تعادل بین تفریح و مسئولیت، و اهمیت مدیریت احساسات می‌تواند پیام‌های قدرتمندی برای مخاطبان در هر سنی ارائه دهد

پرداختن به موضوعاتی مانند پذیرش خود، تعادل بین تفریح و مسئولیت، و اهمیت مدیریت احساسات می‌تواند پیام‌های قدرتمندی برای مخاطبان در هر سنی ارائه دهد

پیکسار در Inside Out 3 می‌تواند با توسعه ایده‌های خلاقانه و مرتبط با مراحل رشد رایلی، فیلم را به سطح جدیدی برساند. برای مثال با رشد رایلی و ورود او به مراحل جدید زندگی، احساسات پیچیده‌تری مانند خجالت، غرور، یا حسادت می‌توانند معرفی شوند. این احساسات جدید می‌توانند تضادهایی با احساسات قبلی ایجاد کنند و دینامیک جالبی به داستان اضافه کنند.

پیکسار می‌تواند مکان‌های جدیدی مانند سرزمین رؤیاهای بلندپروازانه، منطقه خاطرات سرکوب‌شده، یا جزیره استقلال را معرفی کند. این مکان‌ها می‌توانند نشان‌دهنده چالش‌های شخصی رایلی در دوران نوجوانی و بزرگسالی باشند.

چه می‌شود اگر یکی از احساسات (مثلاً خشم یا ناراحتی) بخواهد کنترل بیشتری به دست بگیرد؟ این تغییر در تعادل می‌تواند چالش‌های جدیدی برای رایلی ایجاد کند و نشان دهد که گاهی احساسات خاصی در مقاطع مختلف زندگی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.

همان‌طور که در بحث قبلی مطرح شد، سرزمین اهمال‌کاری می‌تواند یکی از بهترین بخش‌های فیلم باشد. تعامل احساسات مختلف با این سرزمین، همراه با پیام‌هایی درباره اهمیت تعادل بین تفریح و مسئولیت، می‌تواند نقطه قوت داستان باشد.

پیکسار می‌تواند از زاویه‌ای جدید به خاطرات رایلی بپردازد، مثلاً زمانی که یک خاطره مهم از گذشته بازبینی می‌شود یا تأثیرات عمیقی بر زمان حال او می‌گذارد.

این ایده‌ها نه تنها می‌توانند فیلم را سرگرم‌کننده کنند، بلکه به عمق احساسی آن نیز اضافه می‌کنند و پیام‌های ارزشمندی برای مخاطبان در هر سن ارائه می‌دهند. به نظر شما کدام‌یک از این ایده‌ها جذاب‌تر است؟ در کامنت بنویسید.

منبع: Game Rant


سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ @samsaberi 

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جنت کرنگش
پاسخ

بله

جنت کرنگش
پاسخ

واقا علی