ویدیوهای کمتر از پانزده دقیقه اینستاگرام تبدیل به ریلز میشوند
اینستاگرام امروز اعلام کرد که پستهای ویدیویی کوتاهتر از پانزده دقیقه، به عنوان ریلز به اشتراک گذاشته میشوند. البته لازم به ذکر است که ویدیوهای پیش از این که کاربران به اشتراک گذاشتهاند، تغییری نخواهند کرد و تنها فیلمهای جدید به این صورت در این شبکه اجتماعی قرار خواهند گرفت. کمپانی متا چند هفته پیش این ویژگی را آزمایش کرده بود و اکنون تصمیم گرفته آن را به صورت دائمی در اپلیکیشن خود به کار گیرد.
اخیراً متا تصمیم گرفته که اینستاگرام به شبکه اجتماعی فراگیرتر تبدیل شود و کاربران از تجربه تمام صفحه آن بیشتر استفاده کنند. این تغییر هم در راستای همین هدف صورت گرفته. این کمپانی همچنین در حال ادغام بخشهای ویدیو و ریلز است تا برای کلیه محتواهای ویدیویی کاربران، یک جای مشخص درست کند.
با این اقدام، اگر حساب شما عمومی باشد و ویدیویی که به اشتراک میگذارید به ریلز تبدیل شود، هر کسی میتواند آن را در اینستاگرام پیدا و از محتوای صوتی آن برای خودش استفاده کند. اما اگر اکانت شما روی حالت خصوصی تنظیم شده باشد، ریلز شما تنها برای دنبال کنندگان خودتان قابل مشاهده خواهد بود. در صورت عمومی بودن حساب، افراد میتوانند با ریلزهای شما ریمیکس (Remix) بسازند، گرچه توانایی ساخت ریمیکس توسط دیگران را میتوانید در تنظیمات خود غیرفعال کنید.
برخی کاربران از این تغییر ناراحت شدهاند چرا که ممکن است آنان را با چالشهایی مواجه کند. مثلاً پست کردن ویدیو در حالت افقی در قالب ریلزها که عمودی هستند، مشکل خواهد بود. با این حال، این حرکت کمپانی متا اصلاً غیرمنتظره نیست چرا که مسوولان اینستاگرام قبلاً هم گفته بودند میخواهند تجربه بخشهای ویدیویی را برای کاربران ساده کنند.
پارسال، وقتی رییس بخش اینستاگرام کمپانی متا، آقای آدام موسری (Adam Mosseri) اولویتهای این شبکه اجتماعی برای سال ۲۰۲۲ را بیان میکرد، گفته بود که سیاست شرکت، تمرکز بیشتر روی بخش ریلز و ویدیو خواهد بود. او حتی گفت ممکن است تمام محتواهای ویدیویی اینستاگرام در بخش ریلز جای گیرند. این صحبتها نشان میدهد که تغییرات بخش ریلز از مدتها پیش برنامه ریزی شده.
علاوه بر این تغییر، اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد راههای جدیدی برای به اشتراک گذاری ریلزها توسط کاربران، به آنان عرضه کند. این فول رسانههای اجتماعی در حال معرفی یک ویژگی جدید «دوگانه» است که به کاربران امکان این را میدهد که همزمان، هم محتوای خود و هم واکنش به آن را ضبط کنند. یعنی شما میتوانید از دوربینهای پشت و جلوی گوشی خود یکجا استفاده کرده و تجربهای دوگانه برای مخاطبانتان به ارمغان بیاورید.
تمپلیت (Template) های جدید ریلز
اینستاگرام همچنین بروزرسانیهایی را برای ویژگی تمپلیت ریلزها عرضه خواهد کرد. کاربران با این بروزرسانی خواهند توانست با باز کردن دوربین ریلز، یک تمپلیت را انتخاب کرده و هم عکس و هم ویدیو را با آن آپلود کنند. کمپانی متا اولین دسته از تمپلیتها را ماه پیش عرضه کرد که به کاربران این امکان را میداد تا با استفاده از قالب و صدای ریلزهای دیگر، محتوای ویدیویی خود را بسازند.
بخش ریلز ریمیکس هم که همان قابلیت دوئت (Duets) تیک تاک به شمار میرود، در حال گستردهتر شدن است. اینستاگرام در حال راهاندازی طرحبندیهای ریمیکس به صورت گستردهتر است که به کاربران امکان میدهد تا بین صفحه نمایش سبز، تقسیم صفحه عمودی یا افقی یا نمای واکنش تصویر در تصویر، گزینههایی را انتخاب کنند تا بتوانند تفسیر مخصوص خود را از ریلزهای موجود داشته باشند. این تغییرات نشان میدهند که سران متا چه قدر دوست دارند با تیک تاک وارد رقابت شوند.
گزینه ریمیکس برای عکسها هم به اینستاگرام اضافه خواهد شد که با استفاده از آن میتوانید عکسهای پابلیک یا عمومی را ریمیکس کنید. علاوه بر این، به جای این که ریمیکس شما همزمان با ریلز اصلی ظاهر شود، میتوانید کلیپ خود را به پایان نسخه اصلی اضافه کنید تا به صورت متوالی پخش شوند.
کمپانی متا در یک پست وبلاگ خود نوشته: «ما به ساخت ویژگیهایی که ایجاد و اشتراک گذاری ریلزها را در اینستاگرام آسانتر و جذابتر کند، ادامه خواهیم داد.» این تغییرات زمانی در حال وقوع هستند که این شرکت حساب ویژهای روی بخش ریلز باز کرده. با توجه به درآمد سه ماهه اول سال جاری میلادی، متا اعلام کرد که ریلز، بیش از بیست درصد زمانی را تشکیل میدهد که کاربران در اینستاگرام سپری میکنند. بنابراین، با این اعداد و ارقام، اصلاً عجیب نیست که در ماههای آینده، این بخش در اینستا برجستهتر شود.
سال گذشته، آدام موسری گفته بود: «اینستا دیگر فقط یک برنامه اشتراگ گذاری عکس نیست» و خاطرنشان کرد که کمپانی میخواهد با تیک تاک (TikTok) و یوتوب (Youtube) که از بزرگان اشتراک فیلم هستند، رقابت کند.
این شرکت بعد از این صحبتها، گامی بسیار بزرگ برای رسیدن به این هدف خود رو به جلو برداشت و ویدیوهای طولانی بخش آی جی تی وی (IGTV) را با فید ویدیویی اینستگرام ترکیب و فرمت جدیدی که به سادگی ویدیوی اینستاگرام (Instagram Video) نامیده میشد ایجاد کرد.
اگر اینستاگرام تصمیم بگیرد که تمامی ویدیوها را برای همیشه تبدیل به ریلز کند، سیاست اشتراک گذاری ویدیوی این شبکه اجتماعی را با تغییری شگرف روبهرو خواهد کرد. پارسال، هنگامی که موسری در حال اعلام اولویتهای این اپلیکیشن برای سال ۲۰۲۲ بود، گفت که این شرکت میخواهد دو برابر بیش از قبل روی ویدیو و ریلز تمرکز کند. او حتی گفت که اینستاگرام ممکن است تمام محصولات ویدیویی خود را حول ریلز شکل دهد.
شما درباره تغییرات بخشهای ویدیویی و ریلز اینستاگرام چه فکر میکنید؟ چه میزان از زمان گشت و گذارتان در این شبکه اجتماعی را در ریلز میگذرانید؟ آیا دوست دارید این بخش نقش مهمترین در اینستاگرام داشته باشد؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.
نظرات