اینستاگرام مانند دیگر اپلیکیشن کمپانی متا یعنی واتساپ، به سرعت در حال تغییر و بروز شدن است. با اضافه شدن ویژگی جدیدی به قسمت نقشه این شبکه اجتماعی، این بخش اینستاگرام برای کاربران بسیار کاربردی و شبیه به گوگل مپ خواهد شد. نقشه جدید اینستاگرام، به شما اجازه میدهد که با فیلترهای مشخص خودتان، در مپ سرچ کرده و رستورانها، مغازهها و جاذبههای اطرافتان را مستقیما از داخل اپ ببینید. با استفاده از این قابلیت، به راحتی به پستها و ویدیوهای دیگر کاربران از محل مورد نظر هم دسترسی خواهید داشت تا در چشم به هم زدن بتوانید با آن محل آشنا شوید.
مپ جدید اینستاگرام از جستجوی هشنگ نیز پشتیبانی میکند و با کلیک روی مکانهای تک گذاری شده در پستها و استوریها، میتوانید به جستجو بپردازید. همچنین، کاربران قادرند نام یک مکان بخصوص، شهر یا محله را مستقیماً در صفحه مرورگر نقشه تایپ کنند و نتایج جستجوی خود را به این شکل ببینند. مپ جدید به شما اجازه خواهد داد که سرچهای خود را ذخیره کرده و مکانهایی که پیدا میکنید را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
اگر از استیکرهای لوکیشن در پستها و استوریها استفاده کنید، محتوای پست شده شما به نتایج سرچ کاربران در مپ نشان داده خواهد شد. البته نگران نباشید، فقط اگر پروفایلتان پابلیک باشد این اتفاق خواهد افتاد. از لحاظ بصری، قسمت نقشه جدید، دارای نمادهای اینستاگرامی در مکانهاست و این به جستجوکنندگان اجازه میدهد با کلیک کردن، استوریها و پیجهای مربوط را پیدا کنند.
این تغییرات در ادامه روند یکپارچه سازی اینستاگرام ایجاد شدهاند. مدیران این شبکه اجتماعی میخواهند از این پس، کاربران در خود اپلیکیش به هر چه که نیاز دارند برسند و مثلاً برای جستجوی مکانهای مختلف، به گوگل مپ نروند. این یعنی شبکه اجتماعی، محل کسب و کار، جستجو، چت و پیام رسان کاربران در خود اینستاگرام متمرکز باشد. برای مثال، ماه پیش، امکان خرید مستقیم در چت، به این شبکه اجتماعی اضافه شد. تغییراتی مثل این باعث میشود دیگر مجبور نباشید برای رسیدن به هدف خود، بین چندین برنامه بچرخید.
پیش از این، اعلام شده بود که که پستهای ویدیویی کوتاهتر از پانزده دقیقه، به عنوان ریلز به اشتراک گذاشته میشوند. البته، ویدیوهای پیش از این که کاربران به اشتراک گذاشتهاند، تغییری نخواهند کرد و تنها فیلمهای جدید به این صورت در این شبکه اجتماعی قرار خواهند گرفت. کمپانی متا چند هفته پیش این ویژگی را آزمایش کرده بود و اکنون تصمیم گرفته آن را به صورت دائمی در اپلیکیشن خود به کار گیرد.
با این اقدام، اگر حساب شما عمومی باشد و ویدیویی که به اشتراک میگذارید به ریلز تبدیل شود، هر کسی میتواند آن را در اینستاگرام پیدا و از محتوای صوتی آن برای خودش استفاده کند. اما اگر اکانت شما روی حالت خصوصی تنظیم شده باشد، ریلز شما تنها برای دنبال کنندگان خودتان قابل مشاهده خواهد بود. در صورت عمومی بودن حساب، افراد میتوانند با ریلزهای شما ریمیکس (Remix) بسازند، گرچه توانایی ساخت ریمیکس توسط دیگران را میتوانید در تنظیمات خود غیرفعال کنید.
شما درباره مپ جدید اینستاگرام چه فکر میکنید؟ آیا قابلیتهای جدید آن به شما در جستجوی مکانهای مختلف کمک خواهد کرد؟ به نظرتان در ادامه روند یکپارچه سازی این برنامه، چه ویژگیهای دیگری باید به آن اضافه شوند؟ دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات