بررسی یک نکته در تریلر بازی Intergalactic که جزییاتی از گیمپلی را فاش میکند
در حال حاضر اطلاعات و تصاویر زیادی از بازی Intergalactic: The Heretic Prophet در دسترس نیست، بنابراین طبیعی است که تریلر رونمایی این بازی بهشدت مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد تا سرنخهایی از آن به دست آید. این ماجراجویی علمی-تخیلی و حماسی به نظر میرسد که تغییری اساسی برای استودیوی ناتی داگ باشد؛ تغییری که ممکن است به این استودیوی موفق و برنده جوایز متعدد، اجازه دهد تا کمی بالهای خود را بگشاید و ایدههای متفاوتی را در زمینه روایت داستان و گیمپلی آزمایش کند.
یکی از عناصری که در تریلر بازی Intergalactic بیش از همه مورد توجه قرار گرفته، شمشیر پیشرفته شخصیت اصلی است. این سلاح جالب فقط در انتهای تریلر برای لحظاتی کوتاه دیده میشود، اما ظاهر درخشان و خاص آن حس قدرتی غیرقابل درک و آیندهنگرانه را القا میکند؛ طوری که انگار قرار است بسیار قویتر و همهکارهتر از یک شمشیر سنتی باشد. تمرکز تریلر روی این سلاح و ظاهر منحصربهفرد آن، نشان میدهد که ممکن است این شمشیر یکی از ابزارهای کلیدی بازیکن باشد، شاید حتی ابزار اصلی برای مقابله با دشمنان. این موضوع میتواند نشاندهنده تغییری در رویه استودیوی ناتی داگ هم باشد. اگرچه در بازی The Last of Us نیز گزینههایی برای نبرد تنبهتن وجود دارد، اما مبارزات از راه دور همیشه ستون فقرات بازیهای مدرن این استودیو بودهاند. بنابراین گمانهزنی در مورد ساختار گیمپلی مبتنی بر مبارزات نزدیک بسیار جالب است و شاید تریلر بازی اینترگلکتیک اشارهای به این ساختار داشته باشد.
بازی Intergalactic: The Heretic Prophet ممکن است دارای گیمپلی پرتحرک و آکروباتیک باشد
در انتهای تریلر اینترگلکتیک، شخصیت اصلی یعنی «جردن ای. مان»، شمشیر پیشرفته خود را به دست میگیرد و به سمت یک ربات متخاصم حملهور میشود. سپس او برای آغاز یک ضربه از بالا، از روی یک سنگ کوچک میپرد. شاید این جزئیات در نگاه اول ساده به نظر برسند، اما این انتخابی آگاهانه از سوی انیماتورها و کارگردانان تریلر بوده است: این صحنه میتوانست مان را در حال دفاع، حمله از پایین یا اجرای هر حرکت دیگری نشان دهد، که همگی تصویری از سبک مبارزه در بازی هستند. بنابراین استفاده از محیط در این صحنه میتواند نشانهای از تعاملات مشابه در گیمپلی بازی باشد.
اینکه شخصیت اصلی در بخشی از انیمیشن حملهاش از روی یک تختهسنگ میپرد، در صورتی که فرض کنیم استودیوی ناتی داگ به عمد و با دقت کامل این تریلر را ساخته، میتواند معانی زیادی داشته باشد. این صحنه میتواند نشان دهد که تمرکز گیمپلی بازی بر تحرک بالا و حرکات آکروباتیک خواهد بود. همچنین شاید بازیکن قادر به دویدن روی دیوار، بالا رفتن یا عبور از موانع بهعنوان بخشی از حرکات جنگی و جابهجایی باشد. البته برای رسیدن به این فرضیهها نیازی نیست فقط به تریلر تکیه کنیم؛ شواهدی از این نوع طراحی پیشتر در آثار گذشته ناتی داگ نیز دیده شده است.
بازیهای Uncharted 4 و The Last of Us Part 2 نیز دارای مبارزات پرتحرک هستند
منطقی است که ناتی داگ بخواهد بر پایه سیستمهای مبارزهای دو بازی اخیر خود، سازوکار گیمپلی بازی Intergalactic را طراحی کند، سیستمی که به احتمال زیاد شامل تحرک بالای شخصیتها نیز خواهد بود. در بازی The Last of Us Part 2، شخصیتهای اَبی و اِلی میتوانستند از روی موانع عبور کنند، از میان شکافها بگذرند و از ارتفاع برای حمله به دشمنان استفاده کنند. این حرکات واقعگرایانه و سنگین، مبارزات را پویاتر و جذابتر کرده بود.
بازی Uncharted 4 حتی تحرک بیشتری داشت، آن هم به لطف قلابی که به نیتن دریک اجازه میداد تا با تلفیق حرکات ایندیانا جونز و مرد عنکبوتی از بالا به دشمنان حمله کند. حال اگر بازی Intergalactic از راه برسد، ممکن است این مکانیکها را گسترش داده و آنها را به بخشی از یک گیمپلی متمرکز بر نبرد تنبهتن و در محیطی باز تبدیل کند.
بازی Intergalactic: The Heretic Prophet یک اکشن-ماجراجویی آیندهمحور است که در تاریخی نامعلوم برای پلیاستیشن ۵ عرضه میشود. داستان بازی درباره شکارچی جایزهبگیری به نام «جردن اِی. مان» است که در سیارهای دورافتاده، به دنبال یک باند جنایتکار میگردد. کارگردانی بازی اینترگلکتیک را نیل دراکمن بر عهده دارد.
منبع: Gamerant
همه یوتیوب فارسی رو جاج کردیم! میزگیم با پیکسی پریسا
نظرات