بازی Intergalactic: The Heretic Prophet احتمالا روی مبارزات نزدیک تاکید دارد
به شکلی کاملاً غافلگیرکننده، مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ با معرفی بازی Intergalactic: The Heretic Prophet، یک IP جدید از سازنده مجموعههای محبوب Uncharted و The Last of Us یعنی استودیوی ناتی داگ همراه بود. تریلر معرفی این بازی که تنها بهعنوان یک رونمایی اولیه نمایش داده شد، بسیار مرموز است و اطلاعات چندانی درباره آنچه بازی جدید ناتی داگ ارائه خواهد داد، به اشتراک نمیگذارد. طبیعتا در مورد سیستم مبارزات بازی هم فعلا چیز خاصی نمیدانیم، اما میتوانیم حدسها جالبی درباره آن بزنیم.
در تریلر معرفی بازی Intergalactic: The Heretic Prophet نگاهی مختصر به مبارزات بازی ارائه شده است. با این حال، این نمایش کوتاه کافی نیست تا بتوان تصویر روشنی از نحوه مبارزات بازی به دست آورد. اما آنچه نشان داده شده، به نظر میرسد که تغییری عمده در سبک مبارزات بازیهای ناتی داگ را به تصویر میکشد.
وجود شمشیر در بازی Intergalactic نشاندهنده تغییری بزرگ در سبک همیشگی ناتی داگ است
در بیشتر عناوین بزرگ استودیوی ناتی داگ، مبارزات معمولاً بر روی نبردهای از راه دور تاکید داشته است و مبارزات نزدیک تنها نقش مکمل را ایفا میکردهاند. بزرگترین فرنچایزهای ناتی داگ مانند Uncharted و The Last of Us، تقریباً همیشه بازیکنان را تشویق میکردند که دشمنان را از فاصله دور و با استفاده از اسلحههایی مانند تفنگ یا کمان از پا درآورند.
در بازیهای Uncharted، این امکان وجود دارد که بازیکنان در صورت نیاز وارد مبارزات نزدیک شوند، اما این سیستم معمولاً بسیار ساده است و بیشتر بر فشار دادن یک دکمه تمرکز دارد. در The Last of Us نیز بازیکنان بیشتر تشویق میشوند از دشمنان فاصله بگیرند؛ چراکه گرفتار شدن توسط یک دشمن آلوده، میتواند منجر به مرگ سریع شود. با این حال، امکان مبارزه نزدیک در The Last of Us وجود دارد، اما مانند Uncharted سیستم مبارزات نزدیک بسیار ساده است و خلاقیت زیادی نمیطلبد. این سادگی نشاندهنده آن است که مبارزات از راه دور در این بازیها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و زمان بیشتری برای توسعه آنها صرف شده است.
به نظر میرسد بازی Intergalactic بر مبارزات نزدیک تاکید دارد
در مقابل، بازی Intergalactic: The Heretic Prophet به نظر میرسد که تاکید بیشتری بر مبارزات نزدیک داشته باشد. در واقع بر اساس تریلر معرفی بازی، میتوان گفت که احتمالا مبارزات از راه دور نقش چندانی در بازی ندارند، اگرچه ممکن است بازیکنان بتوانند هم روی زمین و هم در فضا درگیر مبارزات از راه دور شوند.
در تریلر معرفی بازی بخشهای بسیار کمی از مبارزات نمایش داده شده و آنچه دیدیم، کاملاً بر اساس مبارزات نزدیک بود. در این صحنهها، شخصیت اصلی بازی از یک شمشیر قرمز بزرگ با طراحی علمی-تخیلی برای حمله به دشمن استفاده میکند. اگر این موارد و تصاویر هنری بازی نشانهای از سبک گیمپلی آن باشند، میتوان گفت که بازی Intergalactic روی مبارزات نزدیک متمرکز خواهد بود که نشاندهنده تغییری بزرگ در سبک همیشگی ناتی داگ است.
ناتی داگ پیشتر نشان داده که میتواند مبارزات را به شکلی هیجانانگیز و جذاب طراحی کند، اما این موضوع تقریباً همیشه در مورد سیستمهای مبارزات از راه دور در فرنچایزهای دیگر این توسعهدهنده مانند Uncharted و The Last of Us صدق کرده است. از این رو، در حال حاضر دشوار است که حدس بزنیم سیستم مبارزات نزدیک در بازی Intergalactic چگونه خواهد بود، چرا که برای جذاب بودن این نوع مبارزات، بازیکنان باید به مهارتهای متنوعی دسترسی داشته باشند و مکانیکهای بازی نباید کُند، غیرپاسخگو یا بیش از حد پیچیده باشند.
به هر حال، ممکن است بازی Intergalactic: The Heretic Prophet بتواند راه جدیدی برای ناتی داگ در زمینه مبارزات باز کند و شاید آینده این استودیو را در حوزه مبارزات نزدیک رقم بزند.
داستان بازی Intergalactic در هزاران سال آینده روایت میشود و درباره جایزهبگیری به نام جردن اِی. مان (با بازی تاتی گابریل) است که در جستجوی یک گروه تبهکاری، در سیارهای دورافتاده گرفتار شده است. توسعه بازی از سال ۲۰۲۰، پس از انتشار The Last of Us Part II آغاز شد و تحت هدایت نیل دراکمن به همراه کارگردانان متیو گلنت و کرت مارگنو پیش میرود. موسیقی بازی توسط ترنت رزنر و اتیکوس راس ساخته شده است.
منبع: Gamerant
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)
نظرات