آرس گاد آف وار
اخبار بازی برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها خبر

معرفی شخصیت‌های گاد آف وار: آرس، خدای جنگ

هنگامی که اسم خدای جنگ به میان می‌آید، ذهن همه ما به سمت کریتوس متمرکز می‌شود. اما روح اسپارتا در واقع جانشین فردی است که زندگی او را نابود کرد و کاری کرد که کریتوس و رستگاری، به دو خط موازی تبدیل شوند. آرس که در اسطوره‌شناسی اصلی یونان باستان حکم خدای جنگ را دارد، در مجموعه بازی God of War یک ویلن مهم بوده و مسیر زندگی شخصیت اصلی داستان را برای همیشه تغییر می‌دهد.

پیش از اینکه کریتوس لقب خدای جنگ را به شهرت خود پیوند بزند و نزد همه با این عنوان شناخته شود، یک نفر دیگر خدای جنگ کوه المپ و اسطوره‌شناسی یونان باستان بود. آرس (Ares) که حاصل ازدواج زئوس و هرا به شمار می‌رود، ویلن اصلی بازی God of War 1 و فردی است که زندگی کریتوس را برای همیشه خراب کرد. هرچند که این شخصیت در ابتدا می‌خواست دست دوستی به سمت کریتوس دراز کند و او را از مرگ حتمی نجات دهد، اما بعدا متوجه می‌شویم که او کریتوس را به عنوان برده‌شخصی و یک ماشین کشتار دسته‌جمعی می‌خواست.
حال قبل از اینکه به نقش Ares در مجموعه بازی گاد آف وار بپردازیم، بیایید نیم‌نگاهی به ریشه‌های او در اسطوره‌شناسی یونان داشته باشیم. آرس با عنوان خدای جنگ یونان شناخته می‌شود و یکی از قدرتمندترین خدایانی است که در کوه المپ زندگی می‌کند. او در حین نبرد بزرگ بین خدایان و تایتان‌ها متولد شد و پس از اتمام جنگ، سال‌های متمادی به عنوان یک فرد وفادار به پدرش زئوس خدمت کرد. او به خاطر مقامش به عنوان خدای جنگ از قدرت زیادی برخوردار بود و حتی در بین خدایان، کم‌تر کسی وجود داشت که تاب مقابله با Ares را داشته باشد.

اما آرس در بین افرادی که در کوه المپ زندگی می‌کردند، یک دشمن و رقیب همیشگی داشت: خواهرش آتنا. Ares همیشه با آتنا در رقابت بود و دوست داشت یکبار و برای همیشه او را سر جایش بنشاند. سال‌ها بعد و هنگامی که رومی‌ها روی کار آمدند، خدای جنگ خود یعنی مارس را با الهام از آرس درست کردند و در حین نبردها از او کمک می‌خواستند. البته ساکنین یونان باستان زیاد به Ares اعتماد نداشتند و او را یکی از خدایان غیرقابل اعتماد کوه المپ می‌دانستند؛ چرا که فکر می‌کردند او یک بیگانه به شمار می‌رود و از منطقه دیگری به یونان آمده است.

حال بیایید به داستان بازی God of War بازگردیم. آرس به عنوان بزرگ‌ترین فرزند زئوس و هرا حسابی به کار پدرش می‌آمد و در نبردها به او کمک می‌کرد. از آنجایی که در مورد بزرگ‌ترین پسر زئوس صحبت می‌کنیم، Ares لقب شاهزاده خدایان را هم به خود گرفت و این موضوع حسادت خواهر و برادرهایش را به همراه داشت. پس از متولد شدن آتنا، خدای جنگ خواهر جدیدش را به عنوان رقیب اصلی خود می‌دید و اصلا دوست نداشت جایگاهش به خاطر او به خطر افتد.

اما رابطه نفرین‌شده بین کریتوس و آرس از کجا شروع شد؟ داستان از جایی آغاز می‌شود که کریتوس در جریان مبارزه با بربرها به چالش خورده بود و در لبه مرز شکست قرار داشت. درست در همین لحظه، او تصمیم گرفت به خدمت خدای جنگ درآید و در ازای دریافت قدرت برای پیروزی در جنگ، به نحوی به برده او تبدیل شود. Ares هم که پتانسیل‌های کریتوس را می‌دید، به درخواست او پاسخ مثبت داد و در ازای پیمان وفاداری، کاری کرد که او با قدرت‌های جدیدش بر دشمنان خود غلبه پیدا کند.

آرس گاد آف وار

آرس با نقشه پلیدش کاری کرد که کریتوس دست به قتل فرزند و دختر خوش بزند

اما خدای جنگ سابق یونان در وجود کریتوس نقطه ضعف بزرگی می‌دید؛ نقطه ضعفی که باعث می‌شد او نتواند نهایت پتانسیل خود به عنوان یک مبارز بی‌رحم را آزاد کند. به همین خاطر، آرس نقشه پلیدانه‌ای کشید. او به کریتوس گفت به روستایی برود که در آن معبدی برای آتنا ساخته شده؛ معبدی که در آن مردم به پرستش آتنا می‌پردازند. Ares از سرباز جدیدش می‌خواست به این معبد برود و هر جنبده‌ای که در آن اطراف دیده می‌شد را سلاخی کند. کریتوس هم این کار را انجام داد. منتها در بین افرادی که در معبد بودند، دو شخص مهم وجود داشتند: همسر و دختر کریتوس.

کریتوس پس از مدت کوتاهی از نقشه پلیدانه آرس خبردار شد و فهمید که او باعث شده زن و بچه‌اش توسط خودش به قتل برسند. او هم که برای همیشه طلسم شده بود و پوستش با خاکستر زن و بچه‌اش ترکیب شد، تصمیم بسیار مهمی گرفت. او به این نتیجه رسید که اگر به خاطر Ares نبود هیچکدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد و خودش هم شکل روح اسپارتا را به خود نمی‌گرفت. از آن لحظه به بعد، کریتوس فقط با هدف گرفتن انتقام و کشتن خدای جنگ نفس کشید و در نهایت به هدف خود هم رسید.
طراحی شخصیت آرس در مجموعه‌ی God of War از همان ابتدا بر پایه‌ نمایش قدرت، خشونت و عظمت بصری شکل گرفت. استودیو Santa Monica با ترکیب عناصر اسطوره‌ای و زیبایی‌شناسی مدرن، چهره‌ای از خدای جنگ ارائه داد که هم ریشه در افسانه‌های یونان دارد و هم با زبان بصری بازی‌های ویدئویی معاصر سازگار است.

در طراحی ظاهری آرس، جزئیات به‌ گونه‌ای تنظیم شده‌اند که بر تهدید ذاتی او تأکید کنند. زره سنگین با بافت‌های فلزی و خطوط آتشین، نشانی از ویرانگری و قدرت بی‌مهار او است؛ در حالی که قامت عظیم‌الجثه‌اش برتری او را نسبت به انسان‌ها و حتی سایر خدایان یادآور می‌شود. چهره‌ی خشمگین، سلاح‌های آتشین و حضور پیوسته‌ی شعله‌ها در اطراف بدنش، همگی نماد پیوند او با نابودی و جنگ ابدی‌اند. 

آرس گاد آف وار

در نهایت آرس به دست کریتوس کشته می‌شود

معرفی شخصیت‌های گاد آف وار: میمیر، داناترین مرد دنیا

از نظر هنری، تیم سازنده تلاش کرد میان شکوه الهی و ماهیت ویرانگر آرس تعادلی بصری برقرار کند. نتیجه، شخصیتی است که هر حرکتش یادآور قدرت خام و بی‌رحمی جنگ است؛ تجسمی زنده از هرج‌ و مرج که با حضور خود، مفهوم جنگ را از سطح یک نبرد انسانی به سطحی اسطوره‌ای و ماورایی ارتقا می‌دهد. از نگاهی دیگر، Ares برای یک انسان بیش از حد ماورایی به نظر می‌رسد و پس از دیدن وی، می‌توانید او را در حد مقامی بالا نظیر خدای جنگ در نظر بگیرید.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Godofwar.fandom


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها