بازی Battlefield 6 / بازی بتلفیلد ۶
اخبار بازی خبر

ویدیوهایی از گیم‌پلی تست بازی بتلفیلد ۶ لو رفت

ویدیوها و تصاویری از گیم‌پلی بازی بعدی سری Battlefield که هنوز عنوان رسمی ندارد، به‌صورت آنلاین منتشر شده است و به طرفداران نگاهی اجمالی به این بازی می‌دهد. تست گیم‌پلی بازی بتلفیلد ۶ اخیرا آغاز شده و ویدیوهای لو رفته نیز مربوط به همین تست هستند.

تعداد کمی از بازیکنان در حال حاضر به‌عنوان بخشی از تست اولیه Battlefield Labs نسخه بعدی این سری را تجربه می‌کنند. با اینکه این افراد تحت قرارداد عدم افشا (NDA) هستند، گیم‌پلی بازی به‌طور قابل پیش‌بینی لو رفته است. در ابتدا به نظر می‌رسید که الکترونیک آرتز (EA) در حال حذف این ویدیوهای فاش‌شده باشد، اما با این حال، بسیاری از کلیپ‌ها همچنان در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شوند.

با وجود اینکه این تست گسترده برای دریافت بازخورد از نسخه پیش‌آلفای (Pre-Alpha) بازی توصیف شده، به نظر می‌رسد که بازی بتلفیلد ۶ از جنبه‌های مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته است. این نسخه جدید در دنیای مدرن جریان دارد، نه در گذشته (مانند Battlefield 1 یا Battlefield V) و نه در آینده (مانند Battlefield 2042). از این نظر، فضای آن یادآور بازی‌های Battlefield 3 و ۴ است.

ویدیوهای لو رفته از گیم‌پلی بازی بتلفیلد ۶، حالت کلاسیک Conquest را نشان می‌دهند که روی یک نقشه شهری به نام Abbasid اجرا می‌شود. رابط کاربری بازی شباهت زیادی به Battlefield 2042 دارد اما در عین حال، سیستم کلاسیک کلاس‌بندی بازی بازگشته است. بازیکنان می‌توانند از میان کلاس‌های Assault و Engineer و همچنین Support و Recon انتخاب کنند.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر به بخش «ویدیو مگ» مراجعه کنید

به نظر می‌رسد که تخریب محیطی نیز به‌طور چشمگیری به بازی بتلفیلد ۶ بازگشته است. ویدیوهای لو رفته نشان می‌دهند که تخریب محیط بسیار جزئی‌تر و دقیق‌تر از Battlefield 2042 شده است؛ به طوری که یک موشک می‌تواند به‌طور کامل یک ساختمان را تخریب کند و طبقات بالایی روی یکدیگر فرو بریزند. در حالی که Battlefield 2042 نیز شامل تخریب محیط بود، اما این ویژگی به‌طور محدودتری اجرا شده بود و بسیاری از ساختمان‌ها قابل تخریب نبودند.

به‌طور کلی، این نسخه دقیقا همان چیزی است که می‌توان از یک بازی Battlefield مدرن انتظار داشت. سرعت حرکت بازیکنان به نظر کندتر از بازی‌هایی مانند Call of Duty یا حتی برخی از نسخه‌های قبلی Battlefield است، اما این موضوع می‌تواند از نسخه تست تا نسخه نهایی بازی تغییر کند. در گیم‌پلی لو رفته، باگ‌های بصری متعددی مانند پرش تصویر و معلق ماندن تکه‌های تخریب‌شده در هوا دیده می‌شود، اما با توجه به اینکه این یک تست اولیه است، چنین مسائلی طبیعی به نظر می‌رسند.

در پستی در شبکه اجتماعی X، حساب رسمی بتلفیلد برخی از ویژگی‌های کلیدی این تست اولیه را مشخص کرده است که شامل بررسی گان‌پلی (Gunplay) و مکانیک‌های حرکتی می‌شود. سرورهای این نسخه از بازی بتلفیلد ۶، از نرخ بازخوانی ۶۰ هرتز (60Hz Tick Rate) پشتیبانی خواهند کرد تا بازی بتواند موقعیت‌ها و اقدامات بازیکنان را با دقت بیشتری به‌روزرسانی کند. این تغییر باعث می‌شود که گلوله‌ها سریع‌تر پس از فشار دادن دکمه شلیک ظاهر شوند، که به کاهش تاخیر ورودی، بهبود واکنش‌پذیری تیراندازی و افزایش دقت در هدف‌گیری بازیکنان در حال حرکت کمک می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است که سیستم لگد اسلحه‌ها (Recoil) تنظیم شده تا هر سلاح هنگام شلیک حس منحصربه‌فردی داشته باشد. همچنین هرچه کنترل بازیکن بر سلاح بهتر باشد، اسلحه از نظر بصری پایدارتر به نظر می‌رسد و حس واقع‌گرایانه‌تری به شلیک کردن و کنترل آن اضافه می‌شود.

در زمینه حرکت، بازی بتلفیلد ۶ قابلیت دویدن در حالت خمیده (Crouch Sprint) را که پیش‌تر در Battlefield V دیده شده بود، بازمی‌گرداند. همچنین امکان اجرای حرکاتی مانند شیرجه رزمی (Combat Dive) و غلت‌زدن (Roll) نیز اضافه شده است. به گفته گزارش، تغییراتی نیز در شاخص‌های بصری بازی اعمال شده است تا بازیکنان راحت‌تر متوجه شوند که چه زمانی می‌توانند از موانع عبور کنند یا از پشت پوشش به اطراف نگاه کنند.

حساب رسمی بتلفیلد در X تاکید کرده که برخی از ویژگی‌های دیده‌شده در این تست اولیه به‌صورت موقتی و در حال توسعه هستند و مشکلات گرافیکی و عملکردی فعلی لزوما بازتاب‌دهنده نسخه نهایی بازی نخواهند بود.

سال گذشته، بایرون بید (Byron Beede)، مدیرکل سری بتلفیلد، اعلام کرد که تیم توسعه‌دهنده تمرکز خود را روی «پیدا کردن جذابیت گیم‌پلی» از طریق نمونه‌سازی سریع و دریافت بازخوردهای اولیه از بازیکنان گذاشته است. چهار استودیوی مختلف در حال کار روی بازی بتلفیلد ۶ هستند و بایرون بید آنها را «بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و متمرکزترین تیم» در تاریخ این فرنچایز توصیف کرده است.

شایعه: یکی از نقشه‌های بازی بتلفیلد ۶ از فیلم کریستوفر نولان الهام گرفته است

استودیوی سازنده این سری یعنی DICE وظیفه طراحی بخش چندنفره (Multiplayer) بازی را بر عهده دارد و استودیو Criterion نیز علاوه بر کمک به توسعه بخش چندنفره، روی کمپین تک‌نفره بازی کار می‌کند. همچنین استودیوی Motive در ساخت بخش داستانی مشارکت دارد. استودیوی چهارم یعنی Ripple Effect نیز در حال کار روی یک «تجربه جدید از بتلفیلد» است. این استودیو پیش‌تر مسئول توسعه حالت Portal در بازی Battlefield 2042 بود که به بازیکنان امکان می‌داد حالت‌های بازی سفارشی ایجاد کنند و از نقشه‌ها و سلاح‌های نسخه‌های قدیمی‌تر این سری استفاده نمایند. گفته می‌شود که این حالت در بازی بتلفیلد ۶ نیز بازخواهد گشت.

در حال حاضر، نسخه جدید بتلفیلد تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما طبق گزارش مالی اخیر EA، این بازی تا قبل از مارس ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان همچنان می‌توانند برای شرکت در تست‌های آینده Battlefield Labs ثبت‌نام کنند.

منبع: Gamespot


داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها