در دورانی که اقتباسهای ویدیویی باکیفیت مانند The Last of Us و Fallout تلویزیون را تسخیر کردهاند، یک خبر هیجانانگیز دیگر، طرفداران بازیهای داستانمحور را به وجد آورده است: بازی محبوب Life Is Strange قرار است به یک سریال لایواکشن تبدیل شود.
تلویزیون ثابت کرده که بستر ایدهآلی برای جان بخشیدن به دنیاهای پیچیده بازیهاست. برخلاف یک فیلم دو ساعته، یک سریال به تیم سازنده این فرصت را میدهد که بدون عجله و حذف جزئیات، به شخصیتها، داستان و دنیای بازی عمق ببخشند. سرویس استریم پرایم ویدیو که با موفقیت چشمگیر Fallout این فرمول را به خوبی درک کرده، اکنون آماده است تا جادوی خود را روی یکی دیگر از عناوین محبوب پیاده کند.
Life Is Strange در زمان انتشارش در سال ۲۰۱۵، به خاطر داستانسرایی جسورانه، شخصیتپردازی عمیق و انتخابهای اخلاقی تأثیرگذار، جوایز متعددی را از آن خود کرد.
بر اساس گزارش اختصاصی ورایتی، پرایم ویدیو رسماً ساخت این پروژه را تأیید کرده است. خلاصه داستان منتشر شده نشان میدهد که سریال به ریشههای این مجموعه وفادار خواهد ماند و داستان «مکس»، دختری که قدرت بازگرداندن زمان را در خود کشف میکند، روایت خواهد شد. او با استفاده از این توانایی، دوست قدیمیاش «کلویی» را از مرگ نجات میدهد و این دو با هم درگیر تحقیقی برای کشف یک راز تاریک و جنایی میشوند.
خبر هیجانانگیزتر این است که هدایت این پروژه بر عهده «چارلی کاول»، نویسنده و خالق سریال تحسینشده The End of the F***ing World، خواهد بود. حضور او بهعنوان نویسنده و شورانر، این نوید را میدهد که با یک درام شخصیتمحور، عمیق و تأثیرگذار روبهرو خواهیم بود. در حال حاضر، تاریخی برای شروع تولید اعلام نشده است.
چرا اکنون بهترین زمان برای Life Is Strange است؟
اینکه پرایم ویدیو میزبان این سریال است، بهترین اتفاق ممکن برای آن محسوب میشود. این سرویس استریم با سرمایهگذاری سنگین روی پروژههایی مانند Fallout (که نامزدی امی را نیز در کارنامه دارد)، Tomb Raider با بازی سوفی ترنر، God of War و Mass Effect، خود را به قطب اصلی اقتباسهای ویدیویی تبدیل کرده است.
این استراتژی نشان میدهد که پرایم ویدیو برای این پروژهها تنها به نام بازی اکتفا نمیکند، بلکه با جذب استعدادهای بزرگ و خلاق، به دنبال تضمین کیفیت است. حضور چارلی کاول، که تواناییاش در خلق داستانهای صمیمی و پر از احساسات پیچیده به اثبات رسیده، دقیقاً همان چیزی است که Life Is Strange به آن نیاز دارد.
از سوی دیگر، خود بازی یک منبع اقتباس فوقالعاده است. Life Is Strange در زمان انتشارش در سال ۲۰۱۵، به خاطر داستانسرایی جسورانه، شخصیتپردازی عمیق و انتخابهای اخلاقی تأثیرگذار، جوایز متعددی را از آن خود کرد. درست است که هیچچیز نمیتواند جایگزین تجربه تعاملی و در دست گرفتن کنترلر شود، اما هسته اصلی داستان یعنی روابط انسانی، گذر از بحران و رویارویی با پیامدها، پتانسیل فوقالعادهای برای درخشش در قالب یک سریال تلویزیونی دارد.
اگر این سریال به موفقیت برسد، پرایم ویدیو میتواند یک مجموعه آنتولوژی ارزشمند در اختیار داشته باشد؛ چرا که هر نسخه از بازی Life Is Strange، داستان و شخصیتهای منحصر به فرد خود را دارد و هر فصل از سریال میتواند به سراغ یکی از آنها برود.
منبع: comicbook
امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون
نظرات