راهنما و آموزش راهنمای برنامه‌ها

آموزش صفر تا صد ساخت اکانت لینکدین (LinkedIn)

همین ابتدا می‌خواهیم یک سوال از شما بپرسیم؛ دلیل حضورتان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستا و فیس‌بوک چیست؟ به احتمال خیلی زیاد دلیل اکثر شما سرگرم‌شدن باشد؛ اما تابه‌حال در لینکدین اکانت داشته‌اید؟ اگرچه این سرویس هم یک شبکه اجتماعی است؛ اما با بقیه فرق دارد. Linkedin یک محیط حرفه‌ای و تخصصی برای افراد و کسب‌وکارهاست. اگر به دنبال یک شغل خوب هستید یا شرکت دارید و می‌خواهید یک کارمند خبره استخدام کنید، حتما به فکر ساخت اکانت لینکدین باشید.

حالا که تصمیم گرفتید اکانت خودتان روی این شبکه درست کنید؛ اما مشکل دارید با ما همراه باشید. در این مقاله، علاوه‌بر آموزش ساخت اکانت linkedin، کلی نکات مفید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما از آن استفاده کنید.  

اکانت لینکدین چیست؟

تاریخچه لینکدین
تاریخچه لینکدین

شروع کار Linkedin به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد؛ جایی که آقای رید هافمن در اتاق نشیمن خودش پروژه را آغاز کرد و در ماه می سال بعد به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد. هم‌اکنون این سرویس بزرگ‌ترین شبکه برای حرفه‌ای‌هاست که حدود ۸۷۵ میلیون نفر از ۲۰۰ کشور دنیا در آن عضو هستند.

هدف این سرویس خیلی روشن است؛ افراد حرفه‎‌ای‌ جهان را به هم وصل می‌کند تا به موفقیت‌شان کمک کند. پس فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز هستید یا دانشجو؛ اگر در زمینه کاری خودتان حرفه‌ای، شما می‌توانید در linkedin عضو شوید و با افراد و شرکت‌های زیادی در ارتباط داشته باشید. ساخت اکانت لینکدین مزیت‌های زیادی برای‌تان دارد که می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

۱. یک شروع خوب برای تازه‌کارهاست

اگر هیچ تجربه کاری ندارید یا به اصطلاح صفر کیلومتر هستید، Linkedin یک محیط خوب برای شما است. در این شبکه اجتماعی می‌توانید با شرکت‌های مختلف آشنا شوید و در آن‌ها مشغول به کار شوید یا حتی به‌عنوان کارآموز تجربه کسب کنید.

۲. مهارت‌های‌تان را افزایش دهید

همه افرادی که در لینکدین حساب دارند، به‌دنبال کار نیستند؛ قطعا تعدادی از کاربران وجود دارند که در زمینه مورد علاقه خودشان مشغول به کار هستند. پس آن‌ها در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند تا مهارت‌های خودشان را بیشتر کنند و با افراد حرفه‌ای در زمینه کاری‌شان ارتباط بگیرند. شما با ساخت اکانت linkedin می‌توانید با دوستان‌تان در شرکت‌های رقیب ارتباط داشته باشید، با آن‌ها حرف بزنید و با اشتراک‌گذاری محتوا مهارت‌ خودتان را بیشتر کنید.

۳. شغل دوستی‌داشتنی خودتان را پیدا کنید

اگر شما در یک شرکت مشغول به‌کار هستید؛ اما به هزار و یک دلیل آن شغل را دوست ندارید و می‌خواهید کار مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. برای پیدا کردن شغل دلخواه‌تان می‌توانید روی Linkedin حساب کنید. حتی از طریق این شبکه اجتماعی می‌توانید با مدیران منابع انسانی ارتباط داشته باشید و خودتان را معرفی کنید.

اکانت لینکدین
اکانت لینکدین

۴. برند شخصی خودتان را بسازید

اگر دوست دارید برند شخصی خودتان را داشته باشید، Linkedin یک فضای مناسب است. حتی می‌توانید با تولید محتوا در این سرویس به درآمد هم برسید. فرض کنید شما در یک زمینه تخصصی تولید محتوا می‌کنید؛ چند برند شناخته‌شده بعد از این‌که مطالب شما را می‌بینند، به سراغ‌تان می‌آیند و با پرداخت هزینه از شما می‌خواهند برای‌شان محتوا بنویسید.

۵. بهترین روش برای شبکه‌سازی است

آیا شما هم درون‌گرا هستید؟ افرادی که این‌گونه شخصیت را دارند در برقراری ارتباط با اطرافیان دچار مشکل هستند. لینکدین برای حل این مشکل به این دسته افراد کمک می‌کند. از این سرویس می‌توانید با افراد مختلف در حوزه کاری خودتان ارتباط داشته باشید و حتی با آن‌ها شبکه خودتان را بسازید.

چگونه اکانت لینکدین بسازیم؟

ساخت اکانت لینکدین کاملا رایگان است و می‌توانید از طریق وب‌سایت یا آپ برنامه آن را ایجاد کنید. برای ایجاد اکانت شخصی در لینکدین مراحل زیر را قدم‌به‌قدم انجام دهید:

وارد سایت Linkedin یا آپ آن شوید -> در طرف راست قسمت بالا روی Join now کلیک کنید -> در صفحه بازشده ایمیل و پسورد خودتان را وارد کنید -> Agree & Join -> در صفحه جدید نام و نا‌خانوادگی را وارد کنید -> Continue.

سایت Linkedin
سایت Linkedin

تبریک می‌گویم! با انجام این چند مرحله ساده ثبت‌نام شما تکمیل شد و حالا می‌توانید فضای Linkedin را ببینید. برای اینکه فعالیت خودتان را در آن شروع کنید باید حساب‌تان را تکمیل کنید. این کارها به صفحه شخصی‌تان حالت رسمی‌تر می‌دهد. پس:

ابتدا نام کشور و شهر را وارد کنید -> در صفحه جدید عنوان شغلی خودتان را بنویسید -> در این مرحله کد تاییدی که به ایمیل شما ارسال‌ شده است وارد کنید.

اطلاعات شخصی
اطلاعات شخصی

لینکدین با توجه به حوزه کاری که وارد کرده‌اید، افرادی را به شما معرفی می‌کند که با آن کانکشن داشته باشید.

در مجله بازار بخوانید: آموزش ساخت اکانت آیتونز

ساخت اکانت لینکدین برای شرکت

تا اینجا، شما موفق شده‌اید یک پروفایل شخصی را روی Linkedin بسازید. برای ساخت اکانت شرکتی باید از همان پروفایلی که درست کردید استفاده کنید؛ یعنی با طی چند مرحله دیگر یک صفحه شرکتی درست کنید.

اگر شما هم می‌خواهید برای شرکت‌تان اکانت Linkedin بسازید، مراحل زیر را طی کنید:

وارد پروفایل‌تان شوید -> در طرف راست قسمت بالا روی Work ضربه بزنید -> Create a company page -> بر اساس تعداد کارمندانی که دارید یک گزینه را انتخاب کنید -> حالا اطلاعات خواسته‌شده در مورد شرکت‌تان را وارد کنید -> در نهایت Create page را بزنید.

لینکدین برای شرکت
لینکدین برای شرکت

اطلاعاتی که باید در مورد شرکت خودتان وارد کنید موارد زیر هستند:

  • نام شرکت
  • نوع شرکت
  • حوزه‌ای فعالیت (صنعت)
  • ابعاد شرکت
  • آدرس وب‌سایت
اطلاعات شرکتی
اطلاعات شرکتی

البته به این نکته توجه کنید؛ اگر قصد ساختن اکانت لینکدین برای شرکت‌تان را دارید، باید ۷۲ ساعت از ساخت پروفایل‌تان گذشته باشد.

اکانت پرمیوم لینکدین چیست؟

اکانت پرمیوم لینکدین
اکانت پرمیوم لینکدین

این شبکه اجتماعی دو نوع حساب، یعنی رایگان و پرمیوم دارد. حسابی که تا الان شما درست کردید، یک اکانت رایگان است که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما اگر دوست دارید ویژگی‌های بیشتر از linkedin برای خودتان داشته باشید حساب Premium تهیه کنید؛ اما چطور! در اینجا می‌خواهم یک روش ساده را به شما معرفی کنم که در زمان کوتاهی اکانت پرمیوم دلخواه‌تان را بخرید.

برای خرید حساب Premium از سایت پاکسیت استفاده کنید. شما می‌توانید با ایجاد حساب در این سایت، پ درخواست خودتان را ثبت کنید تا به‌صورت آنی سفارش‌تان را تحویل بگیرید.

۷ کار ضروری که باید بعد از ساختن اکانت linkedin انجام داد

حالا که اکانت خودتان را ایجاد کردید، نباید آن را در امان خدا رها کنید؛ اتفاقا باید برای آن وقت بیشتری بگذارید و پروفایل‌تان را تکمیل کنید. هفت قدم وجود دارد که باید شما انجام دهید تا در اصطلاح پروفایل‌تان به سطح آل استار برسد. پس اگر دوست دارید صفحه‌تان کامل باشد، مراحل زیر را حتما دنبال کنید:

۱. یک تصویر حرفه‌ای برای پروفایل‌تان انتخاب کنید

تصویر حرفه‌ای
تصویر حرفه‌ای

جالب است بدانید پروفایلی که عکس دارد، چهارده برابر بیشتر از پروفایل که بدون تصویر است است مشاهده می‌شود؛ اما جالب‌تر از آن این است، صفحه‌ای که تصویر حرفه‌ای دارد بازدید بیشتری دارد.

تصویری که روی پروفایل‌تان قرار می‌دهید، باید حرفه‌ای، جذاب و آرامش‌بخش باشد و آن را به جدیدا گرفته باشید. پس مجاز نیستید از عکس‌های سلفی، خانوادگی، گروهی و … روی پروفایل‌تان بگذارید.

۲. تجربه‌های کاری‌تان را وارد کنید

شما می‌توانید دو موقعیت شغلی قبلی و شغل که الان در آن مشغولید، در بخش Experience بنویسید. فقط فهرست‌کردن موقعیت‌ها کافی نیست؛ باید در این قسمت ارزش و تفاوتی که در شغل قبلی‌تان ایجاد کرده‌اید، بنویسید. شما در این بخش می‌توانید حداقل دویست و حداکثر ۲۰۰۰ کاراکتر را بنویسید. البته ضروری نیست آن را به‌صورت کامل پر کنید؛ یک پاراگراف کوتاه هم کافی است.

۳. هر مهارتی که بلدید وارد کنید

برای این‌که پروفایل‌تان در سطح آل استار قرار بگیرید، باید حداقل پنج مهارت را در بخش Skill وارد کنید. هر شخص می‌تواند حداکثر پنجاه مهارت مختلف را برای خودش وارد کند؛ پس واقعا هر توانایی که دارید در این بخش بنویسید تا شانس‌تان برای استخدام بیشتر شود.

۴. در مورد خودتان بنویسید

فرض کنید به یک مصاحبه دعوت شده‌اید؛ احتمالا اولین سوالی که از شما می‌پرسند این است که در مورد خودت بگو! در Linkedin بخشی به‌ نام خلاصه (Summary) وجود دارد؛ این بخش یک فرصت عالی است که شما رو در رو با مخاطب صحبت کنید. پس شما در یک محیط آرام و حرفه‌ای و به اندازه ۲۰۰۰ کاراکتر در مورد خودتان حرف می‌زنید.

Summary
Summary

۵. حرفه شغلی و مکان فعلی‌تان را وارد کنید

این بخش به مخاطب‌تان می‌گوید که در کجا هستید و در چه حوزه‌ای کار می‌کنید. برای تکمیل این بخش روی گزینه ویرایش در بالای صفحه کلیک کنید و موقعیت و حرفه خودتان را وارد کنید.

۶. تحصیلات خودتان را وارد کنید

در این بخش می‌توانید تحصیلات خودتان را وارد کنید. اگر مدرک لیسانس دارید، نام دانشگاه، رشته‌ تحصیلی و همچنین تاریخ ورود و فارغ‌التحصیلی را بنویسید. اگر ارشد یا دکتری هم دارید چه بهتر! آن‌ها را هم به همین ترتیب وارد کنید. البته بخش Education مزیت اضافی دیگری هم دارد و شما را به فارغ‌التحصیلان هم دانشگاهی  خودتان وصل می‌کند.

۷. تعداد کانکشن‌های خودتان را به ۵۰ برساند

اگر می‌خواهید پروفایل‌تان به سطح آل استار برسد، باید حداقل پنجاه کانکشن داشته باشید. پس برای این‌که به این تعداد برسید، با مخاطبین حرفه‌ای که می‌شناسید شروع کنید. اگر تعداد کانکشن‌های‌تان به این تعداد رسید، به شما تبریک می‌گویم؛ پروفایل‌تان آل استار شده است.

به دنیای حرفه‌ای‌ها خوش آمدید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است؛ اما با اینستا یا فیس‌بوک فرق دارد. این سرویس بزرگ‌ترین شبکه برای افراد حرفه‌ای در سراسر دنیاست. شما می‌توانید از Linkedin برای یافتن شغل یا کارآموزی مناسب، تقویت روابط حرفه‌ای و حتی یادگیری مهارت‌هایی که نیاز دارید استفاده کنید. نه‌تنها افراد، شرکت‌ها هم می‌توانند روی این linkedin حساب داشته باشند و افراد متخصص را از این طریق پیدا کنند. پس ساخت اکانت لینکدین برای هر شخص یا شرکتی ضروری است. در این مقاله از صفر تا صد به این موضوع پرداختیم. همچنین هفت کاری که شما باید انجام دهید تا پروفایل‌تان به وضعیت آل استار برسد، معرفی کردیم.

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها