استودیوی بازیسازی سوئدی Liquid Swords که روی یک بازی جهانباز کار میکند، اکنون اولین تصاویر آن را منتشر کرده است. این تصاویر نهتنها گرافیکی خیرهکننده را به نمایش میگذارند، بلکه این احتمال را نیز مطرح میکنند که شاید رقیبی برای بازی GTA 6 در حال شکلگیری باشد.
Liquid Swords به عنوان یک استودیوی تازهتأسیس شناخته میشود که در سال ۲۰۲۰ بنیانگذاری شده است. تحت مدیریت کریستوفر ساندبرگ که قبلاً در پروژههایی همچون Just Cause و Mad Max فعالیت داشته، این استودیو قصد دارد به عنوان اولین بازیاش، یک عنوان جهانباز با جلوههای بصری چشمگیر بسازد. اکنون دو اسکرینشات از این بازی که هنوز اسم آن مشخص نیست، در حساب ایکس (توییتر سابق) استودیو منتشر شدهاند و جملاتی همچون «جهان ما در حال ساخت است. شهر ما در حال رشد است. خیابانهای ما زنده میشوند»، در توضیح این دو تصویر ارائه شده است.
اکثر نظراتی که برای این توییت منتشر شده، عمدتاً مثبت هستند. به دلیل نمایش فضای شهری شبیه نیویورک، برای بسیاری از کاربران، این تصاویر یادآور بازی GTA 4 بودند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا بازی جدید استودیوی Liquid Swords تجربهای مشابه GTA را در خیابانهای نیویورک ارائه خواهد داد یا خیر. خیلیها بر این باورند که احتمالا یک بازی جهانباز به سبک جیتیای در حال ساخت است، اما توسعهدهندگان قبلاً در ایکس اعلام کردهاند که قصد ندارند رقیب جیتیای باشند و بازی آنها شباهت چندانی به بازیهای جیتیای ندارد.
در اولین تصاویر منتشر شده، بازی جهانباز استودیوی Liquid Swords گرافیکی چشمگیر را به نمایش میگذارد. با این حال، به نظر نمیرسد این بازی در زمینه جلوههای بصری از عناوینی همچون Cyberpunk 2077 یا Black Myth: Wukong پیشی بگیرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هنوز معلوم نیست این تصاویر، کیفیت واقعی گرافیک بازی را به نمایش بگذارند. برخی کاربران در ایکس ابراز نگرانی کردند که این تصاویر ممکن است صرفاً طرحهای مفهومی از بازی باشند. با این حال، استودیوی Liquid Swords در بخش نظرات تأیید کرده که این تصاویر مستقیماً از بازی گرفته شدهاند.
این بازی با استفاده از آنریل انجین ۵ در حال توسعه است، در حالی که استودیوی آوالانچ (محل کار سابق ساندبرگ) برای توسعه بازیهایی همچون Just Cause و Mad Max و حتی Rage 2 از موتور اختصاصی خود به نام Apex استفاده کرده است. فردریک لون، مدیر فنی استودیوی Liquid Swords، دلیل انتخاب موتور آنریل را با این توضیحات بیان کرد:
در گذشته استفاده از موتورهای اختصاصی، مسیر اصلی برای حرکت رو به جلو بود و همین رویکرد را تیم قبلی من در آوالانچ بیش از ۱۸ سال پیش، زمانی که توسعه Just Cause 1 آغاز شد، در پیش گرفت. اما از آن زمان تاکنون، شرایط به کلی تغییر کرده و حالا کاملاً برعکس شده است. ما تصمیم گرفتیم از آنریل انجین ۵ استفاده کنیم. آنریل به عنوان موتوری برای بازیهای AAA با کیفیت بالا ثابت شده است؛ هم توسط خود کمپانی اپیک با بازی Fortnite و هم توسط استودیوهای بازیسازی دیگر در سراسر جهان که بازیهای شگفتانگیزی را با آنریل منتشر کردهاند. با پیشرفتهایی که اپیک در زمینه توسعه بازیهای جهانباز به آنها دست یافته، ما به طور کامل به کد منبع این موتور دسترسی داریم و ادغام آن با نرمافزارها و مسیرهای کاری دیگر بسیار عالی است.
استودیوی Liquid Swords در دسامبر ۲۰۲۰ تأسیس شد. کریستوفر ساندبرگ دلیل ایجاد این استودیوی جدید را اینگونه بیان میکند:
در دسامبر ۲۰۲۰، من سفری را برای ایجاد تغییر در دنیای توسعه بازیها آغاز کردم؛ دنیایی که از اوایل دهه ۹۰ میلادی بخشی از حرفه و دنیای سرگرمی من بوده است. من میخواهم تغییری در نحوه ساخت بازیها، نحوه کار تیمها و روند خلاقیت ایجاد کنم. Liquid Swords تحقق یک آرزو است برای تمرکز دوباره بر روی فرآیند توسعه بازیها.
منبع: Notebookcheck
اگر دختر گیمر و پسر استریمر ازدواج کنند چی میشه؟ میزگیم با سایه و حمید
نظرات