با وجود اینکه سه بازی ابتدایی اسپایدرمن استودیو اینسامنیاک فوقالعاده بودند، اما در بحث ماموریتهای فرعی با حالت ایدهآل فاصله زیادی داشتند. حال اگر بازی مارولز اسپایدرمن ۳ روزی منتشر شود و بخواهد به داستان پایان دهد، باید معضل ماموریتهای فرعی را برطرف کند.
مجموعه Marvel’s Spider-Man استودیو اینسامنیاک گیمز بیشتر راه خود را پشت سر گذاشته و اگر بازی مارولز اسپایدرمن ۳ یک روز منتشر شود، داستان را به اتمام خواهد رساند. بدین ترتیب شاید سازندگان به این زودیها نتوانند به طور مجدد به تعریف داستان مرد عنکبوتی خاص خود بپردازند. دو بازی Spider-Man: Miles Morales و Marvel’s Spider-Man 2 باید از اول برای آنتاگونیستهای خود برنامهریزی میکردند، اما Marvel’s Spider-Man 3 از همین حالا برنامه مشخصی در زمینه ویلنها دارد. البته نسخه سوم مجموعه بدون شک یک سری شخصیت جدید را معرفی میکند تا سازندگان بتوانند فعالیتهای فرعی را براساس آنها به وجود آورند.
بازی مارولز اسپایدرمن ۲ از لحاظ ماموریتهای فرعی «تعادل» خوبی نداشت. در حالی که یک سری از ماموریتهای فرعی به انجام کارهای ساده «نگهبان محله» محدود میشدند، دسته دیگر گیمرها را درست در مقابل ویلنهای بزرگ قرار میدادند. این مشکل در شماره نخست مجموعه به شکل متفاوتی وجود داشت. بازی Marvel’s Spider-Man 2018 حجم زیادی از فعالیتهای فرعی داشت، اما به غیر از ماموریتهای مربوط به شخصیت Tombstone همه آنها حالتی ساده داشتند که در طی آن پیتر پارکر باید به انجام کارهای کارهای خیلی کوچک و ساده میپرداخت. حال اگر بازی مارولز اسپایدرمن ۳ قرار باشد روزی منتشر شود، باید این مسائل را به تعادل بهتری برساند.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 برخلاف آنچه که در قسمت اول دیدیم، ویلنهای متعددی را صرفا برای انجام ماموریتهای فرعی معرفی کرد (که این نکته خوبی است). اما یک سری ماموریت فرعی که به انجام کارهای روزمره مربوط میشدند بیش از حد سطحی بودند و واقعا به عمق بیشتری نیاز داشتند. در میان ماموریتهای فرعی ساده نسخه دوم یک مورد خاص وجود داشت که میتواند برای مارولز اسپایدرمن ۳ درس بزرگی باشد. این ماموریت فرعی کوتاه اما عمیق Photo Help نام داشت و نسخهای جوان از پیتر پارکر را نشان میداد.
در Photo Help پیتر باید با دوچرخه خود در اسرع وقت به جی. جونا جیمسون میرسید تا بتواند عکسهای خود را به او و روزنامه دیلی بیوگل بفروشد. این ماموریت در دل خود اکشن شلوغ یا نبرد ابرقهرمانی هالیوودی نداشت، اما به شکل عجیبی دلنشین بود و به حرکت در سطح شهر معنی میبخشید. بدون شک وجود ماموریتهای فرعی شلوغ با محوریت ویلنهای افراطی میتواند جذاب باشد، اما داشتن تعادل ضروری است. پیتر پارکر و مایلز مورالس هر دو انسانهای دلپاکی هستند که هر چند وقت یکبار به فعالیتهای آرامش بخش و عمیقتری نیاز دارند. حال صرفا امیدواریم که در بازی مارولز اسپایدرمن ۳ این تعادل بهتر از هر زمان دیگری به واقعیت تبدیل شود.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: Screen Rant
با قهرمان پس جهان فیفا زدیم! میزگیم فوتبالی با حسن پاجانی
نظرات