در یکی دو هفته اخیر شاهد رونمایی از بازیهای زیادی بودهایم که یکی از آنها بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater است. این بازی در واقع نسخه ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater است که در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی کونامی برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد. با اینکه هنوز تاریخ انتشار بازی ریمیک متال گیر سالید ۳ مشخص نشده، اما گفته میشود که این بازی در سال جاری میلادی برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر میشود.
کونامی در مراسم ایکس باکس شوکیس، تریلری از گیمپلی این بازی را به نمایش گذاشت و طرفداران را با ویژگیهای مختلف آن آشنا کرد. ما در این مطلب قصد داریم به ۱۰ مورد از جزئیات و ویژگیهای جدید بازی ریمیک متال گیر سالید ۳ بپردازیم. پس اگر از علاقمندان به مجموعه متال گیر هستید و تمایل دارید بازی جدید این فرنچایز را تجربه کنید، پیشنهاد میکنیم تا پایان با ما همراه باشید.
بهتر شدن گرافیک بازی
اولین چیزی که با تماشا کردن تریلر بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater متوجه میشویم، بهبود جلوههای بصری بازی است. این بازی که با آنریل انجین ۵ ساخته شده، از کیفیت نورپردازی و سایهزنی بسیار بالایی برخوردار است و جلوههای گرافیکی مانند افکت آب به زیباترین شکل ممکن در آن پیادهسازی شدهاند. حالا محیطهای جنگلی و باتلاقی بازی، بسیار زیباتر از قبل هستند و جزئیاتی مثل برخورد قطرات باران با سطوح مختلف یا حرکت کردن برگهای درختان، باعث زندهتر شدن محیط شده است. همه این پیشرفتها در حالی اتفاق افتاده که حال و هوای بازی اصلی همچنان حس میشود.
پیشرفت و بهبود مدل شخصیتها
طبق چیزی که نوریاکی اوکامورا، تهیهکننده این بازی اعلام کرده، مدل شخصیتها نیز شامل بهبودها و بهروزرسانیهای متعددی شده است. هدف سازندهها این بوده که شخصیتهای بازی از نظر کیفیت ظاهری مشابه شخصیتها در بازی Metal Gear Solid 5 باشند. با توجه به چیزی که در تریلر بازی دیدیم، به نظر میرسد که آنها به هدفشان رسیدهاند. همین میزان جزئیات در طراحی حیوانات و گیاهان بازی نیز به کار رفته است.
جزییات بیشتر برای صورت شخصیتها
نهتنها بافتها و موی شخصیتها به طبیعیترین شکل ممکن طراحی شده، بلکه سازندهها به جزئیات ریزتری مثل چین و چروک و منافذ پوست صورت نیز توجه کردهاند. حتی حرکات چشم هم به طور مجزا طراحی شدهاند تا احساسات را بهتر منتقل کنند. اگرچه برای حرکات صورت از موشن کپچر استفاده شده، اما اوکامورا اعلام کرد که برخی حرکات به صورت دستی تنظیم شدهاند تا شباهت و نزدیکی بیشتری به نسخه اصلی داشته باشند. هدف سازندگان از این کار، حفظ روح بازی اصلی، مخصوصاً در هنگام نمایش میانپردههای سینمایی بوده است.
بازسازی دقیق میانپردههای سینمایی
یکی از بهترین ویژگیهای بازی ریمیک متال گیر سالید ۳ آن است که میانپردههای سینمایی بازی تا حد زیادی مشابه نسخه اصلی طراحی شدهاند. تنها تغییراتی که وجود دارند به خاطر بهبود نورپردازی، انیمیشن و بافتها هستند. به جز این موارد، میانپردههای سینمایی بازی هیچ تفاوتی با بازی اورجینال ندارند.
بهروز شدن سیستم آسیب
مثل بازی اصلی، اسنیک از صدمات آسیب میبیند و نیاز به ریکاوری دارد. بسته به شدت ضربات و جراحات وارد شده، لباسهای او دچار ساییدگی یا پارگی میشوند. زخم و کبودی گلولهها نیز به جا میمانند و روی سطح تواناییها و سلامتی اسنیک تاثیر میگذارند. اما مهمترین تغییر بازی در این بخش آن است که آسیبهای وارد شده دائمی هستند و تا آخر باقی میمانند. این موضوع باعث میشود که هر بازیکن تجربه متفاوتی در بازی داشته باشد. ممکن است در انتهای بازی، شخصیت اسنیک شما کتک خورده به نظر برسد و حتی بدون پیراهن باشد. اما اگر در مخفیکاری مهارت بالایی داشته باشید، این موضوع از ظاهر اسنیک کاملا مشخص خواهد بود.
امکان انتخاب بین سیستم کنترل مدرن و کلاسیک
یکی از ویژگیهای اصلی بازی Snake Eater سیستم کنترل منحصربهفردش بود. طرفداران بازی اورجینال باید خوشحال باشند که در نسخه ریمیک میتوانند همان سیستم کنترل کلاسیک را مجدداً تجربه کنند. اما برای بازیکنهای امروزی، یک سیستم کنترل مدرنتر طراحی شده که باعث میشود در هیجان بازی غوطهور شوند و یک تجربه مخفیکاری روانتر را داشته باشند. هنوز جزئیات بیشتری از سیستم کنترل بازی ارائه نشده است.
حالت دوربین جدید و سنتی
دوربین کلاسیک بازی که همه چیز را از زاویه بالای سر نشان میداد، دست نخورده باقی مانده است. این دوربین در بازی اصلی مشکل خاصی نداشت و در هنگام کاورگیری، کمی جابجا میشد. اما همانطور که در تریلر بازی ریمیک متال گیر سالید ۳ دیدیم، یک دوربین جدید برای بازی در نظر گرفته شده که در هنگام هدفگیریها روی شانه قرار میگیرد. به این ترتیب، تیراندازی کردن با دقت بیشتری انجام میشود؛ مخصوصاً زمانی که بخواهید به آن هلیکوپترهای مزاحم شلیک کنید.
ضبط دوباره صدای شخصیتها
یکی از بهترین تصمیماتی که کونامی برای نسخه ریمیک متال گیر سالید ۳ گرفت، ضبط کردن دوباره تمام دیالوگهای بازی با استفاده از همان صداپیشگان قدیمی است. به این ترتیب صداهای بسیار باکیفیتتر و بهتری را در نسخه ریمیک خواهیم شنید و در عین حال، حس نوستالژیک بازی حفظ میشود. البته در بخش صدا شاهد بهبودهای دیگری نیز هستیم؛ برای مثال تنظیمات صوتی ۷.۱ کاناله اکنون در دسترس است، اما اگر بخواهید میتوانید از همان تنظیمات دو کاناله نسخه اصلی استفاده کنید.
فیلتر بصری
اگر با وجود تمام پیشرفتهایی که در بخش جلوههای بصری، انیمیشنها و نورپردازی بازی رخ داده، حس میکنید که نسخه ریمیک چیزی کم دارد، میتوانید به سراغ فیلتر بصری بازی بروید که آن را بیشتر شبیه به نسخه کلاسیک میکند. اوکامورا در مصاحبهای که اخیراً انجام داد، تایید کرد که بازیکنها میتوانند فیلتر بصری ویژهای را همراه با دوربین کلاسیک بازی فعال کنند تا تجربه نزدیکتری به بازی اصلی داشته باشند. هنوز معلوم نیست که این فیلتر با دوربین جدید بازی هم قابل استفاده باشد یا نه.
عرضه سه نسخه تاکتیکال، دیلاکس و کالکتور
بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater دارای سه نسخه مختلف است که از همین حالا میتوان برای پیش خرید آنها اقدام کرد. نسخه استاندارد که با نام Tactical Edition شناخته میشود با قیمت ۷۰ دلاری به فروش میرسد. یک نسخه فیزیکی از بازی با نام Deluxe Edition وجود دارد که شامل جعبه فلزی، نشان فاکس، استیکر علامت تعجب و یک سری آیتمهای دیگر میشود. قیمت این نسخه ۹۰ دلار خواهد بود. نسخه Collector’s Edition نیز تمام آیتمهای نسخه قبلی را به اضافه یک تراریوم زیبا همراه با فیگور اسنیک دارد و با قیمت ۱۲۰ دلار به فروش میرسد.
بازی ریمیک متال گیر سالید ۳ قرار است در زمان نامشخصی از سال ۲۰۲۴ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوترهای شخصی منتشر شود. البته شایعاتی وجود دارند که احتمال تاخیر در عرضه این بازی تا سال ۲۰۲۵ را مطرح میکنند.
منبع: Gamingbolt
میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟
نظرات