اخبار بازی اخبار سینما و انیمیشن خبر

آخرین وضعیت فیلم مشترک مایکل بی و سیدنی سوئینی؛ استارت پروژه Outrun

همکاری سیدنی سوئینی و آماندا سایفرد (Amanda Seyfried) برای آوردن کتاب پرفروش فریدا مک‌فادن (Freida McFadden) یعنی خدمتکار (The Housemaid) به پرده سینما، تنها پروژه جذاب این بازیگر نیست. یکی از غافلگیرکننده‌ترین تیم‌سازی‌های پیش رو در دنیای سینما، پروژه‌ای ویدیویی با حضور مایکل بی (Michael Bay)، کارگردان فیلم‌های تبدیل‌شوندگان (Transformers) و پسران بد (Bad Boys)، و سوئینی، ستاره سریال سرخوشی (Euphoria) است. پس از ماه‌ها بی‌خبری، بالاخره جزئیات تازه‌ای از روند تولید این فیلم منتشر شده است.

رسانه ComicBook فرصتی پیدا کرد تا با برد فولر (Brad Fuller)، تهیه‌کننده فیلم آناکوندا (Anaconda)، درباره اقتباس کمدی و لذت‌بخش جدیدش صحبت کند. در خلال این گفتگو، او وضعیت فیلم آتران (Outrun) با همکاری بی و سوئینی را که اوایل امسال معرفی شده بود، تشریح کرد. خبر خوب این است که پروژه رو به جلو حرکت می‌کند و دقیقاً مناسب روحیات و علایق بی و سوئینی است.

تریلر مفهومی فیلم ونوم ۴ با حضور تام هاردی و تام هالند

فولر در این باره گفت: «ما در مراحل ابتدایی کار هستیم. درست قبل از تماس شما، داشتم به بی می‌گفتم: “باید تلفن را قطع کنم تا به این کار برسم.” آتران بر اساس یکی از بازی‌های سگا (Sega) ساخته می‌شود؛ یک بازی رانندگی که متعلق به دهه ۸۰ است. بی همیشه آرزو داشت یک فیلم با محوریت رانندگی بسازد.»

 

او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «من روی سیدنی سوئینی سرمایه‌گذاری به‌سزایی کرده‌ام. او مدت‌هاست که حامی کمپانی ما بوده است. حس کردم حالا که سیدنی دو پروژه برای ما آورده، من هم دوست دارم لطفش را جبران کنم. آتران خوراکِ خود اوست. سیدنی واقعاً دست‌به‌آچار است و روی ماشین‌های خودش کار می‌کند. این ادعا الکی نیست؛ او یک ماشین‌باز (Gearhead) تمام‌عیار است. من مایکل را در کمپانی یونیورسال (Universal) کنار سیدنی قرار دادم و فکر می‌کنم آن‌ها همین الان دارند روی فیلم‌نامه کار می‌کنند.»

 

چرا بی و سوئینی سراغ آتران رفتند؟

از میان تمام بازی‌های ویدیویی که پتانسیل تبدیل‌شدن به فیلم را دارند، چرا انتخاب بی و سوئینی باید آتران باشد؟ اگر با این فرنچایز آشنایی ندارید، باید بدانید این بازی را سگا در سال ۱۹۸۶ منتشر کرد. جالب است بدانید طراح بازی، یو سوزوکی (Yu Suzuki)، آن را با الهام از عشقش به فیلم کنن‌بال ران (The Cannonball Run) ساخت. سوزوکی می‌خواست به‌جای یک بازی صرفاً مسابقه‌ای، تجربه لذت رانندگی را خلق کند و همین دیدگاه نقش به‌سزایی در موفقیت عظیم آتران داشت.

 

در این بازی، گیمرها پشت فرمان یک فراری تستاروسا (Ferrari Testarossa) می‌نشینند و باید در مسیر رسیدن به مقصد بعدی، از میان ترافیک و سایر موانع عبور کنند. بازی مسیرهای منشعب و مختلفی جلوی پای شما می‌گذارد و همان‌طور که مراحل گوناگون را طی می‌کنید، به یکی از چندین پایان منحصربه‌فرد خواهید رسید. در اصل، این بازی مانند یک محیط آزاد و ساده (Sandbox) برای خلق داستان عمل می‌کند؛ با المان‌هایی مشخص: یک ماشین اسپرت قرمز، یک کلان‌شهر و هرج‌ومرجی که در جاده‌ها رخ می‌دهد.

 

حالا بازی‌ای که خودش با عشق به یک فیلم متولد شده بود، منبع الهام یک فیلم سینمایی شده است و کاملاً روشن است چرا بی و سوئینی جذب این ایده شده‌اند. فولر اشاره کرد که مایکل بی همیشه سودای ساختن یک فیلم رانندگی را در سر داشته و این بازی، دقیقاً بهترین گزینه برای اقتباس در این ژانر محسوب می‌شود. از طرف دیگر سوئینی را داریم که فولر می‌گوید در فواصل بین پروژه‌هایش، مکانیکی می‌کند و روی ماشین‌هایش کار می‌کند. با توجه به علاقه ذاتی هر دو نفر به این فضا و دست بازی که این اثر تا حد زیادی برای داستان‌پردازی در اختیارشان می‌گذارد، به نظر می‌رسد شاهد یک زوج کاری بی‌نقص خواهیم بود.

فیلم آناکوندا روز کریسمس در سینماها اکران می‌شود.

منبع: Comicbook


رازهای یوتوب فارسی؛ میزگیم با سک‌شات – قسمت اول

رازهای یوتوب فارسی؛ میزگیم با سک‌شات - قسمت اول

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها