اخبار برنامه‌ها خبر

مایکروسافت فروشگاه بازی‌های موبایل مختص به خودش را را‌ه می‌اندازد

گوگل و اپل در چند سال گذشته به دلیل سیاست‌های انحصارطلبانه خود، تحت نظارت قانون‌گذاران قرار گرفته‌اند و کاربران انتقادات زیادی به آن‌ها دارند. اکنون اما خبر رسیده که یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی یعنی مایکروسافت، قصد دارد برای رقابت با گوگل و اپل، فروشگاه بازی‌های موبایل خود را باز کند. طبق تحقیقات اداره رقابت و بازازهای بریتانیا، سازنده ویندوز قصد دارد فروشگاهی به نام Xbox راه اندازی کند که برخلاف نامش، روی عناوین موبایل تمرکز دارد.

هنوز معلوم نیست که این فروشگاه یک پلتفرم جداگانه خواهد داشت یا بخشی از استور در حال حاضر مایکروسافت خواهد بود. استدلال مایکروسافت برای راه اندازی یک فروشگاه جدید، این است که خرید اکتیویژن بلیزارد، بخش بازی‌های موبایل این کمپانی را گسترش خواهد داد و خرید و دریافت عناوینی مانند کندی کراش و کالاف دیوتی موبایل (و در آینده وارزون موبایل) به تنهایی می‌تواند کاربران بسیاری را به طرف این فروشگاه جدید جذب کند.

هنوز معلوم نیست که این فروشگاه یک پلتفرم جداگانه خواهد داشت یا بخشی از استور در حال حاضر مایکروسافت خواهد بود
هنوز معلوم نیست که این فروشگاه یک پلتفرم جداگانه خواهد داشت یا بخشی از استور در حال حاضر مایکروسافت خواهد بود

طبق گزارش‌های رسیده، در یکی از بیانیه‌های مایکروسافت در این باره، چنین نوشته شده: «این فروشگاه یک پلتفرم نسل جدید خواهد بود که اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت، وجود آن را ضروری می‌سازد. جامعه کنونی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد، با استفاده از این فروشگاه جدید، از پلتفرم‌هایی مانند گوگل پلی استور و اپ استور اپل، به استور ایکس باکس جذب خواهند شد.

بر اساس آخرین اطلاعات، کالاف دیوتی موبایل تا کنون به طور روزانه ۱۳۶ هزار بار دانلود شده و به طور متوسط، هر روز ۸۵۹ هزار دلار درآمد برای اکتیویژن به ارمغان آورده. این اطلاعات مربوط به سی روز گذشته هستند. همچنین، در این مدت اکتیویژن ۵.۸ میلیون دلار از بازی درآمد داشته که میزان ماهانه آن به ۲۵.۸ میلیون دلار می‌رسد. درآمد کلی اکتیویژن از ابتدای عرضه کالاف دیوتی موبایل تا به حال از این بازی، یک میلیارد دلار بوده.

بر اساس پلتفرم‌ها، این بازی ۱۴۸ میلیون بار روی iOS و ۱۵۵ میلیون بار روی اندروید دانلود شده، اما حدود درصد درآمد آن روی این دو پلتفرم به ترتیب شصت و چهل درصد بوده. همچنین، کالاف دیوتی موبایل بیش از همه در ایالات متحده روی گوشی‌ها نصب شده و در رتبه‌های بعدی برزیل، هند، مکزیک و روسیه قرار دارند.

این روزها اکیتیویژن بلیزارد حسابی در صنعت بازی‌های موبایل پر کار شده و دلیلش هم واضح است. این کمپانی اکنون از این عناوین سود بیشتری نسبت به بازی‌های کتسول و کامپیوتر کسب می‌کند. با توجه به این که مجموعه‌ پرفروشی مانند کالاف دیوتی هر سال روی کنسول و کامپیوتر عرضه می‌شوند، می‌توان متوجه شد که بازار موبایل برای شرکت چه قدر پردرآمد است.

اکتیویژن بلیزارد این سود فوق‌العاده را مدیون سه بازی کندی کراش، کالاف دیوتی موبایل و عنوان تازه عرضه شده دیابلو ایمورتال است. اعداد نشان می‌دهند که بیش از نصف سود سالانه کمپانی مربوط به عناوین موبایل بوده و بازی‌های کنسول و کامپیوتر کمتر از پنجاه درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند. با گسنرده‌تر شدن این بازی‌ها و به خصوص دیابلو ایمورتال در ماه‌های آینده، انتظار می‌رود که کفه ترازو بیشتر از این هم به سمت عناوین موبایل سنگینی کند.

بهترین بازی‌های سرگرم کننده آفلاین؛ معرفی ۲۵ بازی فان جذاب

شما درباره تاسیس یک فروشگاه جدید مختص به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز با وجود پلتفرمی جدید، از گوگل پلی و استور به سوی آن کوچ خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها