ساخت یک حالت بازی الهامگرفته از عنوان آنلاین نقشآفرینی کلاسیک در ماینکرافت
اخیرا یکی از بازیبازان خلاق و مبتکر ماینکرافت موفق شده است حالت بازی جذاب و چالشبرانگیزی را برای این بازی محبوب طراحی و معرفی کند که الهام گرفته از بازی آنلاین نقشآفرینی قدیمی و پرطرفدار اسکول ران اسکیپ است. این بازیباز با نام کاربری McEMau5 در شبکه اجتماعی ردیت، موفق شده است بستهای دادهای تحت عنوان چانکلاک (Chunklock) طراحی و توسعه دهد که با افزودن آن به بازی ماینکرافت، حالت بازی کاملاً متفاوتی نسبت به حالت اصلی بازی ایجاد میشود.
در این حالت بازی جدید، بازیباز باید برای آزادسازی و دسترسی به هر چانک یا قطعه از نقشه بازی، مقدار مشخصی «هزینه» پرداخت کند. این هزینه شامل آیتمهایی همچون ماهی، چوب، نردبان و حتی طلا میشود. نکته جالب اینکه هرچه بازیباز تعداد بیشتری چانک را آزاد کند، میزان هزینه پرداختی برای آزادسازی چانکهای بعدی نیز به صورت تصاعدی افزایش مییابد و چالش بازی برای او سختتر میشود.
الهامبخش اصلی این ایده نوآورانه، حالت بازی تایلمن در اسکول ران اسکیپ بوده است. حالتی غیررسمی که توسط یک یوتیوبر معروف به نام Settled معرفی و محبوب شده و در آن بازیبازان باید برای عبور از هر تایل یا قسمت از نقشه، مقدار مشخصی اکسپی هزینه کنند. این ایده نو در ماینکرافت با استقبال گسترده و واکنش مثبت بسیاری از بازیبازان در انجمنها و شبکههای اجتماعی مواجه شده است. آنها سوالات و پیشنهادات متعددی در مورد جزئیات اجرایی این حالت بازی مطرح کردهاند که نشان از علاقه زیادشان به تجربه کردن آن دارد.
McEMau5 با پاسخگویی به سوالات و ابهامات مطرح شده، توضیح داده است که چطور چالشهای پیادهسازی این حالت در ابعاد مختلف بازی ماینکرافت از جمله بُعد اند را مرتفع کرده و همچنین با اعمال مکانیزمهایی، احتمال گیر افتادن بازیباز در این حالت را به طور قابل توجهی کاهش داده است. ماینکرافت همواره به دلیل ارائه سطح بالایی از اختیارات و آزادی عمل به بازیبازان، محبوبیت زیادی در میان طرفداران بازیهای سبک شبیهساز باز و سندباکس داشته است. اگرچه افزودنیهایی مانند مادها یکی از راههای متداول برای شخصیسازی بازی هستند، اما بستههای دادهای نیز پتانسیل بالایی برای متنوعتر کردن تجربه بازیبازان دارند.
حالت بازی جدید چانکلاک نمونه بارزی از نوآوری و خلاقیت یک بازیباز در بهرهگیری حداکثری از امکانات انعطافپذیر ماینکرافت به منظور ارائه تجربهای متفاوت و چالشبرانگیز است. انتظار میرود این حالت بازی با انتشار عمومی در ماه اکتوبر، مورد استقبال گسترده بازیبازان قرار گرفته و تنوع و طول عمر بازی ماینکرافت را افزایش دهد. همچنین الهامبخش سایر بازیبازان خلاق برای طراحی مکانیکها و ایدههای نوآورانه دیگری باشد تا این بازی محبوب همچنان بتواند گزینهای جذاب برای علاقهمندان به بازیهای سبک شبیهساز باقی بماند.
McEMau5 و بازیبازان مشابه او نمونه بارزی از خلاقیت و نبوغ جامعه بازیبازان هستند که میتوانند با دانش فنی و خلاقیت خود، تجربههای جدید و بدیعی را برای سایر بازیبازان فراهم کنند. امید است شاهد ظهور و معرفی ایدهها و حالتهای بازی نوآورانه بیشتری از سوی این جامعه پویا و خلاق باشیم. در مجموع به نظر میرسد آینده روشنی در انتظار بازی ماینکرافت و جامعه پرشور بازیبازان آن است و چنین ابتکارات خلاقانهای میتواند نقش مهمی در حفظ محبوبیت و جاذبه این بازی داشته باشد.
همه اشتباه من ۱۳ سال ماینکرافت بازی میکنم
آره تو خوبی
تو تو ۱۳ سال قبل حداقل ۰ و حداکثر ۶ سالت بوده
پس چرت و پرت نگو
ماینکرفت ۱۲ سال اومده باهوش