سازندگان میانکرفت فرصت اضافه کردن شنل یوتیوب را به بازی از دست دادند
استودیوی موجانگ در حال حاضر پانزدهمین سالگرد عرضه بازی سندباکس ماینکرفت (Minecraft) را جشن میگیرد. سازندگان این بازی یک جشن ۱۵ روزه را از ۱۵ تا ۳۰ می ۲۰۲۴ برنامه ریزی کردهاند که در آن تعداد زیادی آیتم رایگان را به بازیکنان اهدا میکنند و نقشههای جدید، آیتمها و موارد دیگر را برای جامعه طرفداران در این مناسبت شاد به ارمغان میآورند تا آنها نهایت لذت را ببرند. در طول این جشن، آنها سه شنل جدید را معرفی کردند که دو مورد از آنها با همکاری Twitch و TikTok بود. با این حال استودیوی موجانگ (Mojang) میتوانست با بزرگترین پلتفرم ویدیوی آنلاین در جهان یعنی یوتیوب (YouTube) همکاری کند که به ماینکرفت کمک کرد تا بیش از پیش معروف شود.
یوتیوب همچنان بزرگترین دروازه خوشبختی برای ماینکرفت است
حتی قبل از انتشار رسمی بازی در سال ۲۰۱۱، جامعه نوپای طرفداران مایینکرفت شروع به تولید محتوا برای آن کرده بود. این زمانی بود که توییچ با نام Justin.tv وجود داشت و TikTok هنوز وجود نداشت. در آن زمان بازیکنان شروع به ارسال تجربیات خود در بازی بقا در اینترنت از طریق یوتیوب کردند. یوتیوبرهای معروفی مانند Captain Sparklez، DanTDM، Sky Does Everything و غیره به تولیدکنندگان محتوای اختصاصی تبدیل شدند و زندگی خود را وقف بازی کردند. در سال ۲۰۱۹، یوتیوبر معروف پیو دی پای (PewDiePie) مجموعه ویدئوهای خود را در مورد بازی ماینکرفت شروع کرد که توانست میلیونها بازدید جذب کرده و به معروفیت بازی کمک کند. سازندگان محتوای جدیدی مانند Dream، Ph1lza، TommyInnit، Tubbo و دیگران نیز در این پلتفرم بسیار معروف شدند.
در سال ۲۰۲۱، یوتیوب موفقیت بازی را در پلتفرم خود جشن گرفت. ویدیوهای مرتبط با عنوان ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید بدست آورده بودند که بیشتر از هر بازی یا سبک دیگری بود. از این رو، به جرات میتوان گفت که این بازی بقا محور در یوتیوب بسیار بیشتر از Twitch یا TikTok رشد کرد.
استودیوی موجانگ میتوانست یک شنل یوتیوب شبیه به Twitch و TikTok بسازد
در حالی که پانزدهمین سالگرد ماینکرفت در حال جشن گرفته شدن است، استودیوی موجانگ با Twitch و TikTok برای ساخت شنلهای سفارشی رایگان همکاری کرده و بازیکنان میتوانند این دو شنل را به راحتی با تماشای ویدئوهای هر سازنده محتوا در بازی ماینکرفت در هر یک از دو پلتفرم بدست آورند. در Twitch، بازیکنان باید برای چند دقیقه استریم را تماشا کنند، در حالی که در TikTok، باید نام عنوان را در نظرات زنده بنویسند و در نهایت کاربران یک کد دریافت خواهند کرد که باید در وب سایت بازی آن را وارد کرده و شنل را دریافت کنند.
به طور مشابه، سازندگان بازی میتوانستند با یوتیوب برای ساخت یک شنل ویژه با الهام از لوگوی یوتیوب بسازند و آن را ارائه کنند، اما متاسفانه چنین چیزی رخ نداده است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بهترین بازیهای ۲۰۲۴ با امید لنون و شایان
نظرات