در ماینکرفت بازیکنان کارهای زیادی میتوانند انجام دهند، اما بیشتر آنها شامل ساخت و سازهایی مانند پایگاهها و ماشینها میشود. از آنجایی که دنیای بازی بسیار وسیع است، بازیکنان در مورد اندازه یا پیچیدگی سازههای خود محدودیتی ندارند. اما گاهی اوقات، بازیکنان مسیر متفاوتی را در پیش میگیرند و سازههایی ذهنفریب مانند بکرومز (Backrooms) بدنام را خلق میکنند.
کاربر ردیت، Jayn_Xyos، ویدیویی را در r/Minecraft به اشتراک گذاشت که فضای داخلی یک ساختمان نااقلیدسی (non-Euclidean) را نشان میداد که از بکرومز الهام گرفته بود. بکرومز یک داستان ترسناک اینترنتی است که شامل فضاهای لیمینال (liminal spaces) با مضامین شوم است. ویدیو بازیکنی را نشان میدهد که در راهرویی با یک کاناپه چوبی راه میرود، اما وقتی از یک طرف آن دور میزند، راهرو معماری کاملاً متفاوتی به خود میگیرد.
&
;
OP (نویسنده اصلی) اشاره کرد که این سازه را تنها با استفاده از کامندها ساخته است. در یک کامنت دیگر، او توضیح داد که کل سیستم چگونه کار میکند: این سیستم از تلپورتهای موقعیت نسبی و کپیهای یکسان از همان فضا در یک چانک استفاده میکند تا از سوسو زدن رندر جلوگیری شود. این سیستم از کامند بلاکهای تکرار شونده (repeating command blocks) برای تعریف مناطق تلپورت کوچک استفاده میکند که هیتباکس (hitbox) بازیکن را شناسایی کرده و آنها را با استفاده از یک کامند تلپورت نسبی، شش بلوک به بالا منتقل میکند (به عنوان مثال، اجرا به عنوان یک بازیکن در یک جعبه x,y,z تعریف شده با dx,dy,dz، سپس tp ~ ~6 ~).
مختصات هر منطقه برای مکان خاص خود تنظیم شده است و حداقل یک شکاف ۱ بلوکی بین مناطق باقی گذاشته میشود تا از تداخل تلپورتها جلوگیری شود، زیرا شناسایی بر اساس برخورد هیتباکس است و نه مختصات دقیق! کاربر Agreeable-Factor-566 اشاره کرد که این یک استفاده عالی از کامند بلاکها بوده است. Thepromc64 نیز اضافه کرد که از شنیدن اینکه این سازه تنها با استفاده از کامند بلاکها ساخته شده، شگفتزده شده است، زیرا تصور میکردند ماد Immersive Portals در آن دخیل بوده است.
Vasarto پرسید که بازیکنان چگونه چنین سازههایی را ایجاد میکنند، و dancingbanana123 توضیح سادهای ارائه داد. او پاسخ داد که کامند تلپورت موقعیت نگاه بازیکن را ردیابی میکند و به آنها اجازه میدهد از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شوند، و اینکه ساختن بقیه چیزها بصورت بسیار مشابه به پنهان کردن تلپورت کمک میکند.
کامند بلاکها در ماینکرفت
بلوکهای کامند در ماینکرفت میتوانند سرگرمکننده باشند.
کامند بلاکها در ماینکرافت اساساً ابزارهایی در سطح توسعهدهنده هستند که به بازیکنان اجازه میدهند قوانین بازی را بدون استفاده از مادها تغییر دهند. آنها در حالت بقا ظاهر نمیشوند، اما پس از قرار گرفتن، میتوانند کامندهای کنسول را به صورت خودکار اجرا کنند، مابها را احضار کنند، آب و هوا را تنظیم کنند، آیتم بدهند یا حتی بازیکنان را از طریق مناطق دقیقاً تعریف شده، تلپورت کنند.
سازندگان از آنها برای تقویت نقشههای ماجراجویی، سیاهچالهای معمایی و ساختارهای رد استونی استفاده میکنند که تنها با اهرمها و تکرارکنندهها غیرممکن خواهد بود. هر بلوک میتواند روی حالت impulse (ضربه)، repeat (تکرار) یا chain (زنجیره) تنظیم شود و به گونهای پیکربندی شود که با رد استون یا به صورت همیشه روشن کار کند، که در اینجاست که جادوی واقعی اتفاق میافتد: تایمرها، نقاط کنترل، مبارزات با باسهای سفارشی و رویدادهای برنامهریزی شده چیزهایی هستند که پیش روی شما رقم میخورند.
&
;هنگامی که به پلیتهای فشاری، سیمهای تله یا سنسورها متصل میشوند، کامند بلاکها به یک ستون فقرات نامرئی تبدیل میشوند که به آرامی بلوکها را جابجا میکنند، صدا پخش میکنند یا بازیکنان را حرکت میدهند. این همان بلوکی است که بازیکنان باید با آن کار کنند تا امکانات بازی را گسترش دهند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
سیندرلا تا لیمو عسلی؛ میزگیم و دوبله فان با سارا جامعی
نظرات