بازیکن ماینکرفت ایده کانسپت جالبی را برای بلوک چوبی اسکالک ارائه کرده است
یکی از بازیکنان ماینکرفت (Minecraft) و کاربر ردیت به نام u/PowerPork تصاویری از یک کانسپت منحصر به فرد را به اشتراک گذاشته که بلوک اسکالک (sculk) را جالبتر و مفیدتر میکند. کاربر یاد شده اضافه کردن یک مکانیک را در این تصاویر به بازی را پیشنهاد میکرد که باعث میشود یک بلوک اسکالک روی یک dead bush قرار گرفته و ظاهر آبی و سیاه منحصر به فردی به چوب بدهد.
کاربر یاد شده همچنین به این نوع چوب نام اسکالک وود (sculkwood) داده است. کاربر u/-PepeArown- در واکنش به این ایده گفت که این کانسپت به استثنای بلوکهای استم (stem) بسیار عالی است و آنها شبیه stripped warped stem یا cyan concrete powder هستند. u/CreepyGuardian03 میگوید که این ایده باعث میشود که او چوب اسکالک وود را در بازی همراه با یک جنگل دیپ دارک که دارای مابهای دشمن دیگری است که از صدا برای پیدا کردن بازیکنان استفاده میکند٫ بخواهد.
u/Fuocomega_7 با بیان اینکه توانایی اسکالکها برای احیای بوتههای مرده (dead bush) ایده جالبی است، افزود: این ایده قابل اصلاح است٫ یعنی در آن اسکالک به طور طبیعی روی یک درخت پخش شده و با آن یکی میشود. کاربر اصلی هم پاسخ داد و گفت که او آن را از درخت جدا کرده تا حس درخت مصنوعی را پیدا کند. به همین دلیل است که بازیکنان توانایی ساخت اسکالک وود را نیز خواهند داشت.
u/W1llis17 بیشتر به این ایده اضافه کرد و گفت که مکان یابی این درختان راهی عالی برای مکان یابی سریعتر شهرهای زیرزمینی خواهد بود. اسکالک از استراکچرهای زیرزمینی پخش میشد و به overworld میرفت و به آرامی درختان آن منطقه خاص را در برمیگرفت. در حال حاضر، هیچ راهی برای مکان یابی انشنت سیتیها وجود ندارد، جز اینکه به طور تصادفی به آنها برخورد کنیم.
ایدههای عالی درباره مکانیک بازی برای ماینکرفت
بازیکنان ماینکرفت اغلب ایدههای خلاقانهای را برای مکانیکهای جدید بازی به اشتراک میگذارند تا بازی را سرگرمکنندهتر و چالشبرانگیزتر کنند. این ایدهها ممکن است توسط توسعه دهندگان در استودیوی موجانگ اجرا نشود، اما پتانسیل بازی و مشارکت طرفداران را نشان میدهد. بسیاری از بازیکنان مکانیکهایی را پیشنهاد میکنند که نحوه رفتار بلوکها را تغییر می دهند. برای مثال، برخی بلوکهای متاثر از جاذبه را پیشنهاد میکنند که میتوانند فرو بریزند و خطر بسیاری را در هنگام کاوش غار برای بازیکنان ایجاد کنند.
برخی دیگر از بازیکنان بلوکهای خاصی را پیشنهاد میکنند که به مابها در اطراف واکنش نشان میدهند، مانند صفحات فشاری (pressure plates) که فقط زمانی فعال میشوند که موجودات خاصی از روی آنها عبور کنند. این ایدهها عناصر استراتژیک را به حالتهای کریتیو و سورویوال اضافه میکنند.
تعاملات مابها همچنین میتواند از برخی ایدههای جدید و حتی رادیکال استفاده کند. رفتارهای جدید مابها، مانند همکاری گرگها برای شکار یا اجتناب کریپر از ورود به داخل آب مثالی از این قضیه است. دیگر طرفداران هم مابهای منحصر به فردی را با تواناییهای ویژه را پیشنهاد میکنند، مانند مابهای پرندهای که فقط در ارتفاعات ظاهر میشوند یا مابهایی که میتوانند استراکچرهای ساده بسازند.
این ایدهها بطور کلی میتوانند بقا را چالش برانگیزتر و بازی را سرگرم کنندهتر کنند. اخیرا استودیوی موجانگ افکت برگهای ریزان را به بازی اضافه کرده است که گامی در مسیر درست برای جذاب شدن بازی است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ
نظرات