یکی از بازیکنان ماینکرافت به نام Lucos-morphinn در صفحه ردیت بازی، ایدهای جالب برای ساخت قفسهای پرنده برای طوطیهای خانگی ارائه کرده است. او با بهرهگیری از چندین بلوک piston، شیشه و همچنین درهای آهنی iron trapdoor توانسته است قفسی طراحی کند که طوطیها را در آن نگه دارد بدون اینکه آسیبی به آنها برسد یا خفه شوند.
طراحی او بدین صورت است که بلوکهای piston باعث میشوند هنگامی که طوطی بر روی در آهنی مینشیند، بلوک شیشه از بالای سر آن فرود آید و طوطی را در قفس نگه دارد. با اضافه کردن هاپر hopper و زنجیر chain متصل به شیشهها، میتوان قفس زیبا و دلنشینی برای نگهداری طوطی ساخت:
واکنشهای دیگر بازیکنان ماینکرافت به این طراحی خلاقانه بسیار مثبت بوده است، اما برخی به صورت طنزآمیز اشاره کردهاند که این روش چندان انسانی و مناسب برای نگهداری حیوانات نیست! چرا که طوطی به طور دائم در قفس گیر میافتد و آزادی حرکت ندارد. البته برخی نیز یادآور شدهاند که در دنیای واقعی، این طراحی ممکن است منجر به خفگی طوطیها شود، اما در بازی این مسئله وجود ندارد.
یکی از کاربران به نام goldensaur نیز پیشنهادهای خود را برای ساخت قفسهای پرنده ارائه کرده است. وی پیشنهاد داده که میتوان از بلوکهای scaffolding به جای شیشه استفاده کرد، زیرا این بلوکها از نی که محصول جنگلهای انبوه است ساخته میشوند و با زیستگاه طبیعی طوطیها که همان جنگلهای انبوه هستند، سازگارتر است.
با وجود اینکه برخی این طراحی را کاملاً مناسب نمیدانند، اما باید گفت که این طرح نسبتاً ساده بوده و تنها با داشتن منابع لازم میتوان آن را بازسازی کرد. علاوه بر این، چند کاربر دیگر هم پیشنهاد دادهاند که میتوان از بلوکهای دیگری همچون بلوکهای تور مسی copper grate که اخیراً به بازی اضافه شدهاند، به جای شیشه استفاده کرد.
یکی از کاربران به نام MrSal7 ابراز امیدواری کرده است که شاید در آپدیت بعدی بازی یعنی ۱.۲۱، وسایل جدیدی مانند قفسهای پرنده یا میلههای نشستن پرندگان به صورت ذاتی به بازی اضافه شود تا دیگر نیازی به طراحی آنها توسط بازیکنان نباشد. البته تاکنون هیچ نشانهای مبنی بر اضافه شدن این موارد به بازی دیده نشده و به نظر میرسد تیم توسعهدهنده ماینکرافت در حال حاضر مشغول کار روی موارد دیگری هستند.
یکی دیگر از کاربران به نام listre نیز اعلام کرده که این طراحی را در نسخه بدراک Bedrock Edition ماینکرافت پیادهسازی کرده که البته کمی سختتر بوده، زیرا نسخه بدراک دارای یک کد مجزا و متفاوت نسبت به نسخه جاواست و مکانیک بلوکها اندکی متفاوت عمل میکند. وی افزوده است با وجود این تفاوتها، با قراردادن درست بلوکها میتوان این طرح را در نسخه بدراک نیز پیادهسازی کرد.
انتشار این طراحی خلاقانه در فضای مجازی، موجی از واکنشهای مثبت را در پی داشته است. همچنین امید میرود الهامبخش دیگر طراحان و معماران ماینکرافت باشد تا آنها نیز با بهکارگیری خلاقیتهای خود، طرحها و ایدههای نو برای فضاها و سازههای مورد نیاز در بازی ارائه دهند. البته همیشه جای پیشرفت وجود دارد و نقاط ضعف و قوت هر طرحی میتواند برای طراحان آینده الهامبخش باشد.
آینده دنیای بازیها قراره اینطوری بشه:
چطور طوطی ها رو در بیاریم شیشه که از بین میره
خب کلیییی راه دیگه وجود داره الان مثلا الان تو دلت به حالشون نمیسوزه؟؟؟این حیوون آزاریه مرتیکه……..
مرتیکه
منظورش طوطی واقعی نبود
منظورش طوطی ماینکرافتی بود(که اگه زندانیش کنیم هم حیوونآزاری نیست)
توی اسم مقاله هم نوشته بود《در ماینکرافت》
مجلهبازار هم هیچوقت در مورد دنیای واقعی مقاله نمیذاره
همیشه درمورد بازیها مقاله میذاره
نمیشه اصلا