آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

سازندگان ماینکرافت نمی‌خواهند بازیکنان به زور به سمت این بازی بیایند

کارگردان بازی ماینکرافت، اگنس لارسن (Agnes Larsson) و یکی از سازندگان آن، نیر اولراف واکنین (Nir Ulraf Vaknin) قبل از انتشار جدیدترین بروزرسانی این عنوان، درباره آن صحبت کرده‌اند. آن‌ها تلاش کردند که درباره بروزرسانی بزرگ بعدی چیزی را لو ندهند، اما از این که چگونه هنوز از دیگر بازی‌ها الهام می‌گیرند و می‌خواهند ماینکرافت را برای یک دوره دیگر ده ساله زنده نگه دارند، گفتند.

زمانی که ماینکرافت در سال ۲۰۱۰ با نسخه اولیه خود وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد، دو سبک ساخت و ساز و (Crafting) و بقا (Survival) را با هم ترکیب کرد. پس از گذشت دوازده سال از آن زمان و عرضه هزاران بازی دیگر در این سبک که با الهام از ماینکرافت ساخته شده‌اند، هنوز هم عنوان استودیوی موجنگ (Mojang) منبع الهام اصلی سازندگان در سبک شبیه سازی و بقا است. اما این مساله باعث نشده که کارکنان موجنگ به افرادی از خود راضی و مغرور تبدیل شوند. لارسن و واکنین، هیچ کدام ماینکرافت را بهترین عنوان این سبک نمی‌دانند.

سازندگان ماینکرافت هنوز هم از دیگر استودیوها چیزهایی را یاد می‌گیرند
سازندگان ماینکرافت هنوز هم از دیگر استودیوها چیزهایی را یاد می‌گیرند

به گفته این دو، سازندگان بازی هنوز هم از دیگر استودیوها چیزهایی را یاد می‌گیرند، اما تاکید می‌کنند که به خوبی می‌دانند چه چیزی باعث تمایز ماینکرافت از دیگر محصولات می‌شود و روی همین موضوع کار می‌کنند تا موفقیت‌ها تکرار شوند. لارسن می‌گوید: «ما باید الهام بخش باشیم و به بازیکنان اجازه دهیم که به روش خودشان خلاق باشند، اما هیچگاه هیچ چیزی را به آنان تحمیل نکنیم.»

واکنین نیز تایید می‌کند که راهنمایی بازیکنان به سمت خلاقیت‌های درونی و خودانگیختگی، جایی است که ماینکرافت از دیگر عناوین متمایز می‌شود: «بسیاری از بازی‌ها با این اصل مهم بیگانه‌اند چرا که بازیکنان زیادی هستند که واقعاً دوست دارند توسط بازی هدایت شوند، و نه توسط انگیزه درونی خودشان. البته این اشکالی هم ندارد. اما ماینکرافت در این زمینه از دیگر عناوین متمایز است.»

این دو همچنین می‌گویند که شاید دیگر عناوین این سبک به اندازه ماینکرافت مشهور و موفق نباشند، اما همچنان کارکنان موجنگ به یادگیری از آن‌ها ادامه می‌دهند. مثلاً تا امروز، سازندگان ماینکرافت از عناوینی مانند وی رایزینگ (V Rising) و والهایم (Valheim) چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند. البته لارسن و واکنین تاکید می‌کنند که علی‌رغم این الهام گرفتن‌ها، اصلاً دوست ندارند ماینکرافت به عنوانی تبدیل شود که به بازیکنان «گیر می‌دهد» و آنان را مجبور می‌کند زمانی که حال ندارند هم به سراغ بازی بیایند.

واکنین می‌گوید: «بسیاری از بازیکنان ما سال‌ها پیش، به شدت درگیر این بازی بودند و طی دوره‌ای، وقت زیادی صرفش می‌کردند. اما اکنون هر از چند گاهی، وقتی حال داشته باشند، به ماینکرافت سر می‌زنند. ما از ایجاد چنین الگویی خوشحالیم. خیلی از بازی‌های دیگر به کاربران گیر می‌دهند و سعی می‌کنند بیش از حد آن‌ها را به سمت خود بکشانند. از این که مانیکرافت اینطوری نیست راضی هستیم و برای ما مهم است که چنین روندی را ادامه دهیم.

لارسن نیز در ادامه می‌افزاید: «اخیراً یک نکته مهم به اصول راهنمای استودیوی ما اضافه شده و آن، این است که بازیکنان، به سمت ماینکرافت می‌آیند چون خودشان می‌خواهند و حس و حالش را دارند، نه به این دلیل که ما مجبورشان کرده‌ایم.»

شما درباره صحبت‌های سازندگان ماینکرافت درباره گیر ندادن این بازی چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال شده عناوینی را به خاطر این که سازندگانشان می‌خواهند شما را به زور مجاب به بازی کنند، کنار بگذارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها