طرفدار بازی زلدا، دنیای این بازی را در ماینکرافت میسازد
آخرین عنوان بزرگ فرانچایز محبوب زلدا به نام The Legend of Zelda: Breath of the Wild در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و سبک بازیهای جهان باز (Open World) را با معرفی استانداردهایی جدید و ارائه دنیای فوقالعاده بزرگ، یک قدم جلو برد. توانایی انجام هر کاری در این دنیای بزرگ با هر ترتیب و دادن حس آزادی بیسابقهای به بازیکن، از دلایلی بودند که Breath of the Wild را به یکی از شگفتانگیزترین عناوین سبک جهان باز تبدیل کردند. این بازی آنقدر گسترده است که هنوز هم طرفداران زلدا در نقشه آن به دنبال ترفندهای جدید هستند.
شاید به دلیل گستردگی بسیار زیاد نقشه این بازی، حتی فکر کردن به بازسازی آن غیرممکن به نظر برسد، اما برای طرفداران پر و پا قرص، واژه غیرممکن معنی ندارد. یکی از این طرفداران، اخیراً تصمیم خود برای بازسازی دنیای Breath of the Wild در ماینکرافت را عملی کرده. با اینکه بیش از یک دهه از عرضه ماینکرافت میگذرد، اما هنوز انتخاب اول گیمرها برای به تصویر کشیدن خلاقیتهایشان به شمار میرود. طرفداران فرانچایزهای مختلف دائماً دنیای عناوین مورد علاقه خود را در این بازی شبیه سازی میکنند.
تا الان، میتوان گفت که بزرگترین پروژهها از این نوع، بازسازی دنیای Jorrvaskr Meadhall از اسکایریم بوده اما طرفدار زلدا که در یوتیوب فعال است، لقمهای بسیار بزرگتر از این را برداشته! او میخواهد کل دنیای Breath of the Wild را در ماینکرافت بسازد و البته این اولین باری نیست که او چنین پروژه بزرگی را شروع میکند. این یوتیوبر که گرزلی (Grazzly) نام دارد، پنج ماه پیش اولین ویدیوی خود درباره بازسازی دنیای زلدا را در کانال خود پست کرد. در ابتدا، مردم توجه چندانی به آن نشان ندادند اما اخیراً این پروژه نگاهها را به سمت خود جلب کرده است.
در زمان انتشار این نوشته، ویدیوی گرزلی تا کنون یک میلیون بار دیده شده. البته چند وقتی خبری از او در یوتیوب نبود چرا که این طرفدار بزرگ زیلدا مجبور شد هر چه ساخته بود را خراب کند و بازسازی را از اول انجام دهد. دنیای عظیم Breath of the Wild، هایرول (Hyrule) نام دارد و گرزلی تا کنون موفق شده دو بخش از آن به نام Kakariko و Hateno Village را در ماینکرافت بسازد.
این پروژه عظیم قطعاٌ به همین زودیها تمام نمیشود و مدتی طولانی باید روی آن کار کرد، و این خودش نشان میدهد که پادشاهی هایرول از دنیای Breath of the Wild چه قدر گسترده است. گرزلی امیدوار است که تا زمان عرضه نسخه بعدی زلدا، کار بازسازی هایرول نیز به اتمام برسد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا او میتواند به این هدف برسد یا نه.
نظر شما درباره بازسازی دنیای عظیم زلدا در ماینکرافت چیست؟ تا کنون چه پروژههای بزرگ دیگری از این دست را دیدهاید؟ آیا خودتان هم برنامه دارید که دنیاهای محبوبتان را در عنوان شبیه ساز محبوب بازسازی کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات