به روز رسانی ۱.۲۱ بازی Minecraft نوعی جدیدی از بلاکها با نام والت بلاک را به دنیای خود خواهد آورد. حال به نظر میرسد که والت بلاکهای ماینکرفت تخریبپذیر هستند و گیمرها میتوانند با استفاده از این موضوع، شیطنت کرده و دوستان خود را اذیت کنند؛ اما انجام این کار آسان نخواهد بود.
طرفداران ماینکرفت ممکن است در برخی مواقع به سرشان بزند و شروع به شیطنت و اذیت کردن دیگران کنند. با توجه به گفته یکی از سازندگان، وجود این قابیلت عمدی است و استودیو موجانگ از حضور چنین تنشهایی در بازی خود استقبال خواهد کرد. اما با این حال سازندگان یک سری محدودیتها و مکانیکها را نیز اعمال میکنند تا این شیطنتها از حد نگذرد و آرامش روانی مخاطبین ضرر نرساند. حال این روند قرار است برای مسائل مربوط به والت بلاکهای به روز رسانی ۱.۲۱ نیز اعمال شود.
از آنجایی که در حال نزدیم شدن به به روز رسانی ۱.۲۱ بازی Minecraft هستیم، استودیو موجانگ به تدریج از ویژگیهای جذاب آن رونمایی میکند. یکی از این ویژگیهای جذاب که قرار است با این به روز رسانی از راه برسد، اضافه شدن والت بلاکها خواهد بود. این والت بلاکها به بازیکنانی که قصد دارند به گشت و گذار مجدد در Trial Chamber بپردازند پاداش میدهد تا عمل آنها بیهوده نباشد. حال همین ویژگی باعث به وجود آمدن سوال مهمی شده است: آیا این بلاکها تخریبپذیر خواهند بود؟
اگر والت بلاکها تخریب پذیر باشند شرایط شیطنتهایی که در موردشان صحبت کردیم محیا میشود و ممکن است برخی از افراد را اذیت کند. طبق گفته یکی از اعضای استودیو موجانگ محیا کردن تخریب پذیری محیط بخشی از کار آنها است که با سبک سندباکس بازی در یک راستا قرار میگیرد. بدین ترتیب تیم سازنده از قصد دست مخاطبین را باز میگذارد تا به جست و جو بپردازند و در برخی مواقع شروع به شلوغکاری کنند.
برندون پیرس که طراح گیمپلی ماینکرفت محسوب میشود در این باره توضیح میدهد:«ما هیچ وقت در Minecraft جلوی شیطنت بازیکنان را نگرفتهایم، هرچه که باشد در مورد یک بازی سندباکس صحبت میکنیم. اما (والت بلاکها) به شدت مقاوم هستند و تخریبشان درست مانند Trial Spawnerها زمان زیادی میبرد. ما با این روش از شلوغکاریهای افراطی جلوگیری میکنیم. این موضوع یک حالت متعادل را به وجود میآورد تا بتوان آنها را نابود کرد و در عوض چیز دیگری ساخت (هرچند که نابود کردنشان خیلی آهسته خواهد بود).»
برندون پیرس اعتقاد دارد که اگر افراد با امکان انجام این شیطنتها مخالف هستند میتوانند قوانین سرور و بازی را تغییر دهند یا به روشهای خاص خود از آن جلوگیری کنند. به گفته او هرچند که خراب کردن خانه یا سازه یک گیمر دیگر کار خوبی نیست، اما استودیو موجانگ دوست ندارد که جلوی افراد خرابکار را بگیرد. البته که حرفهای پیرس کاملا منطقی به نظر میرسد؛ چرا که در مورد یک بازی سندباکس صحبت میکنیم که بیشتر جذابیتش را مدیون آزادی عملی است که در اختیار مخاطبین قرار میدهد.
حرفهای گفته شده زمانی مطرح شد که برندون پیرس در مورد جزئیات Trial Keyها و والت بلاکها صحبت میکرد. طبق گفته تیم سازنده این موارد جدید برای بهبود تجربه بخش چندنفره بازی طراحی شده است. این ویژگیها به افراد تازهوارد کمک میکند که به دنیاهای قدیمی بروند و لوتهای ارزشمندی به دست آورند. در همین میان از پیرس در مورد تخریبپذیر بودن والت بلاکها سوال شد که به پاسخهای وی پرداختیم.
نظر شما در مورد آزادی عملی که در بازی ماینکرفت وجود دارد چیست؟ آیا این موضوع برای شما جذاب است یا صرفا اذیت کننده ظاهر میشود؟ نظرات خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: PCGamesN
تاریخچه و داستان سری اساسینز کرید
نظرات