گسترش دنیای انیمیشن Miraculous با مجموعه کمدی چیبی دوبعدی
شرکت Miraculous Corp که حاصل همکاری مشترک میان Mediawan و ZAG است، از عرضه جهانی مجموعه «Miraculous Chibi» خبر داد؛ یک مجموعه کمدی پرانرژی با سبک انیمیشن دوبعدی چیبی که دنیای Miraculous را با نگاهی تازه و طنزآمیز و بدون دیالوگ بازآفرینی میکند. این مجموعه با تمرکز بر مخاطبان دیجیتالمحور، بهویژه کودکان ۵ تا ۱۱ ساله، طراحی شده و قرار است در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
مجموعه Miraculous Chibi برای اولین بار در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۸ (۹ شهریور ۱۳۹۷) از طریق کانال رسمی یوتیوب منتشر شد و پس از انتشار هفت قسمت، متوقف گردید. با این حال، در سال ۲۰۲۳، این سریال با انتشار دو قسمت جدید احیا شد و در سال بعد اعلام شد که فصل کامل آن در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.
اولین مجموعه از قسمتهای جدید این انیمیشن قرار است در سهماهه پایانی سال جاری میلادی از طریق کانال یوتیوب رسمی Miraculous منتشر شود و پخش قسمتهای بعدی تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت. کمپانی Disney Branded Television نیز حق پخش این مجموعه را خریداری کرده و قرار است در سال ۲۰۲۶ آن را از پلتفرمهای خود پخش کند. همچنین شبکه فرانسوی TFI این انیمیشن را برای پخش در سال ۲۰۲۶ در فرانسه به دست آورده است.
مدیرعامل شرکت Miraculous Corp یعنی اندی یِتمن گفت: «مجموعه Miraculous Chibi جشنِ تمام چیزهاییست که طرفداران این برند دوست دارند. این انیمیشن، فشردهای سهدقیقهای از خنده، احساس و حالوهوای کلاسیک کارتونهای محبوب است. با داستانگویی تصویری جذاب، شخصیتهای دوستداشتنی و طنزی جهانی، انیمیشن Miraculous Chibi مناسب همه است؛ جایی که شادیهای بزرگ در بستههای کوچک عرضه میشوند.»
این مجموعه در ابتدا از طریق ۱۰ قسمت ۹۰ ثانیهای بهصورت تیزر معرفی شد و از همان ابتدا با بیش از ۶۵۰ میلیون بازدید در یوتیوب و بیش از ۹۳۰ هزار مشترک در کانال اختصاصی خود، به موفقیتی چشمگیر دست یافت. انیمیشن جدید Miraculous Chibi شخصیتهای محبوبی همچون دختر کفشدوزکی، گربه سیاه و دوستانشان را وارد دنیایی پرانرژی و سرشار از ماجراجوییهای بامزه و مأموریتهای پرهیجان میکند؛ دنیایی که جادوی میراکولس را به شکلی کاملاً تازه به تصویر میکشد.
در هر قسمت، یکی از قهرمانان دوستداشتنی داستان در تلاش برای رسیدن به هدفی عجیب، در قلب لوکیشنهای زیبای پاریس، از نانوایی خانوادگی مرینت و خیابان شانزهلیزه گرفته تا بالای برج ایفل، وارد مسیرهایی خندهدار و پر از مانع میشود. این ماجراها با انیمیشن پرتحرک، افکتهای ایموجیمانند و آشوبهای کمدی سریع روایت میشوند. چه اعتمادبهنفس افراطی گربه سیاه که او را به دردسر میاندازد، چه خرابکاریهای شیرین و دستپاچگیهای مرینت یا حتی ماشینی خودران با ذهنی مستقل؛ هر قسمت از این سریال چیبی، برای یک ماجراجویی کمدی کوتاه و لذتبخش طراحی شده است.
مدیر ارشد محتوای شرکت Miraculous Corp یعنی هیث کِنی افزود: «در ادامه روح کلاسیک دنیای میراکولس، این داستانهای کمدی از موقعیتهای اشتباه، سوءتفاهمها و تلاشهای پیاپی، در گردبادی از اتفاقات خندهدار و بامزه به اوج سرگرمی و طنز رسیدهاند. این مجموعه طوری طراحی شده که برای همه قابل فهم، سرگرمکننده و کاملاً قابل ارتباط باشد؛ چه از طرفداران قدیمی دختر کفشدوزکی و گربه سیاه باشید و چه برای اولینبار با آنها را آشنا شوید.»
برند میراکولس از یک اکوسیستم دیجیتالی عظیم و جهانی با بیش از ۴۶ میلیارد بازدید در یوتیوب و بیش از ۴۳ میلیون مشترک در ۲۲ کانال محلیشده به ۲۰ زبان مختلف برخوردار است. در تیکتاک نیز این برند بیش از ۱ میلیارد بازدید، ۷ میلیون دنبالکننده و بیش از ۱۹۰ میلیون لایک کسب کرده است.
در مجموع، انیمیشن Miraculous در تمامی پلتفرمها از جمله یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیکتاک موفق به جذب بیش از ۵۰ میلیون دنبالکننده شده و در دنیای بازیهای دیجیتال، به اولین فرنچایز تلویزیونی تبدیل شد که وارد پلتفرم Roblox شده و تاکنون بازیکنان بیش از ۸۳۰ میلیون بار آن را تجربه کردهاند. همچنین اپلیکیشن رسمی میراکولس از ۲۵۰ میلیون دانلود در سراسر جهان فراتر رفته است.
نظر شما درمورد این انیمیشن چیست؟ دیدگاه خود را از طریق کامنت با تیم بازار و دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع: Animation Magazine
عجیبترین یوتیوبرهای ایرانی! میزگیم با لیل شایان و ویبهد @WeebHead
نظرات