سختترین بازیهای شوتر اول شخص که تاکنون ساخته شدهاند
بازیهای شوتر اول شخص برای کسانی که قبلا آنها را تجربه نکردهاند، ژانر سختی هستند. تسلط بر حرکت و هدفگیری همزمان، میتواند دشوار باشد. از آن زمان، شوترها این مفهوم را با مکانیکهای جدید و بهبود سلاحها گسترش دادهاند. برای بسیاری از طرفداران متعصب بازیهای شوتر اول شخص، این ژانر ممکن است تنها به عناوینی چون Halo یا Call of Duty محدود باشد. این قطعا یک مشکل است، اما هنوز هم بازیهای شوتر چالشبرانگیزی وجود دارند که حتی باتجربهترین گیمرها را به چالش میکشند.
از بازیهای چندنفره رقابتی گرفته تا کمپینهای تکنفره، بسیاری از سختترین بازیهای شوتر اول شخص علاوه بر اکشن تیراندازی، گیمپلی متنوعی را ارائه میدهند که بیشتر بازیکنان از این سبک انتظار دارند. این عناوین میتوانند چالشبرانگیز باشند و گاهی بازیکنان را کلافه کنند، اما کسانی که بتوانند این بازیها را یاد بگیرند و به درک درستی از آنها برسند، میتوانند بر این بازیهای سخت غلبه کنند. معمولا وقتی صحبت از سختی در بازیهای ویدیویی میشود، عناوین Dark Souls و بازیهای FromSoftware اولین چیزهایی هستند که به ذهنتان میآیند، اما تجربههای چالشی به همین جا محدود نمیشوند. حتی قبل از به وجود آمدن FromSoftware، بازیهای دشوار زیادی وجود داشتند و ژانر شوتر اول شخص سهم قابل توجهی از آن دارد. بازیهای Doom ،Wolfenstein و Arma تنها چند نمونه از بازیهای شوتر اول شخص بسیار سخت هستند که از نظر چالش، چیزی کمتر از یک بازی Dark Souls ندارند و میتوانند بازیکن را پس از هر شکست عصبانی کنند. امیدواریم که در این مقاله با بازیهای شوتر چالشبرانگیزی آشنا شوید.
Prey
یک بازی با شروع خشن و عناصر غرق کننده
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان
- تاریخ انتشار: ۵ می ۲۰۱۷
- سازندگان: Arkane Studios
بازیهای شبیهساز به شکلی ماهرانه، انتخابهای بازیکنان را در ریتم اصلی گیمپلی خود ترکیب میکنند و معمولا با استفاده از مراحل پیچیده و دشمنان سرسخت، بازیکنان را به جستجو ترغیب میکنند. نسخه بازسازی شده Prey در سال ۲۰۱۷ برای تازهواردان این سبک، تجربهای خشن و سخت است. طرفداران Prey احتمالا اولین تجربه خود را به یاد میآورند که در ساعتهای اولیه، کند و سخت بود. مورگان یو، قهرمان بازی، در آغاز بازی بسیار ضعیف است. تا زمانی که بازیکنان به چند Neuromod دست پیدا کنند، حتی مقابله با ضعیفترین دشمنان بازی هم چالشبرانگیز است. جستجو برای تجهیزات و مخفی ماندن در سایهها کلید بقا است. برای کسانی که به شبیهسازها عادت دارند، این موضوع چندان غافلگیرکننده نیست. با این حال، تازهواردان این سبک تجربه سختی در پیش دارند.
Ready or Not
کمپین خشن با دشمنان سرسخت
- پلتفرمها: رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳
- سازندگان: Void Interactive
تمام بازیهای شوتر تاکتیکی نیازی به نقشههای بزرگ و وسایل نقلیه نظامی ندارند تا پیچیدگی خود را به رخ بکشند. حتی واحدهای ضدتروریسم هم میتوانند تجربهای هیجانانگیز برای طرفداران شوتر ایجاد کنند و Ready or Not دقیقا همین کار را انجام میدهد! بهعنوان جانشینی برای فرنچایز SWAT، بازیکن فرماندهی یک تیم ضدتروریسم را بر عهده میگیرد تا با موقعیتهای مختلف و خطرات متعددی روبهرو شود. هدف شما مشخص است: تهدیدها را با کمترین تلفات از بین ببرید. اما دستیابی به این هدف آنطور که به نظر میرسد ساده نیست، زیرا دشمنان هوش مصنوعی پیشرفتهای دارند و از آرمور استفاده میکنند، برایتان تله میگذارند، مواد منفجره پرتاب میکنند یا اگر احساس کنند در خطر هستند، گروگانها را میکشند.
Ultrakill
گیمپلی سریع و خشن
- پلتفرمها: رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۳ سپتامبر ۲۰۲۰
- سازندگان: Arsi “Hakita” Patala
بازیهای شوتر اول شخص رترو در دوران مدرن بسیار محبوب شدهاند و بازیکنان از ایده بمباران دشمنان و تماشای شکست آنها در بازیهایی که خشونت افراطی در آنها طبیعی است، لذت میبرند. در این بازیها، جایی که حرکت سریع و نابود کردن دشمنان برای پیروزی ضروری است، حس عجیبی از تخلیه مشکلات عصبی وجود دارد و بازیکنان Ultrakill کاملا این موضوع را درک میکنند. این بازی توسط بسیاری از افراد، به عنوان یکی از بهترین بازیها در دوران شکوفایی شوترهای اول شخص رترو شناخته میشود. بازیکنان تشویق میشوند تا با انجام کشتارهای شگفتانگیز، نوار خود را پر کنند که میتواند تجربهای رضایتبخش را برایشان رقم بزند. با این حال، بقا اولویت اصلی شما است، چرا که یک اشتباه میتواند عواقب شدید برایتان به همراه داشته باشد.
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas 2 (Terrorist Hunt)
Terrorist Hunt واقعگرایانهترین مبارزات را به شما ارائه میدهد
- پلتفرمها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۱۸ مارچ ۲۰۰۸
- سازندگان: Ubisoft Montreal
حالتهای Co-op در بازیها نمیتوانند از حالت Terrorist Hunt در Rainbow Six: Vegas 2 سختتر باشند. دشمنان حالت PvE در این بازی به حدی سخت و بیرحم بودند که مرزهای مازوخیسم را در وجود شما قلقک میدادند. در درجات سختی بالاتر، دشمنان دقت بینقصی داشتند و از تجهیزات تاکتیکی بسیار بیشتری استفاده میکردند. بدتر از آن، هوش مصنوعی همتیمیهای بازیکن بر تجربه کلی شما تاثیر منفی میگذاشت، زیرا گاهی اوقات از انجام دستورات سر باز میزدند. در حالی که تجربه این حالت با بازیکنان واقعی بهتر بود، منحنی یادگیری این بازی و مرگهای آنی در درجات سختی بالاتر، صبر بسیاری از گیمرها را به چالش کشید.
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
مکانیکهای بیرحم که با یک اشتباه کوچک میتوانند کشنده باشند
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان
- تاریخ انتشار: ۲۰ مارچ ۲۰۰۷
بازیهای S.T.A.L.K.E.R به خاطر گیمپلی سخت و بیرحمانه خود معروف هستند، به ویژه زمانی که گیمرها برای اولین بار وارد جهان این سری میشوند. دنیای ویرانه آن یک مکان خطرناک است، پر از وحشتی که از دل تاریکی بیرون میآید و بازیکن را میکشد. به همین دلیل، بسیاری از گیمرها برای پیدا کردن مسیر اصلی خود با مشکل مواجه میشوند. طبیعتا استفاده از ابزار آلات قدرتمندتر و پیشرفت شخصیت اصلی به کاهش بسیاری از این چالشها کمک میکند، اما این باعث نمیشود بازی همچنان سخت نباشد. خطر و وحشت در هر گوشهای کمین کرده است و صرفا اتکا به تیراندازی، مانند کاری که در بازیهایی مثل Call of Duty انجام میدهید، به هیچ وجه به تنهایی کارساز نخواهند بود.
Serious Sam: The Second Encounter
مبارزه با موجودات شیطانی در محیطهای گوناگون
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان
- تاریخ انتشار: ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰
- سازندگان: Croteam
سختی شدید در بازیهای Serious Sam امری ثابت و شناخته شده است. دشمنان سلامتی زیادی دارند و در عوض، سم به راحتی آسیب میبیند. تمام بازیهای سری Serious Sam به همین اندازه چالشبرانگیز هستند، اما هیچکدام به اندازه Serious Sam: The Second Encounter شما را به چالش نمیکشند. استودیو Croteam تعداد دشمنان را در این نسخه به طور چشمگیری افزایش داده است. مراحل بسیار بزرگتر شدهاند، مجموعه سلاحها به طور هوشمندانه گسترش یافته و تنوع دشمنان بسیار بالا است. این بهبودهای عمده در سطوح معمولی یک مزیت هستند، اما در درجات سختی بالاتر به بار سنگینی تبدیل میشوند، جایی که هر اشتباه میتواند فاجعهبار باشد. اوضاع زمانی بدتر میشود که بازی تصمیم میگیرد بازیکن را در اتاق کوچکی پر از صدها دشمن قرار دهد.
DOOM Eternal
خشونت را لمس کنید
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باک سری اس و نینتندو سوییچ
- تاریخ انتشار: ۲۰ مارچ ۲۰۲۰
- سازندگان: id Software
با وجود سن کم DOOM Eternal، بازی تاثیر زیادی بر ژانر شوتر اول شخص گذاشته است. این بازی بازیکنان را وادار میکند تا در هنگام نابودی شیاطین وارد یک ریتم خاص شوند و مهارت بالایی در از بین بردن نیروهای جهنمی کسب کنند. این بازی حتی در سطحهای آسانتر هم این کار را به خوبی انجام میدهد، اما در حالت Ultra Nightmare به اوج هیجان میرسد. یک اشتباه کوچک نه تنها به قیمت جان بازیکنان تمام نمیشود، بلکه کل روند بازی را به پایان میرساند. برای تمام کردن بازی در این سطح سختی، تسلط کامل به مکانیکهای گیمپلی ضروری است. با این وجود، تعداد کمی از بازیها میتوانند مهارت نشانهگیری و موقعیتگیری بازیکنان را به اندازه DOOM Eternal بهبود بخشند.
Hunt: Showdown
یا با هم همکاری کنید یا بمیرید!
- پلتفرمها: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۲۲ فوریه ۲۰۱۸
- سازندگان: Crytek
شکار دشمنان در حالی که با بازیکنان واقعی همکاری میکنید، تجربهای فوقالعادهای را برایتان رقم میزند که بسیاری از بازیها از آن برخوردار نیستند. برخی ممکن است بگویند که اکثر این بازیها، کمی شبیه به فرمولی هستند که Valve با سری Left 4 Dead معرفی کرد، اما برخی بازیها به طور مؤثری این فرمول را تغییر دادهاند. یک نمونه عالی از این بازیها، Hunt: Showdown است، عنوانی که طرفداران بازیهای PvE آن را بسیار دوست دارند. این بازی در ابتدا با کمبود محتوا عرضه شد، اما با گذشت زمان و با انتشار به موقع و ضروری بهروزرسانیها، سرعت پیشرفت شما در بازی افزایش یافت و باعث شد تا افراد بیشتری به این عنوان منحصربهفرد علاقهمند شوند. کاوش در یک محیط وسیع با دوستان، در حالی که دشمنان و باسها را در این جهان چالشبرانگیز از بین میبرید، تجربهای عالی برایتان ایجاد میکند. اگر نتوانند همکاری موثری با دوستان خود داشته باشند، یک اشتباه کوچک میتواند عواقب جدی برای بازیکنان داشته باشد.
ARMA 3
یک بازی شبیهساز نظامی که هیچگونه اغماضی نمیکند
- پلتفرمها: رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳
- سازندگان: Bohemia Interactive
سری ARMA طوری طراحی شده است که تا حد ممکن واقعگرایانه باشه. این موضوع با توجه به اینکه سازنده، نرمافزاری برای آموزش ارتش ایالات متحده ساخته است، تعجبآور نیست. اگرچه این بازی دقیقا مشابه آن عمل نمیکند، اما ARMA 3 هیچگونه اغماضی ندارد و برای بسیاری از گیمرها سخت و چالشبرانگیز است. بخشی از دلیل این سختی، به مکانیکهای بازی برمیگردد. مرگهای یک ضربهای زیاد هستند، هیچ گزینهای برای بازیابی سلامت از طریق پناه گرفتن یا پوشش وجود ندارد و تقریبا هیچچیز در بازی شبیه به یک بازی شوتر تجاری نیست. ARMA 3 برای بازیکنان FPS مانند شبیهسازهای پرواز پیچیده برای علاقهمندان به هوانوردی است.
Rainbow Six: Siege
چالش، هیجان و رقابت
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باک سری اس
- تاریخ انتشار: ۱دسامبر ۲۰۱۵
- سازندگان: Ubisoft Montreal
Rainbow Six: Siege تا چندی پیش، آخرین نسخه از سری بازیهای شوتر تاکتیکی Ubisoft بود. برخلاف نسخههای قبلی مانند Rainbow Six: Vegas که تمرکز بیشتری بر ماموریتهای تکنفره یا Terrorist Hunt داشتند، سازندگان Siege تصمیم گرفتند تمرکز بیشتری روی سیستمهای چندنفره خود داشته باشند. این تصمیم نتیجه بسیار خوبی داشت. Siege به لطف فهرست وسیع Operatorها و نقشههای تخریبپذیر، به یکی از بزرگترین بازیهای رقابتی جهان تبدیل شد. تعداد استراتژیهایی که بازیکنان میتوانند به کار بگیرند، تقریبا بیپایان است و همین موضوع باعث میشود این بازی برای بسیاری از گیمرها سخت باشد. مرگ سریع از طریق هدشات این چالش را سختتر میکند و بیشتر تازهواردان را در مقابل بازیکنان حرفهای Siege که هر زاویهای را برای شلیک دقیق محاسبه میکنند، عقب میاندازد.
Far Cry
شروع خاطرات بهیادماندنی
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس و ایکس باکس ۳۶۰
- تاریخ انتشار: ۲۳ مارچ ۲۰۰۴
- سازندگان: Crytek
Crytek میداند چگونه بازیهایی با گرافیک سنگین بسازد. بیشتر افراد آنها را به خاطر سهگانه Crysis میشناسند که هنوز هم روی سیستمهای مختلف به خوبی اجرا نمیشوند، اما آنها سازندگان اصلی Far Cry نیز هستند. در مراحل اولیه، بازی بازیکنان را تشویق میکرد تا اردوگاههای دشمن را شناسایی کرده و روش مناسبی برای نزدیک شدن به آنها برنامهریزی کنند که یک چرخه جذاب ایجاد میکرد؛ بازیهای Far Cry ساخته شده توسط Ubisoft بعدها از آن بهره بردند. اما این روند تا نیمه دوم بازی ادامه داشت. به سبک معمول Crytek، دشمنان انسانی استاندارد با موجوداتی جایگزین میشوند که بیشتر مناسب یک بازی دیگر هستند. در مورد Far Cry، جهشیافتهها جزیره را تسخیر کرده و برای کشتن آنها به کلی مهمات نیاز است. جهشیافتهها همچنین میتوانند با سه شلیک، بازیکن را با سلامت و زره کامل از بین ببرند و بهطور کلی تجربه بازی را تحت تاثیر قرار دهند و کمپین درخشان Far Cry را خراب کنند.
Call of Duty: World at War (Campaign)
ترسناکترین بازی اقتباسی از جنگ جهانی دوم
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰
- تاریخ انتشار: ۱۱نوامبر ۲۰۰۸
- سازندگان: Treyarch
کمپین Call of Duty: World at War تجربهای بهیادماندنی است که گیمرها به همین راحتی آن را فراموش نخواهند کرد، حتی اگر اشکشان از مراحل سخت بازی درآمده باشد. تمام کردن بازی در سطح سختی Veteran، یک آزمایش واقعی برای سنجیدن میزان صبر بازیکنان است. دشمنان به طور نامحدود اسپاون میشوند تا زمانی که بازیکن اهداف خاصی را انجام دهد، در حالی که هر چند ثانیه یکبار چندین نارنجک پرتاب میکنند. چند گلوله کافی است تا بازیکن زمین بخورد و مجبور شود از نقطه چک پوینت دوباره شروع کند. مراحل پایانی World at War، جایی که بازیکنان در کنار Victor Resnov میجنگند، واقعا نشان میدهد که تجربه حالت تکنفره بازی در سطح سختی Veteran، چقدر دشوار و آزاردهنده است.
Counter-Strike: Global Offensive
اعتیاد شیرین
- پلتفرمها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، مک او اس، لینوکس و رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۲۱ اگوست ۲۰۱۲
- سازندگان: Valve
بازیهای شوتر رقابتی جزو سختترین بازیها هستند، زیرا مدتی طول میکشد تا به آنها عادت کنید. این بازیها نیاز دارند که بازیکنان در کنار تسلط بر سلاحها، حرکت و نقشهها، ارتباط خود با دیگران را نیز حفظ کنند. هیچ شوتر رقابتی بهتر از Counter-Strike: Global Offensive این کار را انجام نمیدهد. بهروزرسانیهای مداومValve این بازی را به یک غول Esports در صنعت بازی تبدیل کرده است. این موفقیت بدون تمرکز زیاد روی مهارت بازیکنان ممکن نبود. یادگیری CS: GO آسان است، اما تسلط بر آن چیزی است که بازیکنان حرفهای بعد از هزاران ساعت تجربه بازی به آن میرسند. مسابقات CS: GO میتوانند از درگیریهای معمولی گرفته تا یکی از استرسزاترین نبردهای تیراندازی در این ژانر باشند.
Halo 2 (Campaign)
یک کمپین افسانهای
- پلتفرمها: رایانههای شخصی و ایکس باکس
- تاریخ انتشار: ۴ سپتامبر ۲۰۰۴
- سازندگان: Bungie
بررسی سختترین بازیهای شوتر اول شخص بدون ذکر کمپین افسانهای Halo 2، گناه بزرگی است. سطح سختی بازی قبل از انتشار آن به خوبی تست نشده بود و باعث شد بازی تبدیل به یک آشفتهبازار گیجکننده شود. بازیکنان به شدت از مرگ سریع خود توسط دشمنان عصبی شده بودند. در Halo 2، هانترها با استفاده از اسنایپرهای جاکال با یک ضربه بازیکن را میکشند. بعضی مراحل مثل Gravemind به شانس هوش مصنوعی دشمن بستگی دارند که آیا میتوانید پیروز شوید یا نه. در Halo: The Master Chief Collection برای گرفتن یک اچیومنت خاص، باید کمپین بازی را در کمتر از سه ساعت تمام کنید. علاوه بر این، بازی Halo 2 حاوی Skullهای مخفی است که باعث میشود دشمنان قدرتمندتر شوند، مثل دو برابر شدن سلامت آنها. طرفداران واقعی Halo گاهی تمام این کمپین را در سطح Legendary و با Skullهای فعال بازی میکنند و به آن LASO گفته میشود. کسی که این کار را انجام دهد، عملا سختترین کمپین تاریخ بازیهای شوتر اول شخص را تمام کرده است.
Return To Castle: Wolfenstein
کشف تاریکترین آزمایشهای نازیها
- پلتفرمها: پلی استیشن ۲، ویندوز، لینوکس، ایکس باکس و مک او اس
- تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر ۲۰۰۱
بازگشت به قلعه: ولفنشتاین علاوه بر اینکه بسیار دشوار بود، احتمالا یکی از ترسناکترین بازیهای سری هم محسوب میشد. بازی با فرار بازیکن از یک زندان نازی که از گروگانها برای آزمایشات وحشیانه استفاده میکند، آغاز میشود، اما با پیشرفت در بازی، بازیکن با موجودات فراطبیعی و ارواح ترسناک روبهرو خواهند شد. بازی با هر ماموریت جدید سختتر و سختتر میشود. بازیهای ولفنشتاین امروزی قطعا به این سطح از شدت دشواری نمیرسند، مگر اینکه خود بازیکنان تصمیم بگیرند سطح سختی را در بالاترین حد تنظیم کنند.
Hell Let Loose
یک بازی شوتر چندنفره عظیم
- پلتفرمها: پلی استیشن ۵، رایانههای شخصی، ایکس باکس سری اس و ایکس
- تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ۲۰۲۱
- سازندگان: Black Matter
طرفداران از تغییر سازندگان بازی Hell Let Loose ناراضی هستند، اما به این معنا نیست که بازی در حال حاضر ارزش بررسی ندارد. این بازی شوتر که در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد، به خوبی نشان میدهد که زندگی یک سرباز در میدان جنگ چقدر شکننده است. بنابراین، هماهنگ کردن حملات و دقت زیاد به جای حمله کورکورانه به میدان نبرد، اهمیت زیادی پیدا میکند. بازی ممکن است کمی سخت باشد، اما فقط چند ساعت بازی کافی است تا بازیکنان یاد بگیرند چگونه استراتژی خود را پیادهسازی کنند و در حالی که به عنوان یک تیم عمل میکنند، حریف را شکست دهند.
Squad
ترکیبی از شوترهای پرطرفدار
- پلتفرمها: رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵
- سازندگان: Offworld Industries
اگر Arma و Battlefield فرزندی داشته باشند، آن فرزند Squad خواهد بود. یک تجربه چندنفره PvP بیرحمانه با سلاحها، وسایل نقلیه و عناصر تاکتیکی بسیار دقیق. این بازی جایی نیست که بخواهید به عنوان یک قهرمان عمل کرده و تنهایی به دشمنان هجوم ببرید و یک تیم از بازیکنان را بکشید. بیشتر اوقات، بازیکنان حتی نمیدانند از کجا به آنها شلیک میشود. این بازی نیاز به صبر و حرکات استراتژیک دارد. بازیکنان باید به فرماندهان خود گوش دهند و دستورات آنها را برای پیشرفت در نقشه و تصرف بخشهای جدید دنبال کنند. Squad مسیر یادگیری طولانی در زمینه تیراندازی دارد، اما درک چگونگی عملکرد وسایل نقلیه موضوعی جداگانه است که ممکن است هفتهها یا حتی ماهها به تمرین نیاز داشته باشد.
Insurgency: Sandstorm
تمرکز بیرحمانه روی گیمپلی تاکتیکی
- پلتفرمها: رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان
- تاریخ انتشار: ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸
- سازندگان: New World Interactive
عناوین شوتر اول شخص که روی گیمپلی واقعگرایانه تمرکز دارند، به طور طبیعی بسیار چالشبرانگیز هستند. این یکی از دلایلی است که چرا بازی Insurgency: Sandstorm یکی از سختترین عناوین این ژانر است و حتی با کوچکترین اشتباهات، بازیکنان را مجازات میکند. بازی Insurgency: Sandstorm گیمپلی تاکتیکی را بر هر چیز دیگری اولویت قرار میدهد، به طوری که هماهنگی تیمی برای دفع حمله یا تصرف دژهای کلیدی ضروری است. این عنوان واقعا هیجانانگیز است و طرفداران هاردکور بازیهای شوتر اول شخص از آن لذت خواهند برد.
Escape From Tarkov
هر اشتباه، همه چیز را برایتان تمام میکند
- پلتفرمها: رایانههای شخصی
- تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ۲۰۱۷
- سازندگان: Battlestate Games
ترکیب Ghost Recon با عناوینی مانند DayZ، بازی Escape From Tarkov را به ما تحویل میدهد. هیچ بازی تیراندازی در بازار نمیتواند مانند این بازی ضربان قلب شما را بالا ببرد. در هر دور بازی، بازیکنان تنها یک جان دارند تا مهمات و وسایلی که میخواهند را پیدا کنند و با دشمنان مختلف روبهرو شوند. مرگ میتواند از شلیک یک گلوله به سر از فاصله دور یا خونریزی بعد از یک درگیری شدید اتفاق بیفتد. خطرات Tarkov همیشه شما را تهدید میکنند و یک اشتباه میتواند خیلی برایتان گران تمام شود. اگر بازیکن به سختی در یک درگیری پیروز شود، در حالی که از جراحات جدی رنج میبرد، باید به نقطه تخلیه برسد. این بازی ترکیبی از خطر و پاداش است همین آن را جذاب میکند. اگر از سختیهای آن بگذرید، یکی از بهترین و خاطرهانگیزترین تجربیات زندگی خود را در این بازی خواهید داشت.
کلام آخر
در نهایت، تجربه بازیهای شوتر اول شخص سخت و چالشبرانگیز، چیزی فراتر از سرگرمی است. این بازیها نه تنها تواناییهای بازیکنان را در هدفگیری، حرکت و تصمیمگیریهای استراتژیک بهبود میبخشند، بلکه صبر، پشتکار و اراده آنها را نیز به آزمایش میگذارند. اگرچه ممکن است این بازیها برای بسیاری از افراد طاقتفرسا باشند، اما حس پیروزی پس از غلبه بر سختیها، تجربهای فراموشنشدنی است که تنها گیمرهای صبور و متعهد از آن لذت میبرند. در دنیای بازیهای ویدیویی، سختی اغلب به معنای پاداشی بزرگتر است.
منبع: Gamerant
- چرا بازیهای شوتر اول شخص مانند Prey برای تازهواردان سخت هستند؟
بازیهایی مانند Prey به دلیل ترکیب عناصر شبیهساز غرقکننده، گیمپلی کند در ابتدای بازی و نیاز به مدیریت منابع، برای تازهواردان چالشبرانگیز هستند. در مراحل اولیه بازی، شخصیت اصلی ضعیف است و بازیکن باید با جستجو برای تجهیزات و استفاده از استراتژیهای مخفیکاری زنده بماند. این ویژگیها ممکن است برای افراد جدید به این سبک، دشوار باشد.
- سختترین ویژگی بازیهای شوتر تاکتیکی مانند Ready or Not چیست؟
Ready or Not به عنوان یک بازی شوتر تاکتیکی، چالش اصلی خود را از هوش مصنوعی پیشرفته دشمنان میگیرد. دشمنان از زره، مواد منفجره و تاکتیکهای غافلگیرکننده استفاده میکنند. بازیکنان باید با دقت برنامهریزی کنند و با کمترین تلفات، تهدیدها را خنثی کنند. همین امر، بازی را به تجربهای دشوار و هیجانانگیز تبدیل میکند.
- چه چیزی DOOM Eternal را به یکی از سختترین بازیهای شوتر تبدیل میکند؟
DOOM Eternal بازیکنان را وادار میکند تا در نابودی دشمنان وارد یک ریتم خاص شده و به مکانیکهای گیمپلی کاملا مسلط شوند. در سطح سختی Ultra Nightmare، یک اشتباه کوچک نه تنها باعث مرگ شخصیت اصلی میشود، بلکه کل روند بازی را به پایان میرساند. این سطح از سختی، بازی را به یک چالش واقعی حتی برای بازیکنان باتجربه تبدیل میکند.
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ – قسمت دوم
نظرات