وقتی صحبت از فیلمهای انیمیشنی میشود، عوامل زیادی برای موفقیت آنها ضروری است. گاهی کیفیت انیمیشن اهمیت دارد، گاهی فیلمنامه یا داستان. اما گاهی همه چیز به شخصیتهای فیلم و کیفیت آنها برمیگردد. شخصیتهایی از فرنچایزهای انیمیشنی مانند «داستان اسباببازی»، «شرک» و «والاس و گرومیت» بین منتقدان و تماشاگران محبوب شدهاند، چه به خاطر حس طنز، چه به دلیل عمق دراماتیک یا گاهی هر دو.
اما انیمههای جیبلی هم میتوانند شخصیتهایی
وقتی صحبت از فیلمهای انیمیشنی میشود، عوامل زیادی برای موفقیت آنها ضروری است. گاهی کیفیت انیمیشن اهمیت دارد، گاهی فیلمنامه یا داستان. اما گاهی همه چیز به شخصیتهای فیلم و کیفیت آنها برمیگردد. شخصیتهایی از فرنچایزهای انیمیشنی مانند «داستان اسباببازی»، «شرک» و «والاس و گرومیت» بین منتقدان و تماشاگران محبوب شدهاند، چه به خاطر حس طنز، چه به دلیل عمق دراماتیک یا گاهی هر دو.
اما انیمههای جیبلی هم میتوانند شخصیتهایی داشته باشند که تا پوست و استخوان ما نفوذ کنند. برخی مثل توتورو از انیمه «همسایه من توتورو» معمایی باقی میمانند. توتورو روح غولپیکر و مرموزی است که در جنگل زندگی میکند. هیچکس نمیداند از کجا آمده و چیز زیادی دربارهاش نمیداند. اما او همسایه جدید می و ساتسوکی کوساکابه است، دو دختر کوچک که به خانهای کنار جنگل نقل مکان کردهاند.
توتورو، این روح جنگلی مرموز و مهربان، با کمترین دیالوگ و بیشترین حس جادو، به یکی از ماندگارترین چهرههای تاریخ انیمیشن تبدیل شده است.
0 نظر