چگونه نبود صداهای محیطی دنیای اوروِرلد ماینکرافت را به یک کابوس تبدیل کرده است؟
215
1404/07/06
121
اشتراک گذاری
این ویدیو به کنکاش درباره این موضوع میپردازد که چگونه بازی ماینکرافت ورای ظاهر ساده و بلوکی خود، به طور پنهانی احساس وحشت و دلهرهای عمیق را به بازیکن القا میکند. تحلیلگر ویدیو استدلال میکند که ریشه اصلی این ترس پنهان، کمبود صداهای محیطی (Ambiance) در دنیای اصلی بازی یعنی اورورلد (Overworld) است؛ این سکوتِ مطلق، بهویژه در حالت تکنفره، فضایی متروک، خالی از سکنه و بسیار وهمانگیز ایجاد میکند
این ویدیو به کنکاش درباره این موضوع میپردازد که چگونه بازی ماینکرافت ورای ظاهر ساده و بلوکی خود، به طور پنهانی احساس وحشت و دلهرهای عمیق را به بازیکن القا میکند. تحلیلگر ویدیو استدلال میکند که ریشه اصلی این ترس پنهان، کمبود صداهای محیطی (Ambiance) در دنیای اصلی بازی یعنی اورورلد (Overworld) است؛ این سکوتِ مطلق، بهویژه در حالت تکنفره، فضایی متروک، خالی از سکنه و بسیار وهمانگیز ایجاد میکند که منجر به اضطراب، پارانویا و توهماتی نظیر شنیدن صداهای غیرواقعی یا باور به افسانههایی چون «هروبراین» میشود.
در نقطه مقابل، قلمرو نِدِر (Nether)، خصوصاً پس از بروزرسانی ۱.۱۶، به عنوان یک نمونه موفق از طراحی اتمسفر معرفی میشود؛ زیرا صداهای محیطی غنی، سقفهای در حال ترک خوردن، و انفجارهای دوردست آن را به طرز شگفتآوری ملموس میکند. ویدیو در نهایت نتیجه میگیرد که ماینکرفت به شدت نیازمند یک بروزرسانی بزرگ برای افزودن اتمسفر مناسب و صداهای محیطی مختص هر بایوم است تا این «مشکل اصلی» بازی که باعث میشود دنیای اوروِرلد احساس تنهایی و بیروحی داشته باشد، برطرف شود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
0 نظر