ویدیو معرفی شخصیت یاسوکه در بازی Assassin’s Creed Shadows
237
1404/01/11
0
اشتراک گذاری
Yasuke یکی از دو شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Shadows است که توسط استودیوی یوبیسافت کبک توسعه یافته و در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۵ منتشر شده است. این بازی چهاردهمین نسخه اصلی از مجموعه پرطرفدار Assassin’s Creed است که در ژاپن فئودالی و در اواخر دوره سنگوکو (قرن شانزدهم) روایت میشود؛ زمانی که کشور درگیر جنگهای داخلی و آشوب است. یاسوکه، سامورایی آفریقاییتبار، با الهام از شخصیتی تاریخی به همین
Yasuke یکی از دو شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Shadows است که توسط استودیوی یوبیسافت کبک توسعه یافته و در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۵ منتشر شده است. این بازی چهاردهمین نسخه اصلی از مجموعه پرطرفدار Assassin’s Creed است که در ژاپن فئودالی و در اواخر دوره سنگوکو (قرن شانزدهم) روایت میشود؛ زمانی که کشور درگیر جنگهای داخلی و آشوب است. یاسوکه، سامورایی آفریقاییتبار، با الهام از شخصیتی تاریخی به همین نام طراحی شده و در کنار نائوئه، یک کونوایچی (نینجای زن)، محور داستان بازی را تشکیل میدهد.
حضور او بهعنوان یک شخصیت قابل بازی، ترکیبی منحصربهفرد از تاریخ و خلاقیت داستانی را به این اثر افزوده است. یاسوکه در تاریخ واقعی، فردی آفریقایی بود که در اواخر قرن شانزدهم به ژاپن آورده شد و به خدمت اودا نوبوناگا، یکی از قدرتمندترین دایمیوهای (ارباب فئودال) ژاپن، درآمد. گفته میشود او ابتدا همراه با مبلغان مسیحی وارد ژاپن شد و به دلیل ویژگیهای فیزیکی متمایزش، توجه نوبوناگا را جلب کرد. نوبوناگا به او لقب «یاسوکه» داد و او را بهعنوان سامورایی پذیرفت؛ امری که او را به یکی از اولین ساموراییهای غیرژاپنی در تاریخ تبدیل کرد.
در بازی، این پیشینه تاریخی بهعنوان پایهای برای خلق شخصیتی قدرتمند و کاریزماتیک استفاده شده است. در Assassin’s Creed Shadows، یاسوکه بهعنوان یک جنگجوی تنومند و ماهر در مبارزات مستقیم معرفی میشود که در تضاد با سبک مخفیکاری نائوئه قرار دارد. او از سلاحهای سنگین مانند کاتانا و کانابو استفاده میکند و توانایی تخریب موانع و درگیریهای رو در رو را دارد. برخلاف نائوئه که بهعنوان یک اساسین (قاتل) با مهارتهای مخفیکاری و تیغه پنهان عمل میکند، یاسوکه اساسین نیست. به گفته کارگردان بازی، سیمون لمی کومتوا، یاسوکه نیازی به تواناییهای کلاسیک اساسینها ندارد و نقش او بهعنوان یک سامورایی خارجی، تجربهای متفاوت و تازه را به بازیکنان ارائه میدهد. این انتخاب، بخشی از تلاش یوبیسافت برای ایجاد تنوع در گیمپلی و روایت است.
داستان یاسوکه در بازی بر تلاش او برای یافتن جایگاهش در جامعهای بیگانه متمرکز است. او با نائوئه همکاری میکند تا در برابر دشمنان مشترک، از جمله شخصیتهای تاریخی مانند اودا نوبوناگا و آکچی میتسوهیده ایستادگی کند. این همکاری محور اصلی روایت بازی را شکل میدهد و به بازیکنان اجازه میدهد بین دو سبک بازی متمایز جابهجا شوند. یاسوکه با قدرت بدنی و شجاعتش، نهتنها مکمل نائوئه، بلکه نمادی از استقامت و انطباقپذیری است.
از نظر گیمپلی، یاسوکه تجربهای سینمایی و پرهیجان را ارائه میدهد. او میتواند حملات را دفع کند و با ضربات تمامکننده خشن، دشمنان را از پای درآورد. سیستم پیشرفت مشترک او با نائوئه نیز تضمین میکند که بازیکنان بدون نیاز به ارتقای جداگانه هر شخصیت، از تجربهای یکپارچه لذت ببرند. یاسوکه در Assassin’s Creed Shadows نهتنها یک شخصیت تاریخی بازآفرینیشده، بلکه پلی میان فرهنگها و سبکهای مبارزه است که این بازی را به یکی از برجستهترین عناوین مجموعه تبدیل کرده است.
0 نظر