افشای جزئیات تازه از ریمیک Assassin’s Creed Black Flag: بهبودهای اساسی در راه است
بالاخره اطلاعات جدیدی از ریمیک مورد انتظار Assassin’s Creed 4: Black Flag به بیرون درز کرده که نشان میدهد یوبیسافت برنامههای ویژهای برای مدرنسازی تجربه این شاهکار دارد. طبق گفته اینسایدرها، تمرکز اصلی سازندگان روی «بهبودهای اساسی و کلیدی» است تا گیمپلی بازی با استانداردهای نسل جدید همخوانی داشته باشد.
اگر نگاهی به تاریخچه این فرنچایز بیندازیم، میبینیم که Assassin’s Creed راه درازی را از زمان تولدش در سال ۲۰۰۷ طی کرده است. سری بازیهایی که کارش را با یک روایت نسبتا واقعگرایانه از قرون وسطی آغاز کرد، به مرور زمان پایش را فراتر گذاشت و حتی وارد قلمروی فانتزی شد. کار به جایی رسید که پای موجودات فرازمینی (تمدن اولیه) و رویدادهای آخرالزمانی به هسته اصلی هویت این مجموعه باز شد!
البته نقطه تعیینکننده در خط زمانی فرنچایز مرگ دزموند مایلز در Assassin’s Creed 3 بود. بعد از آن اتفاق، این سری عملا تغییر ماهیت داد و بیشتر شبیه به یک مجموعه آنتولوژی (Anthology) شد که هر قسمت آن یک داستان مجزا را در دل تاریخ روایت میکند و روز به روز از آن خط داستانی مدرن و پیوسته فاصله میگیرد.
اساسینز کرید ۴: بلک فلگ دقیقا همان نقطهای بود که یوبیسافت تصمیم گرفت کمکم فاصله خودش را با خط داستانی زمان حال افزایش دهد. البته این بازی به لطف اتمسفر بینظیر در دنیای دزدان دریایی، هنوز هم یکی از محبوبترین و بهترین نسخههای این فرنچایز محسوب میشود، اما خب سازندگان تلاش کردند تا رشته اتصالشان با «آبسترگو» پاره نشود.
اگر یادتان باشد، ما در نقش یکی از کارمندان بینامونشان آبسترگو قرار میگرفتیم و اطلاعات محرمانه شرکت را زیر و رو میکردیم؛ با این حال، این بخش نسبت به نسخههای قبلی (دوره دزموند) خیلی محدودتر و جمعوجورتر بودند. اما حالا به نظر میرسد که در ریمیک پیش رو، قرار است یک تغییر بسیار بزرگ صورت گیرد و احتمالا تمام محتوای مربوط به زمان حال از بازی حذف شود و جای خودش را به مراحل داستانی جدید و تازه برای ادوارد کنوی دهد.
تغییرات بنیادین در گیمپلی ریمیک Assassin’s Creed 4
البته ماجرا به همینجا ختم نمیشود و حذف بخشهای زمان حال، تنها تغییر بزرگ ریمیک بلک فلگ نیست. طبق اطلاعات جدیدی که یکی از یوتیوبرهای سرشناس و منبع معتبر لیکهای یوبیسافت (j0nathan) منتشر کرده، ساختار گیمپلی بازی قرار است دستخوش تحولات اساسی شود.
مهمترین بخش این گزارش به تغییر سیستم مبارزات و حرکت بازی به سمت المانهای نقشآفرینی (RPG) اشاره دارد؛ دقیقا مشابه مسیری که یوبیسافت در عناوین اصلی اخیر طی کرد. این یعنی احتمالا در ریمیک بلک فلگ هم با سیستم «لوت» طرف هستیم و باید حواسمان به آمار و ارقام (Stats) سلاحها و لباسها باشد، مکانیزمی که بی شباهت به Assassin’s Creed Valhalla نخواهد بود.
البته گزارشهایی هم وجود دارد که میگویند تیم سازنده تصمیم گرفته کمی نقش این المانهای نقشآفرینی را کمرنگ کند، چرا که صدای اعتراض طرفداران نسبت به این رویه بلند شده و دیگر مثل قبل از آن استقبال نمیکنند؛ هرچند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و به هر حال باید انتظار حضور بخشی از این المانها را در بازی داشته باشیم.
علاوه بر این، قرار است با نقشهای پرجزئیاتتر و غنیتر طرف باشیم. ظاهرا سایز کلی نقشه تغییر چشمگیری نخواهد داشت، اما تراکم فعالیتها و مکانهای دیدنی در آن بسیار بیشتر میشود. یوبیسافت همچنین دستی به سر و روی رابط کاربری و منوها کشیده و سیستم آب و هوای بازی را هم با الهام از Assassin’s Creed Shadows ارتقا داده است. و خبر خوب نهایی اینکه به لطف قدرت کنسولهای جدید، خبری از آن صفحات لودینگ طولانی نسخه اصلی نخواهد بود و تجربهای یکپارچه انتظارمان را میکشد.
رویهمرفته به نظر میرسد که با یک بازسازی بلندپروازانه و اساسی از یکی از بهترین نسخههای تاریخ اساسینز کرید طرف هستیم. درست است که نسخه اصلی هنوز هم روی کنسولهای مدرن قابل تجربه است و کلی طرفدار دارد، اما اگر این شایعات درست باشد، ریمیک بلک فلگ آنقدر در زمینههای مختلف پیشرفت کرده که نمیتوان به آن برچسب «ماشین جمعآوری پول از جیب مخاطبان» زد و واقعا ارزش تجربه دوباره را خواهد داشت.
طبق شایعات، ریمیک Assassin’s Creed 4: Black Flag برای انتشار در اوایل سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است و این یعنی احتمالا فاصله چندانی با معرفی رسمی بازی نداریم و به زودی باید منتظر دیدن اولین تریلر آن باشیم.
نظر شما درباره ریمیک بلک فلگ چیست؟ آیا شما هم نسخه اصلی را یکی از برترین بازیهای سری اساسینز کرید میدانید؟
منبع: Comicbook
بتلفیلد ۶ بهتره یا کالاف دیوتی؟ میزگیم با گلخان و شایان
نظرات