God of War
اخبار بازی خبر

بازی بعدی God of War می‌تواند دنباله‌رو Black Myth: Wukong باشد

در حال حاضر آینده سری God of War در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما خب اگر به روند داستانی نسخه ۲۰۱۸ و سپس رگناروک دقت کنیم، متوجه رویکرد و روند کلی فرنچایز برای عناوین بعدی می‌شویم. با وجود اینکه شاید چنین تصمیمی برای برخی از مخاطبان تلخ باشد، اما گاد آو وار پس از رگناروک قلمروی اساطیر نورس را پشت سر گذاشته و فکر می‌کنم این مسیر برای سری محبوب خدای جنگ کاملا منطقی و درست باشد. این روزها شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی در رابطه با بازی بعدی God of War مطرح می‌شود؛ از تبدیل شدن آترئوس به شخصیت اصلی داستان گرفته تا مرگ احتمالی کریتوس، پتانسیل و احتمالات برای آینده سری بی‌نهایت به‌نظر می‌رسد.

بررسی بازی Black Myth: Wukong | افسانه شاه میمون‌ها

هریک از این تئوری‌های اولیه می‌تواند روزی درست از آب در بیاید، اما خب یکی از جذاب‌ترین تاثیراتی که تغییر قلمرو روی گاد آو وار بعدی می‌گذارد،  بحث گیم‌پلی خواهد بود. هردو بازی God of War 2018 و God of War Ragnarok گیم‌پلی و مکانیک‌های مبارزاتی فرنچایز را به سطح تازه و شگفت‌انگیزی رساندند. اکنون که شایعات به سفر احتمالی کریتوس به مصر (یا سرزمین‌های باستانی دیگر) اشاره دارند، مشاهده تغییر روش‌ها و نحوه مبارزات این کاراکتر در محیط‌های جدید بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. گرچه این احتمال هم وجود دارد که سانتا مونیکا بخواهد ترکیب برنده خود را تا حد ممکن حفظ کند،‌ ولی اگر سازندگان بتوانند به نحوی از بازی Black Myth Wukong به عنوان منبع الهام استفاده کنند، دوران جدید گاد آو وار بسیار باشکوه خواهد شد.

God of War بعدی چگونه می‌تواند از Black Myth الهام بگیرد؟

God of War

بازی Black Myth Wukong که یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۴ بود، عرضه باورنکردنی و تاریخی را تجربه کرد. این بازی اکنون رکورد بیشترین بازیکن همزمان در تاریخ استیم (برای یک عنوان تک‌نفره) را در اختیار دارد و طبق آخرین آمار، بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است. با وجود اصرار اعضای Game Science بر ساختار متفاوت Black Myth نسبت به عناوین سولزلایک، مشخصا الهامات زیادی از این سبک در بازی آن‌ها مشاهده می‌شود. شاید ساختار خطی روایت و مناطق مختلف بلک میث ووکانگ خیلی از نقشه‌های اکتشاف‌محور و پیچیده عناوین سولزلایک فاصله داشته باشد، اما شباهت آن در زمینه گیم‌پلی و مبارزات غیر قابل انکار است.

از آنجا که سری God of War هم یک سیستم پیشرفت خطی دارد، اضافه کردن عناصر سولزلایک به بازی بعدی فرنچایز می‌تواند جادویی و شگفت‌انگیز باشد. بازی‌های گاد آو وار اغلب به مرور زمان پیچیده‌تر و چالش‌برانگیزتر شده‌اند و این المان می‌تواند در نسخه بعدی وارد مسیر کاملا تازه‌ای شود. حماسه و ماجراجویی بعدی کریتوس (و احتمالا فرزندش آترئوس) قابلیت این را دارد که از دو جهت بسیار ویژه خودش را منحصر به‌فرد جلوه دهد: اول از جهت ورود به قلمروهای اساطیری جدید و متفاوت و دوم از جهت زیر و رو کردن گیم‌پلی و سیستم مبارزات. رفتن به سمت عناوین سولزلایک و حذف کامل تنظیمات «درجه سختی» در بازی می‌تواند حرکتی شجاعانه و صدالبته هیجان‌انگیز باشد.

دستیابی به پایان‌بندی مخفی Black Myth: Wukong بسیار دشوار و طاقت‌فرساست

بازی‌های استودیو فرام سافتور هیچ‌گاه به بازیکن حق انتخاب درجه سختی را نمی‌دهند و همین عنصر یکی از شباهت‌های اساسی میان Black Myth Wukong و آثار سولزلایک محسوب می‌شود. تقلا برای به خاطر سپردن حرکات و حملات یک باس تا زمانی که بتوانید آن را شکست دهید، از شاخصه‌های اصلی ژانر سولزلایک است. مشخصا گرفتن چنین تصمیم بزرگی می‌تواند صدای اعتراض خیلی از مخاطبان را درآورد، اما همزمان فرصتی عالی برای گاد آو وار جهت ورود به عرصه‌های تازه و آزمایش چیزهای متفاوت است.

قلمرو بازی بعدی گاد آو وار باید چیزی بیشتر از تغییر محیط ارائه دهد

God of War

دو بازی اخیر God of War عملا حکم ریبوت را برای سری داشته‌اند و تغییراتی اساسی در ساختار آن به‌وجود آورده‌اند. با این حال، بازی بعدی می‌تواند حتی از این هم فراتر برود. سال گذشته بسته الحاقی Valhalla سبک جذاب و خاص روگ‌لایک را به رگناروک هدیه کرد و این نشان می‌دهد سازندگان در سانتا مونیکا آغوششان نسبت به ایده‌ها و کارهای جدید باز است. اینکه بازی بعدی خدای جنگ بخواهد از بازی‌های سولزلایک و Black Myth الهام بگیرد آنقدرها هم دور از ذهن نیست. شاید تک‌تک عناصر و مکانیزم‌های یک بازی سولزلایک با ماجراجویی‌های کریتوس و فرزندش همخوانی نداشته باشد، اما ارائه باس‌فایت‌های به یادماندنی و چالش برانگیز و الزام بهره‌گیری از تمام مهارت‌ها و تاکتیک‌های مبارزاتی برای پیروزی در یک نبرد کاملا با فلسفه گاد آو وار جور درمی‌آید.

تاریخچه God of War – خدای جنگ از ابتدا تا کنون

تا زمانی که استودیو سانتا مونیکا و سونی به صورت رسمی از بازی بعدی God of War رونمایی کنند، همه چیز برای طرفداران نامشخص و مبهم باقی می‌ماند. باتوجه به اینکه پروژه آتی سانتا مونیکا یک آی‌پی کاملا جدید است، احتمالا طرفداران باید مدت زیادی برای تجربه نسخه بعدی گاد آو وار منتظر بمانند. بدون شک بررسی مکانیزم‌ها و ساختار بازی‌های موفقی چون Black Myth Wukong می‌تواند به توسعه‌دهندگان خدای جنگ در شکل‌دهی به حماسه بعدی فرنچایز کمک شایانی کند و بی‌توجهی به چنین فرصت جالب توجهی معقول به نظر نمی‌رسد.

منبع: Game Rant


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها