اخبار سینما و انیمیشن خبر

چرا این شخصیت وان پیس باید می‌مرد؟ نقشه شوم خالق مانگا

دنیای وان پیس (One Piece) میزبان ده‌ها شخصیت دوست‌داشتنی بوده است، اما کمتر کاراکتری توانسته است مانند پورتگاس دی. ایس (Portgas D. Ace) ردپایی عمیق و ماندگار در قلب هواداران بر جای بگذارد. ایس تنها یکی از فرماندهان رده‌بالای دزدان دریایی ریش‌سفید (Whitebeard Pirates) نبود؛ او فرزند گل دی. راجر (Gol D. Roger) و برادر بزرگتر لوفی (Luffy) نیز محسوب می‌شد. از همان لحظه ورودش به داستان، او یک مأموریت روشن داشت: پیدا کردن ریش‌سیاه (Blackbeard)؛ خائنی که برای به دست آوردن یک میوه شیطانی (Devil Fruit) قدرتمند، به خانواده ریش‌سفید پشت کرده بود.

وقتی ایس در آرک داستانی آلاباستا (Alabasta Saga) دوباره به لوفی ملحق شد، خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های این مجموعه بدل گشت. ترکیب شوخ‌طبعی، کاریزما، قدرت بی‌نظیر و حتی آن لجبازی و یک‌دندگی خاصی که با لوفی مشترک بود، بلافاصله طرفداران را شیفته خود کرد. مدتی کوتاهی پس از خداحافظی با لوفی و پیش از شروع نبردهای آلاباستا، ایس بالاخره هدفش را پیدا کرد و قسم خورد که او را به سزای عملش برساند.

برای تماشای سریال لایو اکشن One Piece کلیک کنید

اما افسوس که او حریفش را دست‌کم گرفت. ایس شکست خورد و شخصیت شرور داستان او را دو‌دستی تقدیم نیروی دریایی (Marines) کرد. دولت جهانی (World Government) هم که منتظر چنین فرصتی بود، خبر اعدام او را در سراسر جهان جار زد تا شاید یکی از چهار امپراتور دریا (Four Emperors of the Sea) را از مخفیگاهش بیرون بکشد. همین خبر اعدام کافی بود تا جرقه جنگ بزرگ (Summit War) زده شود؛ رویدادی که مسیر داستان را برای همیشه تغییر داد. با وجود فداکاری‌های افراد بی‌شمار، ایس در میانه میدان جنگ و درست زمانی که سعی داشت سپر بلای لوفی شود، جان خود را از دست داد. اما حالا، جدیدترین فصل مانگا یعنی فصل ۱۱۶۶ پرده از رازی برداشت که نشان می‌دهد مانکی دی. گارپ (Monkey D. Garp) شاید می‌توانست او را نجات دهد.

 

خالق وان پیس از ابتدا حکم مرگ ایس را امضا کرده بود

فلش‌بک‌های جدید ما را به دوران پس از حادثه دره خدا (God Valley Incident) می‌برد. در آن زمان دراگون (Dragon) به دلیل سرپیچی در جریان مسابقه شکار بومیان زندانی شده بود. گارپ بدون تعلل پسرش را آزاد کرد و فراری داد، اما همین لطف را در حق ایس دریغ کرد. اگرچه گارپ به دلیل حس وظیفه‌شناسی نظامی‌اش از نجات ایس سر باز زد، اما این دزد دریایی جوان فرصت‌های زیادی برای زنده ماندن داشت. حقیقت تلخ این است که ایچیرو اودا (Eiichiro Oda) این شخصیت را فقط با یک هدف خلق کرده بود: کشتن او در آینده. خالق داستان به یک تراژدی عظیم نیاز داشت تا به لوفی شوک وارد کند و زمینه را برای پرش زمانی (Time Skip) و رشد قهرمان داستان فراهم سازد.

چرا تکراری بودن وان پیس نقطه قوت آن است؟

وقتی ایس در طول حماسه آلاباستا به محبوبیتی باورنکردنی رسید، حتی ویراستار اودا هم نگران شد و به او توصیه کرد که از کشتن این شخصیت صرف‌نظر کند. اما اودا نقشه خودش را داشت و همه چیز دقیقاً طبق خواسته او پیش رفت. مرگ ایس همان سوخت موشکی بود که لوفی برای قدرتمندتر شدن به آن نیاز داشت.

با این حال، با وجود اینکه اودا مصمم بود ایس زنده نماند، تصمیم گارپ مبنی بر رها کردن ایس به حال خود، او را به یکی از بحث‌برانگیزترین شخصیت‌های کل مجموعه تبدیل کرده است. حتی با وجود اینکه فلش‌بک دره خدا تصویر روشن‌تری از انگیزه‌های گارپ به ما داد، اما هنوز یک سوال بزرگ بی‌پاسخ مانده است: چرا اجازه دادن به مرگ ایس تا این حد برای هدف گارپ در «محافظت از مردم» حیاتی بود، آن هم در حالی که او یک رتبه پایین‌تر از ادمیرال خدمت می‌کرد؟ نظر شما چیست؟ آیا گارپ می‌توانست تصمیم دیگری بگیرد؟ دیدگاه خود را در پایین همین صفحه بنویسید.

منبع: comicbook


بتلفیلد 6 کالاف دیوتی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها