ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass)
اخبار بازی خبر

فیل اسپنسر درباره تاثیر ایکس‌باکس گیم پس بر بازی‌های تک‌نفره صحبت کرد

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت اعتقاد دارد که ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) به حفظ تنوع و بقای بازی‌های مدرن تک‌نفره کمک کرده است. این اظهارنظر اخیرا در جریان مصاحبه‌ای مطرح شد که در آن، اسپنسر همچنین گیم پس را به‌عنوان عاملی برای مقاومت برخی استودیوها در برابر وسوسه ساخت بازی‌های لایو سرویس معرفی کرد.

یکم ژوئن ۲۰۲۵ هشتمین سالگرد راه‌اندازی این سرویس بازی که به نتفلیکس بازی‌ها تشبیه می‌شود، خواهد بود. اگرچه مایکروسافت دیگر به‌طور مداوم آمار رشد کاربران خود را منتشر نمی‌کند، اما گاهی اوقات اطلاعاتی از این دست را به اشتراک می‌گذارد؛ مثلا اخیراً اعلام کرد سرویس گیم پس در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ رکورد جدیدی در کسب درآمد ثبت کرده است. با اینکه سهامداران و ناشران سال‌ها مدل تجاری این سرویس را زیر ذره‌بین برده‌اند، مایکروسافت همواره تاکید داشته که گیم پس نه‌تنها پایدار، بلکه از جهات مختلف و فراتر از جنبه‌های آشکار، بسیار سودمند است.

فیل اسپنسر: بازی‌های بیشتری از ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن عرضه می‌شوند

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با رسانه XboxEra به یکی از مزایای گیم پس اشاره کرد و این سرویس اشتراکی را عامل حفظ بازی‌های تک‌نفره دانست. او توضیح داد: «یکی از دلایل ما برای راه‌اندازی این سرویس اشتراکی این بود که بتوانیم از بازی‌هایی که دارای آغاز، میانه و پایان مشخصی هستند نیز حمایت کنیم.» در ادامه این بحث، او همچنین به‌طور غیرمستقیم تایید کرد که پروژه بعدی استودیوی Double Fine Productions نیز یک بازی تک‌نفره خواهد بود.

ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass)

مایکروسافت به‌دنبال ارائه چیزی فراتر از بازی‌های لایو سرویس است

اگرچه اسپنسر اذعان کرد که صنعت بازی‌های ویدیویی به‌سمت عناوین لایو سرویس حرکت می‌کند، اما او تاکید دارد که هرگز نمی‌خواست مایکروسافت کاملاً روی این سبک متمرکز شود. اسپنسر گفت: «نمی‌خواستم ببینم که هر بازی به یک عنوان لایو سرویس بزرگ تبدیل شود.» ظاهرا این موضوع بخشی از دلایل پشت راه‌اندازی ایکس‌باکس گیم پس بود. حالا اسپنسر این سرویس را عاملی می‌داند که می‌تواند بازی‌های تک‌نفره کوچک‌تر را برجسته کند و وابستگی آن‌ها به فروش مستقیم را کاهش دهد. در نتیجه چنین بازی‌هایی از نظر تجاری موفق‌تر خواهند بود.

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس در حال تکامل است

هرچند سرویس گیم پس یکی از راه‌حل‌های مایکروسافت برای حمایت از بازی‌های تک‌نفره و کمک به استودیوها برای مقاومت در برابر وسوسه ساخت عناوین لایو سرویس محسوب می‌شود، اما پروژه‌های خود مایکروسافت نیز کاملاً تحت تاثیر این سرویس قرار گرفته‌اند. این مسئله با موج تعطیلی استودیوهای ایکس‌باکس در اواسط سال ۲۰۲۴ که شامل سازنده Hi-Fi Rush نیز می‌شد، برجسته‌تر شد. جالب اینجاست که مایکروسافت بارها اعلام کرده بود این بازی با توجه به بودجه‌اش یک موفقیت تجاری بوده است.

ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass)

بازی‌های تک‌نفره بیشتری در سال ۲۰۲۵ به ایکس‌باکس گیم پس اضافه خواهند شد

در سال ۲۰۲۵، بازی‌های تک‌نفره بیشتری از مایکروسافت و استودیوهای همکارش به سرویس گیم پس اضافه خواهند شد. این شامل تمام بازی‌هایی است که در رویداد Xbox Developer Direct ژانویه ۲۰۲۵ نمایش داده شدند، که از آن جمله می‌توان به Doom: The Dark Ages و South of Midnight و همچنین Clair Obscur: Expedition 33 اشاره کرد. پیش از اینکه این بازی‌ها در بهار عرضه شوند، در ۱۸ فوریه بازی Avowed از استودیوی آبسیدین نیز وارد گیم پس خواهد شد.

نظر شما درباره اظهارات فیل اسپنسر چیست؟ آیا سرویس گیم پس به تقویت بازی‌های تک‌نفره کمک کرده است؟

منبع: Gamerant


سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم

سام صابری و فیفا در دل کویر - قسمت سوم ‪@samsaberi‬

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها