جیم رایان که ریاست پلی استیشن را برعهده دارد، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که بازی های تکنفره که داستان محور هستند، همچنان پایه و اساس استودیوهای فرست پارتی محسوب میشود.
سونی در سالهای اخیر تلاش کرده که فعالیتهای خود در زمینه خدمات لایو سرویس را گسترش دهد. به این واسطه این شرکت در آینده دو بازی Concord و Fairgame$ را منتشر خواهد کرد. این اقدامات شرکت ژاپنی باعث شده که تعدادی از کاربران پلی استیشن نگران کاهش تعداد بازی های داستان محور در بین آثار فرست پارتی باشند. جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، گفته که این فرض به هیچ عنوان حقیقت ندارد.
در جریان دادگاه مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا بر سر تصاحب اکتیویژن بلیزارد، اسناد مختلفی فاش شده که یکی از آنها مربوط به جلسه پرسش و پاسخ جیم رایان با تحلیلگران در سال ۲۰۲۲ است. به این واسطه از مدیرعامل SIE پرسیده شد که آیا برنامه سونی برای دو برابر کردن درآمد خود از بازیهای فرست پارتی، کاملا متکی است به ۱۲ اثر لایو سرویس که تا قبل از آوریل ۲۰۲۶ منتشر میشوند؟
در اسپایدرمن ۲ میتوانید دیگر مرد عنکبوتی را در حال مبارزه ببینید
جیم رایان در پاسخ به این سوال گفت که سونی انتظار ندارد تمامی این بازیها با موفقیت همراه شوند. این در حالی بوده که معنای موفقیت در قبال هر یک از این آثار متفاوت با دیگری است. جیم رایان در ادامه اضافه میکند پلی استیشن همچنان به انتشار بازیهای غنی از نظر روایت داستانی که موجب شهرت این شرکت شده، ادامه خواهد داد. او از این دست بازیها به عنوان پایه و اساس آثار فرست پارتی نام برده است.
جیم رایان در این باره گفته است: «سادهلوحانه است که انتظار داشته باشیم تمامی بازیهای لایو سرویس موفقیت بزرگی داشته باشند. بنابراین این آثار تنها شرط لازم برای دو برابر شدن درآمد بازیهای فرست پارتی نیستند. مطمئنا این شیوهای نیست که ما دنبال میکنیم. بدیهی است که با یک معیار ثابت نمیتوان موفقیت یا شکست آثار مختلف را مشخص کرد. فراموش نکنید که در عین ارائه اثار لایو سرویس، بازیهایی را منتشر خواهیم کرد که در سالهای گذشته سودآوری بالایی داشتهاند. این بازیهای تکنفره و از نظر گرافیکی چشمنواز که دارای روایت داستانی غنی هستند، همچنان پایه و اساس بخش فرست پارتی ما خواهند بود.»
بازی الدر اسکرولز ۶ برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر نخواهد شد
این اولین باری نیست که مدیران ارشد پلی استیشن چنین جملاتی را بیان میکنند. در ماه مارس سال گذشته، رئیس PlayStation Studios یعنی هرمن هالست، گفت که استودیوهای سونی «همواره دست به ساخت بازیهای تکنفره مبتنی بر روایت داستانی خواهند زد». در بخش دیگری از اسناد فاش شده از دادگاه مایکروسافت، جیم رایان مدعی شده که او و ناشران مختلف سرویس گیم پس را «مخرب ارزش» بازیها میدانند.
نظر شما در مورد ادامه انتشار بازی های داستان محور برای پلی استیشن چیست؟ آیا چنین آثاری باعث شدهاند که به سراغ خرید پلی استیشن بروید؟ محبوبترین بازی داستانی که روی پلی استیشن تجربه کردهاید، کدام اثر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
بازی های آفلاین و داستانی بهتر از بازی های آنلاین هستن چون گرافیک بالاتر و محیط قشنگ تری دارن و همیشه بالاترین نمره رو میگیرن مثل گاد اف وار و الدن رینگ و لجند آف زلدا
انحصاری های سونی واقعا داستان های گیرایی دارن و هرچقدرم بازیشون کنی واقعا خسته نمیشی بخاطر همین انقدر رو این چیزا تمرکز داره و همیشه یه سر و گردن از مایکروسافت و ایکس باکس بالاتره چون کلا مایکروسافت یه بار سونی رو شکست داد اونم سر جریان PS3 و Xbox 360