معرفی ۱۵ بازی پلی استیشن ۲ که از زمان خود جلوتر بودند
وقتی به برخی از بزرگترین بازیهای تاریخ نگاه میاندازیم، متوجه میشویم که یک نقظه پرش بزرگ برای این موفقیتها وجود دارد. از این گذشته، با گذر زمان متوجه میشویم که بازیهای قدیمیتر تا چه اندازه در زمان خود پیشرو بودند و چگونه کارهای بزرگی در این صنعت انجام دادهاند. هرچند تجربه بازیهای نسل ششمی در کنسولهایی مانند پلی استیشن ۲، ایکس باکس و PC کمی دشوار است، اما برخی از این عناوین به قدری با کیفیت بودهاند که تجربه آنها هنوز هم سرگرمکننده و جذاب است.
فراموش نکنید، کنسول پلی استیشن ۲ حدود ۲۵ سال پیش عرضه شد. ما با کنسولی مواجه هستیم که بیش از صدها بازی برای آن منتشر شده و عملا پرفروشترین کنسول تاریخ محسوب میشود. با این حال، عناوینی بودند که توانستند موفقیت این کنسول را تسریع کنند و لحظاتی بهیادماندنی برای ما رقم بزنند. لاین آپ پلی استیشن ۲ پر از عناوین شاهکار است. مشخصا این بازیها توانستند صنعت بازی را برای همیشه تغییر دهند و به هر دلیلی، نتوانستیم در آن زمان به خوبی از آنها قدردانی کنیم. در این مقاله برخی از بهترین بازیهای پلی استیشن ۲ را به شما معرفی میکنیم که از زمان خود جلوتر بودند و تجربه آنها هنوز هم لحظات خوشی را برایتان رقم میزند.
Gran Turismo 4
بازی Gran Turismo 4 یکی از عناوین معروف در سری بازیهای شبیهساز رانندگی است که توسط استودیوی Polyphony Digital برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد. این بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و یکی از موفقترین و محبوبترین بازیهای ریسینگ تاریخ به شمار میرود. Gran Turismo 4 با بیش از ۷۰۰ خودرو، ۵۰ پیست مختلف و بیش از ۱۰۰۰ رویداد مسابقهای، تجربهای واقعی و جامع از دنیای مسابقات اتومبیلرانی را برای بازیکنان فراهم آورد. گرافیک پیشرفته برای زمان خود، فیزیک واقعگرایانه رانندگی و تنوع در ماشینها و پیستها، از ویژگیهای برجسته این بازی بودند که آن را به یکی از بهترین بازیهای شبیهساز رانندگی تبدیل کردند.
Gran Turismo 4 به دلیل ویژگیهایی همچون شبیهسازی دقیق فیزیک رانندگی، مجموعه گستردهای از خودروهای واقعی، تنوع زیاد پیستها و محیطهای مختلف، یکی از بهترین بازیهای ریسینگ تاریخ محسوب میشود. این بازی به طور خاص توانست تجربهای واقعگرایانه و غنی از مسابقات اتومبیلرانی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد و احساس یک راننده حرفهای را در دنیای واقعی رانندگی شبیهسازی کند. علاوه بر این، قابلیتهای تنظیم و شخصیسازی خودروها و مسابقات جذاب، باعث شدند که Gran Turismo 4 نه تنها یک بازی سرگرمکننده بلکه یک اثر هنری در صنعت بازیهای ویدیویی باشد؛ عنوانی که تاثیر عمیقی در فرهنگ بازیهای ریسینگ گذاشت.
The Bouncer
بازی The Bouncer یک عنوان اکشن و فایتینگ، توسط Square Enix که در آن زمان به نام Square شناخته میشد، برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد. این بازی دارای داستانی خطی و نسبتا سادهای است که حول سه شخصیت اصلی به نامهای Sion Barzahd ،Volt Krueger و Kou Leifoh جریان دارد. داستان بازی به طور عمده روی تلاش این شخصیتها برای نجات یک زن به نام Elle که به دست یک سازمان مخفی دزدیده شده است، تمرکز دارد. این داستان نه تنها به عناصر اکشن و فایتینگ، بلکه به روابط شخصی و گذشته هر یک از شخصیتها میپردازد که عمق بیشتری به روایت داستان میدهد. The Bouncer در تلاش است تا یک تجربه داستانی پر از کشمکشها و انگیزههای شخصی را ارائه دهد، اما به دلیل ساختار خطی و محدودیتهای آن زمان، نتوانست به نهایت پتانسیلهای خود برسد.
گیمپلی The Bouncer بیشتر روی مبارزات سریع و اکشن تمرکز دارد. بازیکنان میتوانند در نقش یکی از سه شخصیت اصلی بازی، وارد نبردهای خیابانی شوند که در آنها از ترکیب حملات سبک، سنگین و تکنیکهای خاص استفاده میشود. گیمپلی بازی به شکل مبارزات یک به یک با دشمنان متعدد طراحی شده است و در برخی مراحل، بازیکن باید با گروههایی از دشمنان مبارزه کنند. این بازی از سیستم کمبوهای متنوع و حرکات ویژه برای هر شخصیت استفاده میکند که به تجربه بازی تنوع میبخشد. علاوه بر مبارزات، The Bouncer از یک سیستم پیشرفت جالب نیز بهره میبرد که به بازیکنان اجازه میدهد تا تواناییها و قدرتهای شخصیتهای خود را ارتقا دهند. اگرچه گیمپلی بازی برای طرفداران ژانر فایتینگ سرگرمکننده است، اما به دلیل سطحی بودن برخی از مکانیکهای بازی، نتواست مانند فرنچایزهایی مانند Tekken بدرخشد، اما تجربه آن هنوز هم میتواند لحظات خوشایندی را برایتان رقم بزند.
The Adventures of Cookie & Cream
بازی The Adventures of Cookie & Cream یک بازی پازل-پلتفرمر Co-op است که در سال ۲۰۰۰ توسط FromSoftware برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شد. داستان بازی درباره دو خرگوش به نامهای کوکی و کریم است که برای نجات ماه از دست دشمنان، باید از موانع مختلف عبور کرده و پازلهای مختلفی را حل کنند. گیمپلی این بازی به شدت به همکاری تیمی وابسته است؛ به طوری که بازیکنان باید با هماهنگی دقیق، دشمنان را شکست دهند، راهها را باز کنند و مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند. گیمپلی بازی شامل کنترل همزمان دو شخصیت در صفحه Split-Screen است که هر بازیکن علاوه بر حل پازلهای مخصوص به خود، به بازیکن دیگر کمک میکند. این ویژگی، بازی را به یک تجربه منحصربهفرد و چالشی تبدیل کرده است که در حالت چندنفره، بسیار جذاب و سرگرمکننده است.
Final Fantasy XI
بازی Final Fantasy XI یک بازی نقشآفرینی آنلاین چندنفره (MMORPG) است که در سال ۲۰۰۲ توسط Square Enix برای پلی استیشن ۲ منتشر شد و در دنیای بزرگ و غنی مجموعه Final Fantasy جریان دارد. داستان بازی در دنیایی به نام وانادیل (Vana’diel) روایت میشود که بازیکنان به عنوان ماجراجویانی از نژادها و پیشینههای مختلف، در آن زندگی میکنند و به نبرد با موجودات و انجام ماموریتهای گوناگون برای دفاع از سرزمین خود در برابر نیرویهای تاریکی میپردازند. Final Fantasy XI با تمرکز بر همکاری بازیکنان، ترکیبی از گیمپلی کلاسیک Final Fantasy و مکانیکهای چندنفره آنلاین را ارائه میدهد. به عبارتی دیگر، بازیکنان میتوانند تیم تشکیل دهند، در ماموریتها شرکت کنند و مهارتها و تواناییهای مختلف خود را ارتقا دهند. این بازی با سیستم کلاسبندی و شغلهای متنوع، محیطهای گسترده و بهروزرسانیهای متعدد، یکی از اولین تجربههای موفق MMORPG در کنسولهای خانگی محسوب میشود و تا سالها محبوبیت خود را در بین طرفداران حفظ کرد.
Red Faction
بازی Red Faction یک بازی تیراندازی اول شخص است که در سال ۲۰۰۱ برای کنسول پلی استیشن ۲ و ویندوز در دسترس قرار گرفت. داستان بازی در سیاره مریخ و در آیندهای تاریک رخ میدهد، جایی که بازیکن در نقش معدنکاری به نام پارکر قرار میگیرد و به دلیل ظلم و ستم شرکت Ultor Corporation، به همراه دیگر کارگران علیه این شرکت شورش میکند. این بازی به خاطر استفاده از موتور Geo-Mod شهرت دارد که امکان تخریب محیطها و دیوارها را به بازیکنان میدهد؛ ویژگیای که در زمان خود بسیار نوآورانه بود و به بازیکنان آزادی عمل و راههای خلاقانه زیادی برای پیشروی و بهکارگیری استراتژیهای مختلف در میدان نبرد میداد. Red Faction با داشتن داستانی جذاب، محیطی علمی-تخیلی در سیاره مریخ و سیستم تخریبپذیری محیطی، به یکی از بازیهای انقلابی و تاثیرگذار در سبک تیراندازی اول شخص تبدیل شد.
Demon Chaos
بازی Demon Chaos که در ژاپن با نام Ikusagami شناخته میشود، یک بازی اکشن هک اند اسلش است که در سال ۲۰۰۵ توسط Genki برای پلی استیشن ۲ منتشر شد. داستان بازی در ژاپن فئودال جریان دارد، جایی که بازیکن در نقش یک خدای جنگ با نام Ikusagami قرار میگیرد و وظیفه دارد از سرزمینهای خود در برابر موج عظیمی از شیاطین و هیولاها محافظت کند. ویژگی اصلی و متمایز Demon Chaos در گیمپلی ، حضور تعداد بسیار زیادی از دشمنان روی صفحه به صورت همزمان است؛ جایی که بازیکن باید در مبارزاتی سریع و هیجانانگیز با هزاران دشمن مبارزه کند و با استفاده از تواناییها و قدرتهای ویژه، راه خود را از میان انبوه شیاطین باز کند. این حجم عظیم دشمنان در دوران پلی استیشن ۲ سابقه نداشت و تجربهای منحصربهفرد و هیجانانگیز را برای بازیکنان فراهم کرد. تمامی این موارد گفته شده، بازی را به یک اثر جالب توجه در میان بازیهای ژانر hack-and-slash تبدیل کرده است.
EyeToy Play
بازی EyeToy: Play که در سال ۲۰۰۳ توسط Sony Computer Entertainment برای بازیکنان پلی استیشن ۲ در دسترس قرار گرفت، یک مجموعه از مینیگیمهای مختلف است که با استفاده از دوربین EyeToy اجرا میشود و بازیکنان را از طریق حرکات بدنی، درگیر بازی میکند. این بازی با استفاده از فناوری تشخیص حرکت، بازیکنان را مستقیما در محیط بازی قرار میدهد و به آنها اجازه میدهد تا با حرکات دست و بدن خود، با اشیاء روی صفحه تعامل کنند، بدون اینکه حتی به کنترلر نیاز داشته باشند. EyeToy: Play شامل مینیگیمهای متنوعی مانند پاک کردن پنجرهها، مشت زدن به نینجاها و گرفتن توپهاست که همه به حرکات هماهنگ و سرعت عمل بازیکنان نیاز دارند. این بازی به خاطر نوآوری در تعامل و تجربه فیزیکی، به ویژه در جمعهای خانوادگی و دوستانه محبوب شد و راه را برای بازیهای مبتنی بر حرکت در کنسولهای نسل بعدی هموار کرد.
Indigo Prophecy/Fahrenheit
بازی Indigo Prophecy که در اروپا با نام Fahrenheit شناخته میشود، یک بازی ماجراجویی تعاملی و سینمایی است که توسط استودیو نام آشنای Quantic Dream توسعه پیدا کرد. بازی داستان شخصیتی به نام لوکاس کین را دنبال میکند، شخصی که ناگهان خود را در حال ارتکاب یک قتل میبیند، در حالی که نمیداند چگونه و چرا این اتفاق افتاده است. بازیکن در طول بازی با کنترل لوکاس و دیگر شخصیتها مانند کارلا، باید راز این قتل و نیروهای فراطبیعی پشت آن را کشف کند. Indigo Prophecy با سبک داستانسرایی شاخهای و انتخابهایی که بر روند و پایان بازی تاثیر میگذارند، به بازیکنان آزادی عمل زیادی میدهد تا داستان را به روشهای متفاوتی پیش ببرند. این بازی با تلفیق گیمپلی ماجراجویی، اکشنهای مبتنی بر واکنش سریع (QTE) و داستانی عمیق و پیچیده، تجربهای متفاوت و جذابی را در ژانر ماجراجویی تعاملی ارائه کرد و تاثیر بسیاری بر بازیهای بعدی این سبک گذاشت.
Grand Theft Auto: San Andreas
بازی Grand Theft Auto: San Andreas که در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی بزرگ Rockstar Games منتشر شد، یک بازی جهانباز و اکشن-ماجراجویی است که در ایالت خیالی سن آندریاس جریان دارد. داستان بازی حول شخصیت کارل جانسون (CJ) میچرخد، شخصی که پس از مرگ مادرش به شهر خود، لس سانتوس، بازمیگردد و به مرور به دنیای جرم و جنایت کشیده میشود تا خانواده و گروهش را به قدرت برساند. San Andreas با ارائه نقشهای گسترده شامل سه شهر بزرگ و مناطق روستایی، امکانات زیادی را برای گشت و گذار آزادانه در محیط و انجام ماموریتهای متنوع فراهم میکند. از ویژگیهای برجسته بازی میتوان به قابلیت شخصیسازی شخصیت (مثل تغییر ظاهر و تناسب اندام)، استفاده از وسایل نقلیه مختلف و سیستم پیشرفت مهارتها اشاره کرد. این بازی با داستانی قوی، آزادی عمل بالا و روایت کمدی منحصربهفرد، یکی از محبوبترین و تاثیرگذارترین عناوین در تاریخ بازیهای ویدیویی محسوب میشود و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.
Resident Evil Outbreak
بازی Resident Evil Outbreak که در سال ۲۰۰۳ توسط Capcom منتشر شده، یک بازی ترسناک و بقا با قابلیتهای چندنفره و آنلاین است که در دنیای وحشتناک سری Resident Evil جریان دارد. داستان بازی در شهر راکون رخ میدهد، جایی که ویروس مرگباری شیوع پیدا کرده و شهر را به محاصره زامبیها و موجودات جهشیافته درآورده است. بازیکنان کنترل گروهی از شهروندان عادی را در دست میگیرند که هرکدام مهارتها و تواناییهای خاص خود را دارند و باید برای بقا و فرار از این فاجعه، با یکدیگر همکاری کنند. Outbreak به دلیل مکانیکهای چندنفره جذاب خود، بازیکنان را ترغیب میکند تا با برنامهریزی، تقسیم منابع و کمک به یکدیگر از چالشهای مختلف و دشمنان قدرتمند عبور کنند. این بازی با تاکید بر همکاری، بقا و حس ترس، تجربهای متفاوت را در مجموعه Resident Evil ارائه میدهد و به یکی از بازیهای خاطرهانگیز و متمایز این سری تبدیل شده است.
Metal Gear Solid 2
بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، شاهماهی دریای عناوین شاهکار پلی استیشن ۲ محسوب میشود. این عنوان یک بازی اکشن و مخفیکاری است که داستان پیچیده و فلسفی آن در جهانی جاسوسی با فناوریهای پیشرفته روایت میشود. داستان بازی در دو بخش اتفاق میافتد؛ ابتدا بازیکنان در نقش اسنیک، قهرمان اصلی سری، در یک نفتکش به جستجوی اطلاعاتی درباره سلاحی مخفی به نام متال گیر میپردازند و سپس در نقش شخصیت جدیدی به نام رایدن، ماموریتی را برای نجات گروگانها در تاسیسات نفتی آغاز میکنند. Metal Gear Solid 2 با ارائه مکانیکهای مخفیکاری نوآورانه، مانند استفاده از محیط برای مخفی شدن و سیستم پیشرفته دید دشمنان، بازیکنان را به دقت و برنامهریزی برای پیشروی تشویق میکند. این بازی با داستانی پیچیده و تمهای فلسفی درباره کنترل اطلاعات، هویت و آزادی انسان، به یکی از شاهکارهای بازیسازی تبدیل شد و تاثیر عمیقی بر داستانگویی در مدیوم سرگرمی گذاشت.
The Mark of Kri
سونی بازی The Mark of Kri را در سال ۲۰۰۲ برای پلی استیشن ۲ منتشر کرد، یک بازی اکشن-ماجراجویی با حال و هوای فانتزی تاریک که در دنیایی الهام گرفته از فرهنگها و اساطیر پولینزی جریان دارد. داستان بازی درباره جنگجویی به نام رائو است که به همراه پرنده همراهش، کوزو، به سفری برای کشف حقیقت درباره نشانههای باستانی و مبارزه با نیروهای تاریکی میرود. The Mark of Kri به دلیل سیستم مبارزات منحصربهفرد خود شناخته میشود؛ جایی که بازیکنان میتوانند دشمنان مختلف را با علامتگذاری از طریق پرنده خود شناسایی کرده و با حرکات ترکیبی پیچیده، به آنها حمله کنند. این سیستم به بازیکنان امکان کنترل دقیق و استراتژیک مبارزات در مواجهه با چندین دشمن را میدهد. The Mark of Kri با ترکیب خشونت سینمایی، گرافیک هنری جذاب و گیمپلی متنوع، به یک تجربه خاص و متفاوت در سبک اکشن تبدیل شد و به خاطر سبک بصری و داستانسرایی منحصربهفرد خود، مورد تحسین قرار گرفت.
Kill Switch
بازی Kill Switch که در سال ۲۰۰۳ توسط Namco برای پلی استیشن ۲ و ویندوز منتشر شد، یک بازی تیراندازی سوم شخص است که روی مبارزات تاکتیکی و استفاده از پوششهای محیطی تمرکز دارد. داستان بازی حول یک سرباز ویژه به نام “پاول” میچرخد که در ماموریتی برای مقابله با تهدیدات جهانی، به مناطق مختلف اعزام میشود. Kill Switch یکی از اولین بازیهای تیراندازی بود که مکانیک کاورگیری (Cover System) را به طور گسترده معرفی کرد، مکانیکی که به بازیکنان اجازه میداد تا در طول نبرد از موانع محیطی به عنوان پناهگاه استفاده کرده و بهتر و مفیدتر مبارزه کنند. این بازی با طراحی محیطی جذاب و گیمپلی پرتنش، در حالی که تمرکز زیادی روی تاکتیکهای نبرد دارد، به تجربهای هیجانی و چالشبرانگیز تبدیل شد. Kill Switch به عنوان یکی از بازیهای پیشگام در این سبک، تاثیر زیادی بر طراحی بازیهای تیراندازی سوم شخص بعدی مانند Gears of War گذاشت، عنوانی که سیستم کاورگیری را به بهترین سطح ممکن رساند.
Jak and Daxter: The Precursor Legacy
تا قبل از اینکه ناتی داگ با ساخت بازیهایی مثل Uncharted و The Last of Us محبوب شود، با عناوین Jak and Daxter شناخته میشد. Jak and Daxter: The Precursor Legacy که در سال ۲۰۰۱ برای برای پلی استیشن ۲ منتشر شد، یک بازی پلتفرمر سهبعدی بود که داستان آن در دنیایی بزرگ جریان داشت. داستان بازی حول شخصیت جک، یک پسر جوان با تواناییهای خاص و همراه او، دکستر که موجودی بامزه و شوخ است، جریان دارد. جک و دکستر با معماهای زیادی در مسیر خود روبهرو میشوند و با دشمنان متعددی مبارزه میکنند تا دنیای خود را از تهدیدات مختلف نجات دهند. Jak and Daxter با گیمپلی جذاب، جهانی وسیع و بزرگ و طراحی مراحل متنوع، تجربهای سرگرمکننده و فراموش نشدنی را بازیکنان ارائه میدهد. بازی از مکانیکهای پلتفرمینگ عالی، قابلیت تبدیل جک به فرمهای مختلف و گرافیکی چشمنواز بهره میبرد که هنوز زیبا و پرجزئیات است. The Precursor Legacy به عنوان اولین عنوان از سری Jak and Daxter، پایهگذار یکی از مجموعههای معروف و موفق در دنیای بازیهای ویدیویی شد.
Ico
بازی Ico یکی از شاهکارهای تاریخ صنعت بازی بود، یک بازی ماجراجویی و پازلمحور که در یک دنیای اسرارآمیز و مینیمالیستی روایت میشود. ایکو (Ico)، پسری با شاخهای عجیب که در یک قلعه بزرگ و متروکه زندانی شده است، شخصیت اصلی بازی محسوب میشود. ایکو پس از فرار از زندان، با دختری به نام یوردا (Yorda) آشنا میشود که به نظر میرسد قدرتهای خاصی دارد و در معرض تهدید شیاطین قرار گرفته است. هدف ایکو این است که یوردا را از دست این موجودات نجات دهد و از قلعه فرار کند. Ico با گیمپلی زیبا و آرامشبخش خود، بر همکاری میان ایکو و یوردا تاکید دارد. بازیکنان باید با حل معماها و عبور از موانع مختلف، به کمک یکدیگر بروند. طراحی محیطهای زیبا و استفاده هوشمندانه از سکوت و فضاسازی، این بازی را به یک تجربه هنری تمام عیار در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل میکند. Ico به عنوان یک اثر کلاسیک، تاثیر زیادی بر گیمپلی بازیهای بعدی خود گذاشت که هنوز هم در بازیهای جدید احساس میشود.
کلام آخر
پلی استیشن ۲ نه تنها به عنوان بهترین یک کنسول بازی، بلکه به عنوان سکوی نوآوری و پیشرفت در صنعت بازیهای ویدیویی شناخته میشود. عناوینی که از زمان خود جلوتر بودند، همچنان تاثیرشان بر بازیهای امروزی احساس میشود. بازیهایی مانند Gran Turismo 4 ،Final Fantasy XI ،Metal Gear Solid 2 و Jak and Daxter، هرکدام ویژگیهای خاص خود را دارند که استانداردهای جدیدی در گرافیک، گیمپلی و داستانسرایی ایجاد کردند. در کنار اینها، بازیهای نوآورانهای مثل The Adventures of Cookie & Cream یا EyeToy Play به جلوههای تعاملی و همکاریهای جدید در بازیها پرداختهاند. بهطور کلی، پلی استیشن ۲ با ارائه چنین بازیهایی، پایهگذار تحولات زیادی در صنعت بازیسازی شدند که آثار آن هنوز هم در دنیای بازیها مشهود است.
منبع: Denofgreek
- چه ویژگیهایی باعث شدند که بازیهای پلی استیشن ۲ از زمان خود جلوتر باشند؟
بازیهای پلی استیشن ۲ به دلیل نوآوریهای زیاد در گیمپلی، گرافیک و داستانسرایی، از زمان خود جلوتر بودند. عناوینی مانند Gran Turismo 4 با شبیهسازی دقیق فیزیک رانندگی و Red Faction با سیستم تخریبپذیری محیطی که در آن زمان انقلابی بود، نمونههای بارزی از این یکهتازی هستند. بازیهایی همچون EyeToy Play و Final Fantasy XI با استفاده از تکنولوژیهای جدید، تجربههای متفاوتی از گیمینگ را برای بازیکنان فراهم کردند که در آن زمان بسیار نوآورانه بود.
- چرا بازیهای پلی استیشن ۲ هنوز هم جذاب و سرگرمکننده هستند؟
بسیاری از بازیهای پلی استیشن ۲ علیرغم گذشت سالها از زمان انتشار ، هنوز هم جذابیت خاص خود را دارند. این جذابیت ناشی از طراحی بازیهایی است که از نظر گیمپلی، داستانسرایی و ویژگیهای نوآورانه فراتر از استانداردهای زمان خود بودند. برای مثال، بازیهایی مانند Metal Gear Solid 2 با داستان پیچیده و فلسفی خود یا Jak and Daxter با طراحی مراحل منحصربهفرد، هنوز هم طرفداران زیادی دارند. گرافیک، مکانیکهای گیمپلی و حتی نحوه تعامل بازیکنان با این بازیها، باعث میشود که این عناوین پس از این همه سال، هنوز هم لذتبخش باشند.
- چرا پلی استیشن ۲ توانست موفقیت زیادی در دنیای بازیهای ویدیویی کسب کند؟
پلی استیشن ۲ یکی از موفقترین کنسولها در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی است که توانست با میزبانی از عناوین متنوع و با کیفیت، بازار کنسولهای خانگی را تسخیر کند. بازیهایی مانند Grand Theft Auto: San Andreas و Resident Evil Outbreak نه تنها نوآوریهایی در گیمپلی و داستانگویی داشتند، بلکه محدودیتهای فنی این کنسول را کنار زدند. این کنسول توانست با لاینآپ گستردهای از بازیهای جذاب و متنوع از جمله بازیهای اکشن، نقشآفرینی و مسابقهای، دل بازیکنان مختلف را بدست آورد و به پرفروشترین کنسول تاریخ تبدیل شود.
بهترین کالاف دیوتی باز ایران کیه؟ میزگیم با سلی
نظرات