تنها زمان مشخص خواهد کرد که دنباله بازی برای رد دد ردمپشن ۲ چه چیزهایی متفاوتی را ارائه خواهد داد یا اصلا آیا چنین دنبالهای ساخته خواهد شد یا نه، زیرا راکاستار هیچ برنامهای درباره آینده این فرانچایز اعلام نکرده است. با این حال، گمانهزنی درباره اینکه رد دد ردمپشن ۳ چگونه میتواند شکل بگیرد همواره جذاب است، چون دنیای این مجموعه و همچنین استعداد فوقالعاده نویسندگان و طراحان بازی راکاستار، پتانسیلهای منحصربهفردی را ارائه میدهد.
به نظر میرسد اگر روزی رد دد ردمپشن ۳ منتشر شود، احتمالاً از گروه اصلی ون در لیند فاصله بگیرد، چرا که این شخصیتها ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشتهاند و شاید بهتر باشد داستانهایشان همین جا به پایان برسد. در واقع بهصورت تئوری، رد دد ردمپشن ۳ میتواند بیشتر بهعنوان یک دنباله معنوی برای رد دد ردمپشن ۲ باشد، نه یک دنباله یا پیشدرآمد مستقیم. با این فرض، میتوان انتظار داشت که موضوعات کلی و اصول طراحی بازیهای قبلی در این نسخه نیز بازگردند، از جمله مکانیک افتخار (Honor) که مطمئناً میتواند فراتر از محدودیتهایش در نسخههای قبلی توسعه یابد.
چگونه رد دد ردمپشن ۳ میتواند مکانیک افتخار را توسعه دهد؟
سیستم افتخار در هر دو بازی رد دد ردمپشن نقش مهمی دارد، اما تأثیر آن در رد دد ردمپشن ۲ بیشتر است، جایی که سطح افتخار بازیکن میتواند جنبههای مختلفی از تجربه بازی را تغییر دهد. برای مثال این موارد دقیقا به سطح افتخار شما در بازی بستگی دارند:
- آیتمهای موجود در فروشگاهها
- تخفیفهای فروشگاه
- رفتار NPCها
- برخوردهای تصادفی و ماموریتهای جانبی کوچک
علاوه بر این، سطح افتخار آرتور میتواند پایانبندی داستان را تحت تاثیر قرار دهد، اما این موضوع به اندازهای که به نظر میرسد جذاب نیست. در نهایت، رویدادهای اصلی پایان داستان مثل مرگ آرتور، فرار جان و ادامه همکاری داچ با میکا، بدون توجه به سطح افتخار، یکسان هستند. فقط برخی جنبههای کوچکتر مانند لحظات پایانی آرتور به افتخار بستگی دارند، اما خط اصلی داستان ثابت میماند. علاوه بر این، داستان و دنیای رد دد ردمپشن ۲ عمدتاً مستقل از این ویژگی است.
هر دو بازی رد دد ردمپشن به مفاهیم افتخار و اخلاق میپردازند، اما در اصل این مفاهیم محور اصلی آنها نیستند. رد دد ردمپشن ۲ درباره این نیست که آیا آرتور انسان خوبی است یا نه، بلکه درباره انتخابهای او در فصل پایانی از زندگیاش است و اینکه چگونه میتوان در عین داشتن گذشتهای پیچیده، به رستگاری دست یافت. اما شاید رد دد ردمپشن ۳ بتواند تمرکز قویتری بر انتخابهای درست و غلط داشته باشد و یک سیستم افتخار بازطراحی شده و کاملتر بتواند راهی جالب برای ارائه این رویکرد روایی باشد.
تفاوتهای داستانی بیشتر بر اساس سطح افتخار، میتواند بازیکنها را به تفکر دقیقتر درباره تصمیماتشان وادار کند. برای مثال، شاید یک ویژگی الهامگرفته از سیستم اخلاق بازی Fallout که در آن برخی همپیمانان یا همراهان در صورت پایین بودن سطح افتخار بازیکن از او جدا میشوند، بتواند تأثیر این سیستم را بیشتر کند. از سوی دیگر، برخی اتفاقات داستانی یا تعاملات شخصیتها ممکن است فقط در صورت داشتن افتخار پایین قابل دستیابی باشند. تغییرات کوچکتر مبتنی بر سیستم افتخار در رد دد ردمپشن ۲، مانند تغییر رنگ برخی از آیتمهای تزئینی نیز میتوانند در بازی بعدی توسعه یابند؛ مثلا تصور کنید لباسها، سلاحها و تجهیزات کاملاً جدیدی بر اساس وضعیت اخلاقی بازیکن در دسترس او قرار بگیرند. با توجه به شیوه روایتی که فرانچایز رد دد به آن شناخته میشود، این سیستم عمیقتر میتواند جذابیت رد دد ردمپشن ۳ را تقویت کند و ارزش تکرار این بازی را افزایش دهد. نظر شما چیست؟
منبع: Gamerant
بهترین کالاف دیوتی موبایل پلیر ایران کیه؟ میزگیم با فاطی فایتر
نظرات