بازسازی شهر راکون سیتی از مجموعه رزیدنت اویل با استفاده از آنریل انجین ۵
شهر راکون سیتی که در چندین نسخه از سری رزیدنت اویل شاهد حضور آن بودهایم، یکی از نمادینترین محیطهای این مجموعه به شمار میرود. حال یکی از طرفداران Resident Evil دست به کار جالبی زده و کل نقشه راکون سیتی را با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ بازسازی کرده است.
مجموعه رزیدنت اویل (یا به تلفظ درستتری رزیدنت ایول) یکی از محبوبترین فرنچایزهای ترسناک دنیای ویدیو گیم به شمار میرود. اولین نسخه این سری در سال ۱۹۹۶ برای پی سی و پلی استیشن ۱ منتشر شد و سپس راه خود را به سمت کنسول سگا سترن باز کرد. اما با وجود اینکه حدود سه دهه از عرضه این بازی میگذرد، طرفداران هنوز مشتاقانه منتظر شمارههای جدید آن هستند و ذرهای از علاقهشان نسبت به آن کم نشده است.
در طی این سالها ما شاهد نسخههای متعددی از رزیدنت اویل بودهایم که برخی از آنها تحسین همگان را به همراه داشتند و برخی دیگر، نتوانستند همه را راضی نگه دارند. با این حال شرکت کپکام به عنوان سازنده همیشه راهی برای بهبود اوضاع پیدا کرده و به یک فرمول برنده رسیده است. اما تمامی این نسخهها بازیهایی خطی بودند و هیچ وقت شاهد یک دنیای جهانباز در طی آنها نبودهایم. اثری که نزدیکترین رویکرد نسبت به بازیهای جهانباز را داشت همین رزیدنت اویل ۸ بود که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. ولی سوالی که ممکن است در این میان پیش آید این است که آیا دو واژه Resident Evil و Open-World میتوانند در کنار هم قرار بگیرند و باعث خلق یک موفقیت شوند؟
یوتیوبری که با نام کاربری RBS MAQUETE ELETRONICA فعالیت میکند چنین ایدهای به سرش خورد و تصمیم گرفت دست به خلق بازی Resident Evil: Raccoon City بزند (آن را با بازی Resident Evil: Operation Raccoon City اشتباه نگیرید). این بازی که بیشتر حکم یک دمو گرافیکی را دارد، با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ ساخته شده و منعکس کننده شهر راکون سیتی است. این نقشه محیطهایی که در سهگانه ابتدایی و رزیدنت اویل زیرو دیدهایم را در کنار هم قرار میدهد و شهر مورد بحث را با گرافیک مدرن بازسازی میکند. شما میتوانید در ادامه این ویدیو جذاب را مشاهده نمایید:
همانطور که در ویدیو قرارداده شده مشاهده کردید، این یوتیوبر که با نام اصلی رابسون رودریگو شناخته میشود، نقشه شهر راکون سیتی را با دقتی مثالزدنی بازسازی کرده است. او در این پروژه صرفا به محیط اصلی شهر بسنده نکرده و محیطهای حاشیهای آن نظیر کوهستان آرکلی را هم به تصویر کشیده. اگر با این کوهستان آشنایی ندارید باید اشاره کنیم که عمارت اسپنسر و Training Facility که در دو بازی Resident Evil و Resident Evil Zero شاهدش بودیم، در محدوده آن قرار دارند.
لیکرها اطلاعات جالبی را از پروژههای آینده فرنچایز رزیدنت اویل فاش میکنند
اما جزئیات اصلی و جذاب به محیط داخلی راکون سیتی مربوط میشود که محال است جزو طرفداران مجموعه باشید و آنها را به یاد نیاورید. برای مثال چه فردی میتواند دپارتمان پلیس راکون سیتی و برج ساعت را فراموش کند؟ راستی باید بدانید که نقشه راکون سیتی در این دمو حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و مساحت کوهستان آرکلی نیز به ۶,۰۰۰,۰۰۰ متر مربع میرسد. بنا بر همین جزئیات قاعدتا با یک نقشه بزرگ و عظیم روبرو هستیم.
به طور کلی بازیهای ترسناک و بازیهای جهانباز در رویکرد فلسفی خود زیاد هم مسیر نیستند و عناصر مجزایی را در پیش میگیرند. با این حال امیدواریم که شرکت کپکام یک روز تواناییهای خود را به کار بگیرد و دست به ساخت یک رزیدنت اویل Open-World بزند. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBible
ده بازی فان و سرگرم کننده برای دوران عید
نظرات