موفقیت فیلم گلادیاتور ۲ در استریم؛ آیا شکست گیشه جبران میشود؟
فیلم گلادیاتور ۲ پس از فروش ۴۶۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی، در پلتفرمهای استریم به موفقیت دست یافته است. این دنباله به کارگردانی ریدلی اسکات، پل مسکال را در نقش لوسیوس، پسر ماکسیموس نشان میدهد که برای زنده ماندن به عنوان یک برده در کلوسئوم میجنگد. نقدهای گلادیاتور ۲ عموماً مثبت بوده، اما با توجه به میزان فروش این فیلم که دنزل واشنگتن و پدرو پاسکال نیز در آن ایفای نقش میکنند، از نظر مالی چندان موفق عمل نکرده است.
طبق دادههای جدید از Reelgood، فیلم گلادیاتور ۲ در هفته ۱۶ تا ۲۲ ژانویه به رتبه هفتم در میان محبوبترین عناوین استریم در آمریکا دست یافته است. این فیلم که در پارامونت پلاس در دسترس است، بالاتر از آثاری مانند Mulholland Drive (سال ۲۰۰۱) و Back in Action (سال ۲۰۲۵) و همچنین Twin Peaks قرار گرفته، اما پایینتر از The Substance (سال ۲۰۲۴) و Silo و همینطور Landman بوده است. در بخش فیلمها، این دنباله عملکرد بهتری داشته و در جایگاه سوم قرار گرفته است.
۱۰ فیلم و سریال محبوب در استریم (۱۶ تا ۲۲ ژانویه) بر اساس آمار Reelgood:
- American Primeval
- Severance
- A Real Pain
- Landman
- Silo
- The Substance
- Gladiator 2
- Mulholland Drive
- Back in Action
- Twin Peaks
موفقیت فیلم گلادیاتور ۲ در استریم چه معنایی دارد؟
با بودجهای در حدود ۲۵۰ میلیون دلار، فیلم گلادیاتور ۲ برای رسیدن به نقطه سربهسر باید حداقل ۵۰۰ میلیون دلار فروش میداشت و این رقم ممکن است حتی به ۶۲۵ میلیون دلار هم برسد. اگرچه فروش ۴۶۰ میلیون دلاری برای یک فیلم کمهزینهتر فوقالعاده محسوب میشود، اما هزینههای بالای این دنباله باعث شده که از نظر مالی یک شکست در نظر گرفته شود. با وجود بازیگران مطرح و صحنههای اکشن حماسی، به نظر میرسد که تعداد کافی از مخاطبان برای تماشای آن به سینما نرفتهاند.
با این حال، عملکرد این فیلم در پخش دیجیتال ممکن است در این زمینه کمک کند. گلادیاتور ۲ از ۲۴ دسامبر بهصورت دیجیتال در دسترس بوده و احتمال دارد که فروش خوبی را تجربه کرده باشد. متاسفانه، آمار دقیق فروش و اجاره دیجیتالی معمولاً منتشر نمیشود، بنابراین مشخص نیست که این بخش چقدر به سوددهی فیلم کمک کرده است. موفقیت در استریم نیز ارزیابی دقیقی ندارد، اما اگر باعث جذب تعداد قابل توجهی از مشترکان جدید به پارامونت پلاس شود، میتواند حداقل موفقیتی نسبی برای فیلم محسوب شود.
اگرچه طی ماههای اخیر گلادیاتور ۲ بهعنوان یک شکست مالی محسوب شده، اما فروش ۴۶۰ میلیون دلاری آن به اندازهای بالا هست که عملکرد قوی در پلتفرمهای خانگی بتواند این روایت را تغییر دهد. البته این روند بیشتر یک هدف بلندمدت خواهد بود و ارزیابی دقیقتر موفقیت فیلم در تمامی پلتفرمها احتمالاً در شش ماه تا یک سال آینده امکانپذیر است.
حتی اگر گلادیاتور ۲ بهنوعی به سوددهی برسد، بعید به نظر میرسد که برنامههای ریدلی اسکات برای گلادیاتور ۳ عملی شود. این کارگردان بارها علاقه خود را به ادامه داستان لوسیوس ابراز کرده است، اما به نظر میرسد که تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که بتواند فیلم را با هزینهای بسیار کمتر بسازد. فیلم گلادیاتور ۲ شاید به قدرت نسخه اصلی سال ۲۰۰۰ با بازی راسل کرو نباشد، اما همچنان ویژگیهای جذابی دارد و حالا مشخص است که مخاطبان از تماشای آن در خانه لذت میبرند.
منبع: Screenrant
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم
نظرات