روبلاکس توسعهدهنده بازیهای آنلاین محبوب، امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قرار است بزودی اولین بازی رسمی خود را با همکاری شرکت متل عرضه کند. این بازی که “خانه رویایی تایکون باربی” نام دارد، برای اولین بار شخصیت محبوب و آشنای باربی را به صورت رسمی وارد دنیای روبلاکس میکند. به گفته نمایندگان روبلاکس، در این بازی کاربران قادر خواهند بود شخصیتهای خود را به دلخواه سفارشیسازی کنند، خانههای رؤیایی چندطبقه بسازند و بازیهای مینیاتوری متنوعی را که بر مبنای مشاغل و حرفههای گوناگون طراحی شدهاند، تجربه کنند.
روبلاکس یکی از قدیمیترین بازیهای آنلاین در دسترس است که حتی از بازی محبوب ماینکرفت هم قدیمیتر است. ویژگی منحصربهفرد این بازی امکان خلق بازیهای کاملاً سفارشی و اختصاصی برای کاربران و اشتراکگذاری آنها با دیگر کاربران است. پس از رشد چشمگیر در دهه ۲۰۱۰ میلادی، امروزه روبلاکس بر روی تمامی پلتفرمها و دستگاههای محبوب و پرطرفدار از جمله اندروید، آیاواس، کامپیوترهای شخصی، ایکسباکس وان و حتی کنسولهای بازی در دسترس است و به عنوان یکی از محبوبترین بازیهای تمام دوران شناخته میشود.
هرچند روبلاکس عمدتاً به خاطر محتواهای ساخته شده توسط خود کاربران و بازیسازان مستقل شهرت دارد، اما گهگاهی تیم داخلی توسعه روبلاکس نیز بازیهایی را به صورت انحصاری و در کنار محتواهای کاربرساخته عرضه میکند. بازی جدید “خانه رویایی تایکون باربی” نیز به نظر میرسد با هدف تبلیغ فیلم موفق اخیر باربی ساخته استودیوی برادران وارنر تولید شده باشد.
در این بازی کاربران قادر خواهند بود تا خانههای رویایی چهار طبقهای را با الهام از خانههای اعیاننشین و ستارگان سینما و موسیقی طراحی کنند. این خانهها شامل امکاناتی همچون استودیوی یوگا، استودیوی ضبط موسیقی، اتاق ویژه ولاگینگ (فیلمبرداری از زندگی روزمره)، حداقل دو کمد لباس پوشیدنی، و حتی امکاناتی مثل زمین تنیس و بالگرد بر روی بام میشود. همچنین کاربران میتوانند ظاهر و پوشش شخصیتهای خود را با بیش از ۹ رنگ پوست، انواع و اقسام بدنها، و لباسها و آرایشهای گوناگون شخصیسازی کنند. مانند سایر بازیهای روبلاکس، کاربران میتوانند به صورت آنلاین از خانههای سفارشی ساخته شده توسط یکدیگر بازدید کنند. قرار است بازی جدید “خانه رویایی تایکون باربی” در تاریخ ۶ اکتبر منتشر شود.
امتیازات اساسینز کرید میراژ منتشر شد؛ یکی از ضعیفترین آثار Assassin’s Creed
از آن جا که باربی یکی از محبوبترین برندهای اسباببازی در میان کودکان و نوجوانان دختر در سراسر دنیاست، انتظار میرود این همکاری جدید موجب افزایش محبوبیت روبلاکس در میان این گروه سنی شود. البته همواره دیدن همکاریهای رسمی توسعهدهندگان بازیهای خلاقانه مثل روبلاکس با برندهای سرشناس جهانی جالب و خوشایند است. حال باید منتظر ماند و دید استقبال کاربران از این بازی جدید تا چه حد خواهد بود. از سوی دیگر، با توجه به مخاطب اصلی برند باربی، امیدواریم روبلاکس برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کودکان و نوجوانان و حفظ حریم خصوصی آنان، اقدامات امنیتی و حفاظتی لازم را در نظر بگیرد و اعمال کند. در غیر این صورت، این همکاری میتواند به برندهای هر دو شرکت آسیب برساند.
در مجموع، عرضه بازی جدید “خانه رویایی تایکون باربی” نشان از عزم روبلاکس برای جذب مخاطبان جدید و ورود به بازارهای تازه دارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا روبلاکس موفق میشود تعادلی میان جذابیت برای کاربران جدید و حفظ امنیت آنان برقرار کند یا خیر.
باربی همه جا هست چرا
ری**دن تو ماینکرفت و روب و هر چی بازی باحال هست
نمیدونم چرا حس میکنم با وجود باربی روزای بدتری در راه است