بازی جی تی ای VI باید یکی از سنتهای قدیمی راکاستار را کنار بگذارد
شرکت راکاستار گیمز در دل بازیهای بزرگش فرمول تقریبا یکسانی را در پیش میگیرد و در طی سالهای متوالی مکانیکهای همیشگی و سنتی خود را به وجود آورده است. با این حال اگر آنها بخواهند بازی جی تی ای VI به نهایت پتانسیل خود برسد، آنها باید یکی از این سنتها را برای همیشه کنار بگذارند.
شرکت راکاستار تا به حال عناوین تاثیرگذار متعددی را به دنیای ویدیو گیم آورده است و بازی GTA VI به احتمال زیاد به جمع همین آثار الهامبخش تبدیل میشود. ولی توجه داشته باشید که این اثر قرار است به بزرگترین پروژه شرکت مذکور تا این نقطه از تاریخ تبدیل شود و به همین دلیل به تغییرات بزرگی نیاز دارد. به عبارتی دقیقتر سازندگان برای دستیابی به استانداردها و نوآوریهای جدید نیاز به سنت شکنی و کنار گذاشتن مکانیکهای قدیمی دارند. از آنجایی هم که میزان انتظارات از جی تی ای VI به بالاترین حد ممکن رسیده، راکاستار مجبور است که یک سری از تغییرات و تحولات شگرف را به وجود آورد.
همانطور که همه ما میدانیم اثر مورد بحث قرار است مکانیکها و قابلیتهای جدیدی را به سری جی تی ای بیاورد و در مسیر بزرگتر شدن قدم بردارد. از جمله این اقدامات که از آنها خبر داریم میتوان به اولین پروتاگونیست مونث تاریخ مجموعه و نقشهای اشاره کنیم که قرار است از دو برابر نقشه جی تی ای V هم بزرگتر باشد. اما آنچه که در مرکز توجه این مطلب قرار دارد به سیستم تیراندازی و نشانهگیری با استفاده از سلاحها مربوط است.
بازیهای شرکت راکاستار همیشه تنوع زیادی به کار میگیرند و با هر ورودی جدید تغییرات بزرگی را به وجود میآورند. اما با این حال سیستم نشانهگیری و تیراندازی مدتها است که تغییر زیادی به خود ندیده و صرفا با یک سری بهبودها راهی بازی جدید شده. از آنجایی که جرم، جنایت و درگیریها در جی تی ای VI حضور پررنگی دارند و همیشه در جریان هستند، نیاز شدیدی به یک تحول بزرگ در سیستم تیراندازی و درگیریها حس میشود. اگر راکاستار این کار را انجام ندهد و با همان فرمول قدیمی و همیشگی پا به عرصه بگذارد به صورت بدیهی حجم عظیمی از طرفداران ناامید خواهند شد.
سیستم Lock-On Aim که فرآیند نسبتا سادهای از نشانهگیری و تیراندازی است در طی دو دهه اخیر به عضو ثابت ساختههای راکاستار تبدیل شده، اما این به آن معنی نیست که نباید تغییر پیدا کند. این سیستم که تقریبا از GTA IV به بلوغ رسید و جلوه مدرنتری به خود گرفت سالها است که در جایگاه خود باقی مانده و صرفا میزبان یک سری بهبودهای نسبتا جزئی شده است. دلیل اصلی این کار این است که سری جی تی ای یک فرنچایز عامه پسند محسوب میشود و شرکت راکاستار به نحوهای آن را توسعه میدهد که همه افراد بتوانند بدون دردسر از تجربه آن لذت ببرند. بدیهی است که این موضوع به فروش و همهگیری بازی کمک میکند، اما از سمتی دیگر گیمرهای جدیتر و متعصبتر را ناامید خواهد کرد.
در سالهای اخیر بازیهایی نظیر آنچارتد ۴، آلن ویک ۲ و کنترل سیستمهای تیراندازی فوقالعادهای ارائه دادند که در عین حفظ سادگی از جذابیت فزایندهای برخوردارند و به این زودیها خسته کننده نمیشوند. از آنجایی هم که جی تی ای همیشه به تنشها و درگیریهای خود معروف است الهامگیری از مکانیکهای مشابه در آثار مذکور میتواند به جذابیت نهایی مبارزات کمک کند. اگر جی تی ای VI بخواهد بهترین نسخه خود را ارائه دهد باید در گانپلی تجدید نظر به عمل بیاورد و شرایط را به گونهای بچیند که گیمر بیشتر از هر زمان دیگری در مبارات و درگیریها غرق شود.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: Game Rant
بهترین بازیهای تکنفره که باید با دوستاتون بازی کنید
نظرات