رایان رینولدز از چالشهای ساخت فیلم Deadpool & Wolverine میگوید
با توجه به حال و هوای همیشگی فیلمهای ددپول و شوخیهای بزرگسالانه و تند آن بسیاری تصور میکردند که شاید دیزنی این بار فیلم Deadpool & Wolverine (ددپول ۳) را به یک اثر خانوادگی و با خشونت کمتری تبدیل کند. اما خوشبختانه مدیران استودیو با اتخاذ تصمیم منطقی و درست، هویت ددپول را دستخوش تغییر نکردند. نتیجه این تصمیمگیری تبدیل شدن ددپول ۳ به پرفروشترین فیلم بزرگسال تاریخ بود.
رایان رینولدز علاوه بر آن که نقش اصلی را در فیلم ایفا کرده، سهم بزرگی نیز در کمپینهای تبلیغاتی آن داشته و به عنوان تهیهکننده پروژه همکاری کرده است. پیش از این استودیو قرن بیستم فاکس در تبلیغات فرانچایز سهیم بود. اما این بار دیزنی دست به کار شده؛ کمپانی که بیشتر برای محتواهای خانوادگی خود شناخته میشود و هیچگاه پیش از این فیلمی با درجهسنی بزرگسال منتشر نکرده بود.
با این حال، تیم مارکتینگ دیزنی با کمال میل این کار را برعهده گرفت تا با کمک و مهارت رایان رینولدز در تبلیغات بتواند طرفداران را شگفتزده کند. این همکاری در نهایت نتیجه درخشانی داشت و فیلم ددپول ۳ را امروز به پرفروشترین عنوان بزرگسال تاریخ تبدیل کرده که فیلم بزرگی مانند Joker به کارگردانی تاد فیلیپس را کنار زده است. با اینکه هنوز اکران فیلم Deadpool & Wolverine در سینماها ادامه دارد تا کنون ۱.۸۶ میلیارد دلار فروش داشته است.
رایان رینولدز درباره همین باره و چالشهایی که در راه ساخت و تبلیغات فیلم با آنها همراه بوده، توضیحاتی داده است. بازیگر نقش ددپول در صحبتهایش با هالیوود ریپورتر گفت:
برای من بزرگترین چالش، اجتناب از تبلیغات با محتوای بزرگسالانه بود. هدف بازاریابی ما این بود که تمام مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و تنها به یک ژانر خاص مانند کمدی، اکشن یا ابرقهرمانی اختصاص نداشته باشد.
اسد ایاز، مدیر ارشد تبلیغات در دیزنی در این باره افزود:
درجهسنی بزرگسال در واقع به نفع ما بود، زیرا چالش و هدف ما این بود که گسترده بزرگی از مخاطبان را به دست آوریم، به خصوص افرادی که ممکن است قبلا فیلمهای ددپول یا حتی فیلمهای دنیای مارول را ندیده باشند. مارول در حال حاضر مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد و همین کار گروهی واقعا به ما کمک کرد تا به هدفی که میخواستیم برسیم.
تیم Deadpool تمام تلاش خود را برای همکاری با برندها و بازاریابی انجام داد. ارزش مشارکتها ۱۳۵میلیون دلار اعلام شده که یکی از بزرگترین مبالغ در میان فیلمهای دنیای سینمای مارول برای تبلیغات بوده است. البته در این جا باید به بودجه اختصاصی ۱۰۰ میلیون دلاری دیزنی برای بازاریابی نیز اشاره کنیم. آنها با انواع برندها، از Heineken گرفته تا آدیداس و حتی هاینز که به ندرت با هالیوود همکاری می کنند، همکاری کردند. شخصیتهای ددپول و ولورین در کنار یکدیگر آنقدر پرطرفدارند که با وجود تمام این تبلیغات نمیتوان آنها را نادیده گرفت. ایاز اضافه کرد: «این موضوع ما را به شکل زیبایی وارد فضای فرهنگی نیز کرد؛ از سری جدید کفشهای آدیداس گرفته تا یک کنترلر ایکسباکس با طرحی از ددپول، همکاریهای دیوانهوار و جالبی با ددپول ایجاد شده است.»
جورج دیویی، که کمپانی بازاریابی رینولد را اداره میکند، توضیح داده که با توجه به تاریخچه ددپول با درجهسنی R، تیم بازاریابی دیزنی به شکل عجیبی از آنها حمایت کرده است. دیویی از دوران فاکس قرن بیستم روی سری ددپول کار میکرد و اکنون از احتمال همکاری با دیزنی ابراز خوشحالی کرده. او در این باره گفت: «اری که دیزنی همیشه انجام میدهد این است که همه چیز را گسترش دهد.»
در اخبار مرتبط با فیلم ددپول ۳ خواندیم که فیلم Deadpool & Wolverine اکنون پرفروشترین فیلم بزرگسال تاریخ محسوب میشود و آیا اینسامنیاک گیمز بازی wolvorine را با الهام از فیلم ولورین و ددپول میسازد؟
منبع: CBR
گیمپلی ماینکرفت #۱ بازار استریت وارد میشود!
نظرات