سانتا مونیکا / بازی Intergalactic
اخبار بازی خبر

بازی علمی-تخیلی سانتا مونیکا رویکردی کاملا متفاوت از Intergalactic خواهد داشت

تعداد زیادی از استودیوهای بزرگ و خوش‌سابقه، در مجموعه‌ی استودیوهای فرست-پارتی پلی‌استیشن قرار دارند، اما سانتا مونیکا را می‌توان یکی از ثابت‌قدم‌ترین آن‌ها دانست. این استودیوی مستقر در کالیفرنیا در طول ۲۶ سال فعالیت خود تنها چند بازی منتشر کرده است، اما تقریبا همه‌ی آن‌ها با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند. از سال ۲۰۰۵ استودیوی سانتا مونیکا به‌طور انحصاری روی سری خدای جنگ کار می‌کند، اما با هر نسخه‌ی این فرنچایز، از God of War 3 گرفته تا God of War: Ragnarok، توانسته است تجربه‌ای جدید و جذاب ارائه دهد. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که پروژه‌ی بعدی این استودیو کاملا متفاوت از آن چیزی خواهد بود که تاکنون سراغ داشته‌ایم.

در چند سال گذشته، برخی از افراد مطلع ادعا کرده‌اند که استودیوی سانتا مونیکا در حال کار روی یک بازی علمی-تخیلی کاملا جدید است. بحث‌ها درباره‌ی این عنوان جدید از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، زمانی که کوری بارلوگ، کارگردان God of War 2018 در توییتر به‌طور مرموزی اشاره کرد که کار روی یک پروژه‌ی جدید و معرفی‌نشده را آغاز کرده است. در ادامه و در سال ۲۰۲۲، بارلوگ صراحتا تایید کرد که در حال توسعه‌ی یک بازی جدید در استودیوی سانتا مونیکا است، هرچند جزئیات دقیقی ارائه نداد. آگهی‌های شغلی بعدی، همراه با اظهارات یکی از نویسندگان سابق استودیو، نشان دادند که پروژه‌ی بارلوگ به‌نوعی یک بازی علمی-تخیلی خواهد بود.

سانتا مونیکا / بازی Intergalactic

بازی علمی-تخیلی استودیوی سانتا مونیکا باید خود را از Intergalactic متمایز کند

اگر شایعات صحت داشته باشند، پروژه‌ی بعدی کوری بارلوگ اولین IP علمی-تخیلی جدید استودیوی سانتا مونیکا در بیش از ۲۰ سال گذشته خواهد بود، یعنی از زمان انتشار بازی Kinetica در سال ۲۰۰۱. با این حال، این استودیو تنها فرست-پارتی پلی‌استیشن نیست که پس از مدت‌ها به این ژانر بازمی‌گردد، زیرا ناتی داگ نیز در حال کار روی یک بازی علمی-تخیلی است.

در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴، این استودیوی مشهور اعلام کرد که در حال توسعه‌ی یک بازی اکشن-ماجراجویی سوم‌شخص با نام Intergalactic: The Heretic Prophet است. این بازی داستان یک جایزه‌بگیر فضایی را روایت می‌کند که ماجراهای او در سیاره‌ای بیگانه در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. درست مانند استودیوی سانتا مونیکا، ناتی داگ نیز سال‌هاست که بازی‌ای با حال و هوای علمی-تخیلی نساخته است، بنابراین Intergalactic از بسیاری جهات برای این شرکت یک تجربه‌ی جدید خواهد بود.

بازی Intergalactic لحنی مشابه سری آنچارتد خواهد داشت سانتا مونیکا / بازی Intergalactic

بر خلاف بازی‌های اخیر ناتی داگ، Intergalactic به جای تیراندازی سوم‌شخص روی مبارزات تن‌به‌تن تمرکز دارد

ناتی داگ زمانی به ساخت پلتفرمرهای سه‌بعدی شهرت داشت، اما در سال‌های اخیر بیشتر به توسعه‌ی شوترهای سوم‌شخص روی آورده است. جدیدترین بازی‌های این شرکت به‌شدت متکی بر استفاده از اسلحه و مبارزات از راه دور هستند. به‌عنوان مثال، بازی The Last of Us Part 2 دارای بخش‌هایی از مبارزه‌ی تن‌به‌تن است، اما بسیاری از درگیری‌ها، به‌ویژه هنگام مقابله با بلوترها، نیازمند استفاده از تفنگ هستند. سری Uncharted نیز از این نظر تفاوت چندانی ندارد، چرا که استفاده‌ی گسترده‌ای از اسلحه‌ها در آن به چشم می‌خورد.

خوشبختانه به نظر می‌رسد که بازی Intergalactic قصد دارد این فرمول را کاملا تغییر دهد. این بازی به جای یک شوتر سوم‌شخص سنتی، بیشتر شبیه یک بازی اکشن سوم‌شخص با تمرکز بر مبارزات تن‌به‌تن است. شخصیت اصلی این بازی، جردن اِی. مان، در بیشتر تصاویر تبلیغاتی با یک شمشیر قرمزرنگ دیده می‌شود، که نشان می‌دهد این سلاح اصلی بازیکنان در مبارزات خواهد بود. اگر این‌طور باشد، گیم‌پلی Intergalactic از نظر احساسی بسیار متفاوت از The Last of Us یا Uncharted خواهد بود.

معرفی ۱۰ تا از بهترین آثار مشابه بازی Intergalactic: The Heretic Prophet سانتا مونیکا / بازی Intergalactic

به جای دنبال کردن مسیر Intergalactic، بازی علمی-تخیلی سانتا مونیکا باید روی تیراندازی از راه دور تمرکز کند

احتمالا پروژه‌ی علمی-تخیلی استودیوی سانتا مونیکا نیز یک بازی اکشن-ماجراجویی سوم‌شخص خواهد بود. اما برای متمایز کردن این بازی از Intergalactic، این استودیو باید مسیری کاملا مخالف با ناتی داگ را طی کند و به جای تمرکز بر مبارزات تن‌به‌تن، بیشتر بر روی تیراندازی از راه دور تمرکز نماید.

برخلاف ناتی داگ، استودیوی سانتا مونیکا عمدتا به ساخت بازی‌هایی با تمرکز بر مبارزات تن‌به‌تن شهرت دارد، بنابراین اگر پروژه‌ی علمی-تخیلی شایعه‌شده‌ی آن‌ها شامل استفاده از تفنگ باشد، احتمالا تغییر قابل‌توجهی در روند کاری این استودیو را شاهد خواهیم بود. تمرکز بر سلاح‌های دوربرد نه‌تنها مهارت استودیوی سانتا مونیکا در موفقیت در یک ژانر دیگر را به اثبات می‌رساند، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بازی‌شان را از Intergalactic متمایز کنند.

منبع: Gamerant


داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها