پس از ۴ سال، دنباله این انیمه تحسینشده معرفی خواهد شد؟
انیمه «موریارتی وطنپرست» که بر اساس مانگای تحسینشدهی ریوسکه تاکوچی و هیکارو میوشی ساخته شد، در سال ۲۰۲۰ به دنیای انیمه قدم گذاشت و یک سال بعد، در ۲۰۲۱، داستان خود را به ظاهر به پایان رساند. اما پایانی که سوالات بسیاری را بیپاسخ گذاشت؛ سوالاتی که البته در مانگای این اثر که همچنان در حال انتشار است، به آنها پرداخته شد. با این حال، در تمام این چهار سال، سکوتی مطلق بر سرنوشت اقتباس انیمهای آن حاکم بود و هیچ خبری از ساخت دنباله منتشر نشد.
گرچه پخش انیمه رسماً تمامشده اعلام شد، اما منبع اقتباس آن، یعنی مانگا، هنوز فصلهای خواندنی بسیاری دارد که پس از یک پرش زمانی قابل توجه روایت میشوند. انیمه فعلی تنها ۵۶ فصل ابتدایی مانگا را پوشش داده و در بخشهایی نیز مسیر خود را از داستان اصلی جدا کرده است. بخش اول مانگا در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر/دی ۱۴۰۱) با فصل ۷۶ به یک جمعبندی رسید و پس از وقفهای، انتشار آن از دسامبر ۲۰۲۴ (آذر/دی ۱۴۰۳) مجدداً آغاز شد. با در نظر گرفتن محبوبیت و امتیازات خوب سریال، نه تنها ساخت یک دنباله، بلکه حتی یک بازسازی (Reboot) وفادار به مانگا نیز دور از ذهن نیست. اکنون، با انتشار فهرست برنامههای رویداد «جامپ فSTA ۲۰۲۶»، دلایل محکمی برای این خوشبینی وجود دارد.
دوباره به آن مقطع هیجانانگیز سال رسیدهایم که تمام نگاهها به سمت «جامپ فستا» (Jump Festa) دوخته میشود؛ یکی از بزرگترین رویدادهای سالانهی دنیای انیمه و مانگا که توسط انتشارات قدرتمند شوئیشا برگزار میشود. این همایش دو روزه که هر سال بیش از صدهزار بازدیدکننده دارد، ویترین اصلی مجلات پرطرفداری چون هفتهنامهی شونن جامپ، جامپ اسکوئر و پلتفرم آنلاین شونن جامپ پلاس است.
فهرست برنامههای امسال جامپ فستا ۲۰۲۶ میزبان غولهایی چون وان پیس و جوجوتسو کایسن است، اما حضور نام موریارتی وطنپرست در این میان، اتفاقی غیرمنتظره و هیجانانگیز بود. این عنوان قرار است روی صحنه برود و پروژههای آیندهی خود را معرفی کند. از آنجایی که بخش اعظم معرفیهای این رویداد به اقتباسهای انیمهای جدید اختصاص دارد، اغراق نیست اگر بگوییم حضور موریارتی در این فهرست، به احتمال قریب به یقین، به معنای خبری بزرگ برای انیمهی آن است.
داستان ما را به اواخر قرن نوزدهم و اوج قدرت امپراتوری بریتانیا میبرد؛ دورانی که شکاف طبقاتی عمیق، به اشراف فاسد قدرتی بیحدوحصر برای ستم بر مردم عادی بخشیده بود. در این فضا، آلبرت موریارتی، پسر ارشد یک کنت، دو کودک یتیم به نامهای لوئیس و برادر بینامش را به فرزندی میپذیرد. آلبرت، با وجود جایگاه اشرافی خود، از این سیستم طبقاتی فاسد بیزار است و در این انزجار، با دو برادر خواندهاش اشتراک نظر دارد.
در رویارویی نهایی بر فراز پل، ویلیام با این باور که مرگش برای تحقق دنیای آرمانیاش ضروری است، خود را به پایین پرتاب میکند. شرلوک که نمیتواند شاهد این اتفاق باشد، برای نجات او به دنبالش میپرد و پس از آن، هر دو ناپدید میشوند. اگرچه جامعه آنها را مرده میپندارد، اما هر دو به طریقی از این سقوط مرگبار جان سالم به در بردهاند.
انیمه در حالی به پایان میرسد که برادران هر یک مسیر متفاوتی را در پیش گرفتهاند. در صحنهی پایانی، شرلوک را در کافهای در یک منطقهی روستایی میبینیم که میگوید به دنبال دوستی قدیمی میگردد و از ویلیام حرف میزند. چند لحظه بعد، دوربین ویلیام را نشان میدهد که چند صندلی آنطرفتر نشسته و با پوزخندی میگوید: «اگه میتونی منو بگیر». این پایانبندی باز، بیش از آنکه یک نتیجهگیری باشد، زمینهساز داستانی جدید بود. داستانی که در مانگا، پس از یک پرش زمانی سهساله در آرک «تجدید دیدار» ادامه پیدا میکند.
شما چطور فکر میکنید؟ آیا از شنیدن اخباری که قرار است در جامپ فستا ۲۰۲۶ اعلام شود هیجانزدهاید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!
منبع: comicbook
امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون
نظرات