بازی جی تی ای ۶
اخبار بازی خبر

آیا سیستم شرافت مشابه رد دد ردمپشن ۲ باید در جی تی ای ۶ وجود داشته باشد؟

یکی از مکانیک‌های جذاب و تاثیرگذار در بازی Red Dead Redemption 2 سیستم شرافت یا Honor نام داشت. حالا بعضی طرفداران به این فکر افتاده‌اند که آیا جدیدترین ساخته راک‌استار گیمز یعنی بازی Grand Theft Auto 6 هم می‌تواند از این سیستم یا چیزی مشابه آن در گیم‌پلی‌اش استفاده کند؟ اصلاً چنین مکانیزمی به درد بازی جی تی ای ۶ می‌خورد؟ در ادامه تلاش می‌کنیم پاسخی برای این سوالات پیدا کنیم.

جی‌تی‌ای و رد دد ردمپشن دو فرنچایز اصلی راک‌استار گیمز هستند که شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اما اگر در بازی‌های این دو مجموعه دقیق‌تر شویم، تفاوت‌های متعددی را بین آنها مشاهده می‌کنیم. در حالی که هر دو فرنچایز روی ارائه یک تجربه جهان باز تمرکز کرده‌اند و به بازیکن‌ها اجازه می‌دهند به‌طور آزادانه با تک‌تک اجزای دنیای بازی تعامل داشته باشند، اما بازی‌های GTA بیشتر متمایل به بی‌نظمی و هرج و مرج هستند. در واقع هدف اصلی و نهایی در یک بازی جی‌تی‌ای، سرگرم کردن گیمر است و برای این هدف ممکن است چیزهایی مثل واقع‌گرایی یا ارزش‌های اخلاقی قربانی شوند.

اما به لطف وجود سیستم Honor، بازیکن‌های رد دد همواره با عواقب کارها و تصمیمات خود مواجه می‌شوند. در نتیجه با اینکه آزادند تا هر کاری را در بازی انجام دهند، اما بعضی کارها می‌توانند نتایج منفی برای آنها به دنبال داشته باشند. آیا چنین سیستمی در بازی جی تی ای ۶ می‌تواند به نفع گیم‌پلی بازی عمل کند؟

بازی رد دد ردمپشن ۲

سیستم شرافت در بازی رد دد ردمپشن ۲ چطور کار می‌کند؟

در بازی رد دد ردمپشن ۲، شخصیت آرتور مورگان یک نوار شرافت دارد که نشان می‌دهد این شخصیت در طول بازی بیشتر به سمت بی‌قانونی و جنایت تمایل داشته یا اینکه اعمال شرافتمندانه انجام داده است. مثلاً هر زمانی که شما تصمیم بگیرید در بازی یک فرد بی‌گناه را بکشید یا برخی کارهای دیگر را انجام دهید، میزان شرافت شخصیت اصلی کاهش پیدا می‌کند.

چرا تا به حال فیلم جی تی ای و رد دد ردمپشن ساخته نشده است؟

از سوی دیگر، اگر آرتور به افراد در اردوگاهش کمک کند، زمانی که دستگیر شد به‌طور مسالمت‌آمیز تسلیم شود یا به جای کشتن دشمنانش به دست و پای آنها شلیک کند، به عنوان یک شهروند شرافتمند شناخته شده و نوار شرافت او افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که میزان شرافت شخصیت اصلی بالا باشد، شما با مزایای متعددی مواجه می‌شوید. برای مثال وقتی که به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، تخفیفات ویژه دریافت خواهید کرد. همچنین شانس پیدا کردن آیتم‌ها یا لباس‌های جدید برای شما بیشتر می‌شود. در ضمن یک نکته مهم دیگر در رابطه با میزان شرافت آرتور در بازی وجود دارد که مربوط به پایان داستان می‌شود. در واقع بالا یا پایین بودن شرافت شما تعیین می‌کند که با چه پایانی مواجه شوید.

بازی GTA 6

آیا سیستم شرافت در بازی جی تی ای ۶ کارایی دارد؟

سیستم شرافت در بازی رد دد ردمپشن ۲ به بهترین شکل ممکن کار می‌کند. این مکانیزم با درگیری‌های درونی آرتور که بین انسان خوب یا بد بودن مردد است، به خوبی همخوانی دارد. اما چنین سیستمی برای بازی جی تی ای ۶ لزوماً گزینه مناسبی نخواهد بود. همانطور که گفتیم بازی‌های GTA ذاتا متمایل به هرج و مرج هستند. در هر ماموریت از بازی‌های این مجموعه، بازیکن انبوهی از کشته‌ها را پشت سرش به جا می‌گذارد. حتی بعید است یک رانندگی ساده در خیابان بدون آسیب رساندن به افراد عادی به پایان برسد.

اگرچه بازی‌های GTA در داستانی که تعریف می‌کنند معمولاً به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به مضامین اخلاقی می‌پردازند، اما هرگز بازیکن‌ها را از کشتار بی‌رویه منع نمی‌کنند. بنابراین تنبیه کردن بازیکن به خاطر عایت نکردن اصول شرافتمندانه می‌تواند درجه سرگرم کنندگی بازی‌های GTA را کاهش دهد و مطمئناً چنین چیزی با واکنش منفی طرفداران این مجموعه مواجه خواهد شد.

در رد دد ردمپشن ۲ آرتور مورگان به خاطر کشتن حتی یک نفر بی‌گناه، با کاهش شرافت مواجه می‌شود، اما تصور کنید چنین سیستمی در بازی جی تی ای ۶ وجود داشته باشد. جایی که به احتمال زیاد انواع و اقسام موشک‌انداز، بمب، مسلسل و سایر سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد، وجود سیستم شرافت می‌تواند برای گیمر دست و پاگیر باشد. اساساً بازی‌های GTA درباره مواجه شدن با عواقب کارها نیستند. دنیای این بازی‌ها به شکلی طراحی می‌شود که بازیکن بتواند هرج و مرج و آشوب ایجاد کند و به معنای واقعی کلمه خوش بگذراند.

بازی GTA 6

طرفداران چه نظری دارند؟

طرفداران مجموعه جی‌تی‌ای نظرات مختلفی درباره اضافه شدن سیستم شرافت به بازی جی تی ای ۶ دارند. عده‌ای معتقدند که این سیستم می‌تواند به جذابیت بازی کمک کند، اما اکثریت جامعه هواداران GTA تمایلی به اضافه شدن سیستم شرافت به بازی ندارد. یکی از طرفداران این مجموعه در ردیت چنین گفته است:

در بازی‌های جی‌تی‌ای من یک گنگستر بی‌رحم هستم، نه یک کابوی خاکستری که بین دوراهی اخلاقی گیر کرده است.

یک کاربر دیگر به این موضوع اشاره کرده که اگر سیستم «شرافت» با چیزی مثل «اعتماد» عوض شود، احتمالاً کارکرد مناسبی در بازی خواهد داشت. منظور این کاربر آن است که چنین مکانیکی به جای تمرکز روی نحوه تعامل بازیکن با وایس سیتی و ساکنان آن، روی رابطه بین لوسیا و جیسون به عنوان دو شخصیت اصلی بازی تاثیر بگذارد. به این ترتیب بازیکن‌ها می‌توانند موقع تجربه ماموریت‌های بازی جی تی ای ۶ تصمیماتی بگیرند که سطح اعتماد بین این دو شخصیت را کاهش یا افزایش دهد.

طرفداران GTA به طور مشخص علاقه‌ای به اضافه شدن سیستم شرافت به بازی جی تی ای ۶ ندارند. اما با توجه به رویکرد خلاقانه راک‌استار در هر بازی جدیدی که می‌سازد، احتمالاً در این بازی هم شاهد سیستم‌ها و مکانیک‌های جدید و منحصربه‌فردی خواهیم بود. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: Gamerant


انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با WeebHead

انیمه چی ببینیم؟ | میزگیم انیمه‌ای با WeebHead

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها