استودیو لهستانی بلوبر تیم (Bloober Team) که تخصص ویژهای در زمینه توسعه بازیهای ترسناک دارد، به تازگی اعلام کرده که ریمیک Silent Hill 1 به صورت رسمی وارد مراحل توسعه شده است. کونامی نخستین بار طی تابستان اخیر به این ریمیک اشاره کرده بود.
مدیرعامل بلوبر تیم (Piotr Babieno) و معاون رییس استودیو (کارولینا نواک) طی جدیدترین جلسه مالی شرکت اعلام کردند:
ما دو تیم اصلی برای توسعه بازیها داریم که یکی از آنها مشغول کار روی ریمیک سایلنت هیل ۱ است و دومی هم روی یک پروژه دیگر کار میکند.
استودیو بلوبر تیم در حال حاضر چیزی حدود ۲۵۰ عضو دارد. متاسفانه هیچگونه جزئيات دیگری در رابطه با پروژه ریمیک Silent Hill 1 به اشتراک گذاشته نشد، اما خب منطق حکم میکند که تیم توسعهدهنده همانی باشد که قبلتر روی ریمیک سایلنت هیل ۲ کار کرده بود. همانطور که احتمالا در جریان هستید، ریمیک Silent Hill 2 نقطه عطف مهمی برای بلوبر تیم به عنوان یک توسعهدهنده در ژانر وحشت بود. این استودیو پیش از آن با بازیهای کوچکتری مثل Layers of Fear و Observer شناخته میشد و پروژه مشترک آنها با مایکروسافت یعنی The Medium هم به موفقیت چندانی دست نیافت. خیلی از مخاطبان پیش از عرضه ریمیک سایلنت هیل ۲ درباره کیفیت آن نگران بودند، اما خوشبختانه این استودیو لهستانی کار فوقالعادهای انجام داد و یکی از بهترین ریمیکهای چند سال اخیر را به طرفداران سایلنت هیل تقدیم کرد.
ما در نقد و بررسی ریمیک سایلنت هیل ۲ از مجله بازار که نمره عالی ۹ از ۱۰ را دریافت کرده، خواندیم:
بازی Silent Hill ۲ Remake اثر مدرنواری است که در ژانر ترسناک و بقاء همان المانهای کلاسیک و منحصربهفردش را هم حفظ کرده و یک تجربهی مطلوب را در اختیار طرفدارانش میگذارد. نسخهی ریمیک سایلنت هیل ۲ مشکلات و باگهای سیستم مبارزاتی نسخهی اورجینال را حل کرده و آنها را با اتمسفرهای بروزرسانی شده، تازهنفس و بسیار درگیر کننده ترکیب کرده است؛ اتمسفر و محیطهایی که قبل از عرضهی بازی Silent Hill ۲ ریمیک، آنطور که باید و شاید از آنها انتظاری نمیرفت که عالی عمل کنند اما امروز که این فضا را تجربه کردم بایستی بگویم که با یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۴ میلادی طرف هستیم که در هر گوشهوکنارش محتوایی برای ارائه کردن دارد و میتواند تهدیدهای بزرگی را روانهی ما کند.
ریمیک Silent Hill 2 علاوه بر اینکه مورد استقبال طرفداران و منتقدان قرار گرفت، طی مدت زمان کوتاهی بیش از ۲ میلیون نسخه فروخت و به یک موفقیت تجاری تبدیل شد. از زمان انتشار این بازی، بلوبر تیم سراغ یک آیپی مستقل و اورجینال رفت: Cronos: The New Dawn. این اثر ترسناک روانشناختی از تاریخچه لهستان در دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته و مجموعا عملکرد قابل قبولی داشت. نقد و بررسی Cronos در مجله بازار میگوید «Cronos: The New Dawn یک بازی وحشت بقای قابل احترام است که با محیط، مکانیکهای جالب و روایتی نوین، طرفداران این ژانر را سرگرم خواهد کرد. Bloober Team با این بازی نشان داده که توانایی خلق یک اثر جدید و جذاب را دارد اما امیدوارم در نسخههای بعدی این سری، شاهد ریسکپذیری بیشتر و جاهطلبیهای بزرگتری باشیم».
بازی ترسناک Cronos طی هفته نخست عرضه بیش از ۲۰۰ هزار نسخه فروش داشت و این عملکرد موجب رضایت مدیریت بلوبر تیم بود. با تمام این اوصاف، مدیرعامل و معاون ارشد استودیو طی جلسه مالی تاکید داشتند که بلوبر تیم فعلا قصدی برای توسعه دنباله یا محتوای پس از عرضه برای Cronos ندارد.
در حال حاضر، غیر از مباحث و فعالیتهای بازاریابی، شرکت ما به شکل فعال روی توسعه این آیپی کار نمیکند (نه یک DLC و نه دنباله). اما خب همچنان به طور کامل آنها را از برنامههایمان خارج نمیکنیم و قطعا به توسعه این آیپی در آینده میاندیشیم.
تیم دوم توسعه در بلوبر تیم که بالاتر به آن اشاره شد ظاهر روی پروژههای کوچکتر کار میکند. یوروگیمر اعتقاد دارد این تیم هماکنون پنج پروژه مختلف را دنبال میکند که احتمالا چند تای آنها پورتهای مختلف بازیهای فعلی استودیو هستند و برخی نیز بازیهای مستقل و کوچک. Babieno چندی پیش طی یک مصاحبه با شوق و اشتیاق زیادی از ساخت بازیهای ترسناک برای کنسول نینتندو صحبت کرده بود و همین موضوع باعث شکلگیری شایعاتی مبنی بر پورت Silent Hill 2 Remake برای سوییچ ۲ شد.
علاوه بر اینها بلوبر تیم روی یک بازی ترسناک دیگر برای نتفلیکس کار میکند؛ این پروژه با نام رمز Project N «نسبتا کوچک» توصیف شده و بعید نیست یکی از همان پنج پروژهای باشد که تیم دوم بلوبر مشغول کار روی آنهاست. مدیران استودیو در جای دیگری از جلسه سهامداران اعلام کردند:
هدف ما تبدیل شدن به یکی از پیشگامان ژانر وحشت در دنیای ویدیوگیم است. و خب این به معنای عرضه بازیهای بیشتر و کاهش فواصل میان هر انتشار است. این استراتژی به لطف تیم دوم توسعه ما به خوبی حمایت شده. ما همچنین در این تیم روی بازیهای بزرگتر هم کار میکنیم، بنابراین انتظار میرود فاصله بین عرضههای بزرگ استودیو کمتر شود.
جلسه مالی بلوبر تیم دیروز برگزار شد؛ زمانی که یکی از بزرگترین اتفاقات سالهای اخیر در صنعت ویدیوگیم رخ داد و صندوق سرمایهگذاری عربستان استودیو الکترونیک آرتز را با مبلغ هنگفت ۵۵ میلیارد دلار خریداری کرد. مدیرعامل بلوبر طی جلسه با سوالی در همین رابطه مواجه شد و اینگونه پاسخ داد:
من از چند سال پیش روند خصوصی شدن شرکتها و استودیوهای سهامی عام و سپس ادغام بازارهای گیمینگ را پیشبینی میکردم. این نشانه خوبی است. البته من از برنامههای دقیق صندوق سرمایهگذاری سعودی اطلاعی ندارم؛ شاید آنها بخواهند برای نتیجهگیری سریع روی استودیوها فشار وارد کنند که این موضوع خطرات متعددی به همراه دارد، از جمله تعدیل نیروها. من امیدوارم این اتفاق در کنار عرضه نسخه بعدی GTA به تغییرات مثبتی در صنعت بازیسازی (چه خود صنعت و چه بخش مالی آن) منجر شود.
منبع: Eurogamer
سایلنت هیل اف ترسناکترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون
نظرات