پیش از این زیاد درباره بازی Silent Hill f و اینکه چگونه قصد دارد خود را از آثار قبلی این مجموعه متمایز کند، صحبت شده است. بهویژه با تمرکز بر ریشههای ژاپنیاش، احتمالا با یک بازی متفاوت نسبت به نسخههای جدیدتر این مجموعه مواجه خواهیم شد. این بازی همچنین تلاش میکند تا با پرهیز از شباهت بیش از حد به Silent Hill 2 و جذب بازیکنان جوانتر از طریق تاکید بیشتر روی عناصر مبارزهای، از دیگر نسخهها متمایز باشد.
موتوی اوکاموتو، تهیهکننده مجموعه سایلنت هیل و ال یانگ، کارگردان Silent Hill f، اخیرا در رسانهها حضور پیدا کردند و مصاحبهای با وبسایت GameSpark انجام دادهاند. اوکاموتو در این گفتوگو توضیح داد در حالی که هدفش در بازسازی سایلنت هیل ۲ احترام به منبع اصلی بود، در مورد بازی Silent Hill f به «اکشن سرگرمکنندهتر و هیجانانگیزتر» علاقهمند است.
اوکاموتو گفت: «از همان مراحل ابتدایی توسعه، ایدهی افزودن اکشن سرگرمکننده و هیجانانگیز به Silent Hill f را در ذهن داشتم. از آنجا که NeoBards شرکتی است که در ساخت بازیهای اکشن مهارت فوقالعادهای دارد، این هم یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتیم آنها را بهعنوان توسعهدهنده انتخاب کنیم.»
اوکاموتو ادامه داد: «مجموعه سایلنت هیل معمولا بهعنوان بازیای با اکشن سرگرمکننده شناخته نمیشود، اما از آنجا که در حال گشودن درها به روی بازیکنان جدید هستیم، به این فکر افتادیم که چه میشود اگر این عناصر را بیشتر وارد بازی کنیم.»
او افزود: «این روزها بازیهای اکشنِ چالشبرانگیز در میان بازیکنان جوان محبوبیت یافتهاند، بنابراین معتقد بودم اگر چنین عناصری را وارد بازی کنیم، حتی برای افرادی که تازه با این مجموعه آشنا میشوند نیز جذاب خواهد بود.»
یانگ نیز گفت: «نمیخواستیم همان سایلنت هیل ۲ را دوباره بسازیم و میدانستیم که هیچ دلیلی برای تکرار نسخههای مشابه آن وجود ندارد. بنابراین، برای پرهیز از تکرار کارهایی که نسخههای مهم پیشین انجام دادهاند، تصمیم گرفتیم تا اکشن بازی برجستهتر باشد.»
بازی Silent Hill f دنبالهای برای هیچیک از بازیهای قبلی مجموعه سایلنت هیل نیست. در عوض، داستانی مستقل و غیرمرتبط با نسخههای اصلی مجموعه را ارائه خواهد داد. این موضوع در نهایت از سوی ناشر بازی یعنی کونامی تایید شد که جدیدترین نسخه از این مجموعه ترسناک (که معمولا در یک شهر توریستی آرام در ساحل شرقی آمریکا جریان داشت)، عنوانی کاملا جدید خواهد بود و حتی افرادی که هرگز سایلنت هیل بازی نکردهاند هم میتوانند از آن لذت ببرند.
اوکاموتو گفت که مبارزههای دشوار، در کنار تضاد بین «زیبایی و وحشت» در تصاویر و موسیقی، و نیز «طراحی هولناک هیولاهای بازی که به زیبایی انجام شده»، یک ماجراجویی ترسناک را پدید میآورد. حتی معماهای بازی نیز ظاهرا «ریشه در رنج و عذاب روانی» دارند.
ریوکیشی۰۷، خالق رمانهای تصویری Higurashi و When They Cry، اخیرا درباره نگارش داستان Silent Hill f صحبت کرده و عناصر فراطبیعی و روانشناختی بازی را به نوعی «سس سالاد» تشبیه کرده است. این نویسنده توضیح داد که در ابتدا برای بازیکنان دشوار خواهد بود که بین وحشت روانشناختی و فراطبیعی بازی تفاوت قائل شوند، چرا که این دو غالبا یکی به نظر خواهند رسید. اما با پیشرفت در بازی، بازیکنان بهتر خواهند فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و در اینجاست که بازی به گفته او «شبیه سس سالاد» خواهد بود.
بازی Silent Hill f ما را به ژاپن دهه ۱۹۶۰ میبرد، جایی که داستان هیناکو شیمیزو، نوجوانی را دنبال میکنیم که زیر فشار انتظارات دوستان، خانواده و جامعه قرار دارد. همانطور که در ابتدای تریلر معرفی در ماه مارس نشان داده شد، این نخستین بازی سایلنت هیل است که در ژاپن ردهبندی سنی ۱۸+ دریافت کرده. این بازی در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) برای کامپیوترهای شخصی، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X/S منتشر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt
سیندرلا تا لیمو عسلی؛ میزگیم و دوبله فان با سارا جامعی
نظرات