فروش فیلم کنسرت تیلور سوئیفت بیشتر از باربی و اسپایدرمن: راهی به خانه نیست
در آستانه اکران فیلم کنسرت تیلور سوئیفت مربوط به تور the Eras، آمار و ارقام مختلفی از عملکرد تجاری این محصول AMC اعلام شده است.
تیلور سوئیفت یکی از محبوبترین خوانندههای دوران است که با تور اخیر خود به نام the Eras عملکرد فوقالعادهای نشان داد. این تور که در کشورهای بسیاری برگزار شده و هنوز ادامه دارد، تاکنون در حدود دو میلیارد دلار درآمد داشته است. به منظور بهرهبرداری حداکثری از شهرت تیلور سوئیفت و تور the Eras، یک فیلم بر اساس آن آماده شده که فردا در سینماها اکران خواهد شد.
همانطور که قبلا گزارش شده بود، AMC به عنوان توزیعکننده فیلم Taylor Swift: The Eras Tour، از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری این اثر از طریق پیشفروش جهانی خبر داده است. در این شرایط پیشبینی میشود که فیلم کنسرت تیلور سوئیفت در اولین آخر هفته اکران ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون دلار در آمریکا و ۵۰ تا ۷۵ میلیون دلار در سایر کشورها فروش داشته باشد. موسسه تحلیلی باکس آفیس EntTelligence اعلام کرده که فیلم کنسرت تیلور سوئیفت به طور قابلتوجهی درآمد بیشتری نسبت فیلمهای Barbie و Spider-Man: No Way Home در روزهای ابتدایی اکران خواهد داشت.
فیلم سینمایی کنسرت تیلور سوئیفت با استقبال طرفداران همراه شد
یکی دیگر از دستاوردهای شاخص فیلم Taylor Swift: The Eras Tour در زمینه عملکرد تجاری، این است که ۹۹ درصد از پیشفروش بلیتهای سینما در آخر هفته به این اثر اختصاص داشتهاند. طبق گزارش EntTelligence تا روز دوشنبه هفته جاری، از بین ۱۳ هزار سینمایی که فیلم کنسرت تیلور سوئیفت را نمایش میدهند، تمامی بلیتهای ۴۲۰۰ سینما معادل ۳۲ درصد فروخته شدهاند. این موسسه سینماهایی که حداقل ۷۵ درصد ظرفیت آنها به فروش رسیده باشد را معادل Sold-out میداند. این از آن جهت است که ردیفهای جلو و صندلیهای مخصوص معلولان معمولا پر نمیشوند.
برای نمایش عملکرد عالی و باورنکردنی فیلم Taylor Swift: The Eras Tour میتوانیم آن را با فیلمهای باربی و اسپایدرمن: راهی به خانه نیست مقایسه کنیم. فیلم Barbie که با ۱.۴ میلیارد دلار فروش به عنوان موفقترین اثر سال ۲۰۲۳ محسوب میشود، در آخر هفته اول اکران خود ۱۶۲ میلیون دلار و در روز اول ۷۰.۵ میلیون دلار درآمد داشت. همچنین از بین سینماهایی که باربی را نمایش دادند، تمامی بلیتهای ۵۰۰ سینما خریداری شد.
فیلم Spider-Man: No Way Home که در آخر هفته افتتاحیه خود ۲۶۰.۱ میلیون دلار و در روز اول اکران ۱۲۱.۹ میلیون درآمد داشت، تنها توانست ۱۸ درصد از بلیت سینماها را به طور کامل به فروش برساند. تمامی آمار و ارقام اشاره شده در رابطه با فروش بلیتها، مربوط به چهار روز قبل از اولین شب اکران است.
موسسه EntTelligence در حال حاضر بیش از ۱۱.۵ میلیون صندلی سینما را در قالب ۶۵ هزار نوبت نمایش فیلم Taylor Swift: The Eras Tour زیر نظر دارد. با توجه به این که فیلم کنسرت تیلور سوئیفت تا جمعه ۶۵ هزار بار به نمایش گذاشته میشود، انتظار نمیرود که با اسپایدرمن: راهی به خانه نیست، با ۱۰۵ هزار بار نمایش رقابت کند. این در حالی بوده که باربی در آخر هفته اول خود ۶۳ هزار بار به نمایش گذاشته شد.
بازسازی کنسرت تیلور سوییفت را در ماینکرافت ببینید
بلیتهای فیلم کنسرت تیلور سوئیفت در ابتدا با قیمت ۱۹.۸۹ دلار (سال تولد این خواننده) و ۱۳.۱۳ دلار (عدد موردعلاقه او) به فروش میرسیدند. با این حال EntTelligence اعلام کرده که قیمت واقعی در بازار بالاتر بوده و به صورت میانگین برابر با ۲۰.۸۲ دلار است. خرید بلیتهای Taylor Swift: The Eras Tour برای کودکان ۱۴.۱۶ دلار و برای سالمندان ۱۴.۴۲ دلار هزینه دارد.
نظر شما در مورد استقبال مخاطبان از فیلم کنسرت تیلور سوئیفت و فروش بیشتر آن نسبت به باربی و اسپایدرمن: راهی به خانه نیست در هفته اول اکران، چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
یعنی واقعا این فروشش از اسپایدرمن بیشتر بوده؟