بازی The Duskbloods
اخبار بازی خبر

همه چیز درباره بازی The Duskbloods؛ پروژه انحصاری فرام‌سافتور برای سوییچ ۲

فرام‌سافتور در رویداد نینتندو دایرکت هفته گذشته، یک بازی انحصاری جدید برای کنسول سوییچ ۲ معرفی کرد. بازی The Duskbloods تریلری شوم و مرموز داشت؛ پر از اکشن، عناصر ترسناک و جادو. حالا نینتندو یک مصاحبه سه‌قسمتی با کارگردان The Duskbloods یعنی هیدتاکا میازاکی منتشر کرده که در آن درباره ماهیت بازی و تفاوت‌هایش با آثار قبلی فرام‌سافتور صحبت شده است.

در ادامه به مهم‌ترین نکات این مصاحبه درباره The Duskbloods اشاره می‌کنیم تا با جنبه‌های مختلف این بازی بیشتر آشنا شویم.

بازی The Duskbloods

معنای The Duskbloods چیست؟

اگرچه نام بازی، ظاهر آن و اشاره‌های مکرر به خون می‌توانند یادآور یکی دیگر از بازی‌های فرام‌سافتور (یعنی Bloodborne) باشند، اما میازاکی گفته که The Duskbloods به قهرمانان افسانه‌ای به اسم «سوگندخوردگان خونی» (Bloodsworn) اشاره دارد. این شخصیت‌ها که بازیکن کنترل‌شان را بر عهده دارد، انسان‌هایی هستند که از طریق نوع خاصی از خون به توانایی‌های مافوق بشری دست یافته‌اند، چیزی شبیه به خون‌آشام‌ها.

در واقع اصطلاح Duskblood اشاره‌ای کلی به این گروه از شخصیت‌ها دارد که همگی برای رسیدن به «اولین خون» (First Blood) رقابت می‌کنند؛ خونی که در رویدادی به نام «شفق بشریت» (Twilight of Humanity) جاری می‌شود.

بازی The Duskbloods

بازی The Duskbloods هیچ زمان یا مکان مشخصی ندارد

از آنجا که رویداد «شفق بشریت» در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی رخ می‌دهد، نمی‌توان دوره زمانی یا موقعیت جغرافیایی ثابتی برای دنیای The Duskbloods در نظر گرفت.

میازاکی می‌گوید: «محیط‌هایی با حال‌وهوای گوتیک یا ویکتوریایی داریم و همین‌طور مکان‌هایی مربوط به اواخر دوران مدرن اولیه، مثل همان نقشه‌ای که در تریلر دیده می‌شود و قطاری از میان آن عبور می‌کند.»

بازی The Duskbloods

امکان انتخاب بین شخصیت‌های مختلف وجود دارد

بازیکنان می‌توانند از میان بیش از ۱۲ شخصیت مختلف در بازی The Duskbloods یکی را انتخاب کنند. هر شخصیت نیز قابل شخصی‌سازی است و در یک هاب مرکزی می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد.

هر شخصیت قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد، اما به نظر می‌رسد برخی مهارت‌ها میان همه مشترک‌اند. جنگجویان Bloodsworn اساسا دارای توانایی‌های فرا انسانی هستند؛ مثلا می‌توانند سریع بدوند یا پرش بلند و دوگانه انجام دهند. همچنین هر شخصیت به یک نوع حمله از راه دور مجهز است که به گفته میازاکی، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بازی نسبت به عناوین قبلی فرام‌سافتور به شمار می‌رود.

بازی The Duskbloods

پیشرفت در بازی فقط به پیروزی وابسته نیست

یکی از اجزای کلیدی بازی The Duskbloods ساختار PvPvE آن است. در این بازی، مسابقات آنلاین از حضور حداکثر هشت بازیکن پشتیبانی می‌کنند که برای پیروزی با یکدیگر رقابت می‌کنند. میازاکی می‌گوید در این مسابقات، آخرین بازیکنی که زنده بماند برنده خواهد شد، اما گاهی هم شرایط پیروزی متفاوت است. برای مثال، بازیکنان ممکن است مجبور شوند با هم همکاری کرده و یک باس قدرتمند را شکست دهند.

کسب «امتیاز پیروزی» (Victory Points) که در نهایت نتیجه مسابقه را تعیین می‌کند، از راه‌های مختلفی مثل مبارزه مستقیم ممکن است. همچنین میازاکی اشاره می‌کند که پس از بازگشت بازیکن به هاب پس از پایان مسابقه، چه پیروز شده و چه شکست خورده باشد، جایزه‌ای دریافت خواهد کرد.

بازی The Duskbloods

رویدادها می‌توانند روند مسابقه را تغییر دهند

یک سیستم رویداد در بازی وجود دارد که می‌تواند مسابقه را به شکل‌های مختلفی دگرگون کند. این رویدادها ممکن است شامل ظاهر شدن دشمنان ویژه یا اضافه شدن اهداف جدید با پاداش‌های بیشتر باشند.

میازاکی به بخشی از تریلر The Duskbloods اشاره می‌کند که در آن یک صورت سنگی غول‌پیکر در آسمان ظاهر می‌شود. او می‌گوید: «این یک نمونه از رویدادهایی است که می‌تواند در طول مسابقه اتفاق بیفتد. در این مورد، ظاهر شدن این صورت سنگی بر محیط تاثیر می‌گذارد و پاداش‌های مسابقه را تغییر می‌دهد، که می‌تواند بلافاصله بر انگیزه‌ها و اهداف بازیکنان هم تاثیر بگذارد.»

بازی The Duskbloods

شخصی‌سازی حتی روی روایت و دنیای بازی هم تاثیرگذار خواهد بود

استودیوی فرام‌سافتور سابقه‌ای طولانی در قرار دادن لایه‌های عمیق داستانی در بازی‌هایش دارد و البته The Duskbloods هم از این قاعده مستثنا نیست.

میازاکی می‌گوید: «یکی از چیزهایی که در تمام بازی‌هایم دوست دارم انجام بدهم، این است که خرده‌هایی از افسانه‌ها و جزئیات دنیاسازی را باقی بگذارم و به بازیکن اجازه دهم با استفاده از تخیل خودش بین آن‌ها ارتباط برقرار کند. بازی The Duskbloods هم دقیقا همین مسیر را دنبال می‌کند.»

با این حال، میازاکی می‌گوید تیم سازنده در این بازی رویکرد متفاوت‌تری نسبت به بازی‌های قبلی در پیش گرفته است. این قطعات داستانی از طریق آیتم‌های شخصی‌سازی کراکترها و مفهومی تحت عنوان «تاریخچه خون و سرنوشت» یافت می‌شوند. بازیکنان با شخصی‌سازی شخصیت‌ها و بررسی تاریخچه و سرنوشت خونی آن‌ها، اطلاعات بیشتری درباره جهان بازی و داستان آن کشف خواهند کرد.

فرام سافتور از بازی The Duskbloods رونمایی کرد؛ انحصاری جدید نینتندو سوییچ ۲

او اضافه می‌کند: «تمرکز روی عناصری چون خون یا تاریخچه و سرنوشت خونی، به ما امکان داد تا شخصی‌سازی را عمیق‌تر کنیم. این یکی دیگر از دلایلی است که ما Bloodsworn را به‌عنوان شخصیت‌های اصلی انتخاب کردیم.»

از ظاهر ماجرا پیداست که فرام‌سافتور در حال ترسیم یک تصویر متفاوت و جالب است، اما برای دیدن نتیجه کامل آن باید کمی بیشتر صبر کنیم، چرا که بازی The Duskbloods قرار است در سال ۲۰۲۶ به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ ۲ منتشر شود.

منبع: IGN


داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

داستان زندگی بزرگ‌ترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها