نیل دراکمن که سابقه ساخت آثاری مثل لست آف آس ۲ و آنچارتد ۴ را در کارنامه دارد، به تازگی حرف غیرمنتظرهای زده است. این بازیساز بزرگ اظهار کرد که ساخت دنباله جدید برای مجموعههای محبوب اعتماد به نفس زیادی میطلبد که در عین ناباوری او در حال حاضر در خود نمیبیند.
هنگامی که در مورد بزرگترین کارگردانهای ویدیو گیمی دنیا صحبت میکنیم، نیل دراکمن بدون شک یکی از اسمهایی است که در همان انتخابهای اول به ذهنمان خطور میکند. اما با وجود این طرز فکر، این فرد هنوز اعتماد به نفسی که همه از وی انتظار داریم را ندارد. او در طی رویداد DICE Summit که به صورت سالانه در لاس وگاس برگزار میشود، با کوری بارلوگ، سازنده گاد آف وار ۲۰۱۸، به صحبت نشست و حرفهای جالبی زد.
هنگامی که کوری بارلوگ از سازنده بازی لست آف آس در مورد نحوه توسعه و گسترش شخصیتها در طی چندین بازی سوال کرد، او جوابی برخلاف انتظار گیمرها داد. به گفته نیل دراکمن هنگامی که به توسعه و گسترش شخصیتهای داستان میپردازد، تمرکز خود را روی همان پروژه به خصوص میگذارد. به عبارتی دیگر، او در حین داستانپردازی هیچ وقت بازیهای بعدی را در نظر نمیگیرد و ترجیح میدهد تمرکزش را روی همان داستان به خصوص فعلی بگذارد.
نیل دراکمن در ادامه توضیح داد:«آن بازی که در مقابل ما قرار دارد همه چیز را درگیر خود میکند، به گونهای که اگر هنگام کار روی بازی اول، به دنبالهاش فکر کنید، خودتان را چشم میزنید. به همین خاطر هنگامی که روی بازی The Last of Us 2 کار میکردم، بله، برخی مواقع ایدههایی در ذهن میآیند که فکر میکنم اگر فرصتی برای ساخت دنباله پیدا کنیم، داستان ممکن است به کجا برود. اما من همیشه با این ذهنیت جلو میروم که «اگر دیگر هرگز فرصتی برای ساخت بازی دیگری نداشته باشم چه؟» من هیچ ایدهای را برای آینده نگه نمیدارم. اگر ایده خوبی داشته باشیم، نهایت تلاشم را میکند که آن را در پروژه فعلی انجام دهم.»
با توجه به این حرفها به نظر میرسد دراکمن حداقل در حین توسعه نسخه دوم، ایدهای برای قسمت سوم لست آف آس نداشته است
اما صحبتهای سازنده لست آف آس از این عجیبتر هم میشود. طبق گفته دراکمن، او به بازیهای گذشته و شخصیتها نگاه میکند و آنها را برای داستانهای آینده متصور میشود. منتها اگر این شخصیتها نتوانند از لحاظ داستانی آینده درخشانی داشته باشند، کشته میشوند و از داستان کنار میروند. اگر این ذهنیت واقعی او باشد و تحریفی در بیان آن به کار نگیرد، شاید بتوان معنی برخی از شخصیتهای بازیهای ناتی داگ را متوجه شد.
سازنده بازی لست آف آس اظهار کرد هنگامی که آنها مشغول ساخت Uncharted 1 بودند، هیچ ایدهای در مورد مقصد احتمالی نسخه دوم نداشتند. در عوض، هنگامی که کار را برای ساخت نسخه دوم شروع کردند، آن موقع تمام تمرکز و ایدهها را برای Uncharted 2 به کار گرفتند. با توجه به این گفتهها، آنها هنگام ساخت The Last Of Us Part II زیاد به پارت سوم فکر نکردهاند و به همین خاطر، نمیتوانیم آینده مشخصی را برای داستان آن متصور شویم.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: Eurogamer
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم
سازنده غلط کرده نسازه
این همه منتظر موندیم حالا میگه نمیسازم