سریال The Last of Us
اخبار سینما و انیمیشن سینما

فصل دوم سریال The Last of Us یکی از صحنه‌های مهم بازی را تغییر داد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سریال اقتباسی The Last of Us (لست آف آس) تغییر بزرگی در یکی از صحنه‌های کلیدی بازی اعمال کرده است. در حالی که فصل اول به‌خاطر وفاداری زیاد به بازی تحسین شد و تغییرات اندکی داشت که بیشتر به‌عنوان گسترش طبیعی داستان بازی تلقی شدند، فصل دوم مسیر متفاوتی پیش گرفته است.

تفاوت The Last of Us با سایر اقتباس‌های ضعیف از بازی‌ها مانند Uncharted، Assassin’s Creed و Max Payne همین است که به دلیل فاصله گرفتن زیاد از منبع اصلی (بازی)، موفق نبودند. در مقابل، سریال The Last of Us نشان داده که چگونه می‌توان یک اقتباس موفق و وفادار به منبع ساخت، حتی با تغییراتی در روایت.

فصل دوم سریال The Last of Us نسبت به فصل اول، به‌ویژه در چهار قسمت ابتدایی تغییرات بیشتری در روایت داستانی ایجاد کرده است. این تغییرات باعث نارضایتی برخی از طرفداران شده‌اند.

نقد سریال The Last of Us؛ فصل دوم | قسمت سوم

کسانی که معتقدند حتی کوچک‌ترین تغییر در داستان می‌تواند تاثیر بزرگی بر مسیر کلی روایت از جمله آسیب به روند رشد شخصیت‌ها، به‌هم‌ریختن ریتم داستان، و کاهش تاثیر احساسی وقایع  بگذارد. با این حال، این تغییرات بی‌دلیل نبوده‌اند و برخی از آن‌ها حتی نقص‌های نسخه بازی را برطرف کرده‌اند. در واقع، یکی از تغییرات مهمی که در فصل اول سریال اعمال شد، مستقیما فصل دوم را مجبور کرده تا یک صحنه کلیدی را نیز تغییر دهد، تا با روند جدید داستان سازگار بماند.

سریال The Last of Us

فصل دوم سریال The Last of Us شیوه آگاه شدن دینا از مصونیت الی در برابر ویروس تغییر داده است

در نسخه‌ بازی، این موضوع به شکل غیرمستقیم و تدریجی آشکار می‌شود. دینا به مرور زمان با دیدن نشانه‌ها و رفتارهای الی به حقیقت پی می‌برد. اما در سریال، این مسئله به شیوه‌ای کاملا متفاوت و زودتر از آنچه در بازی رخ می‌دهد فاش می‌شود. این تغییر باعث شده تا رابطه‌ی دینا و الی در مسیر احساسی و دراماتیک تازه‌ای قرار بگیرد که می‌تواند باعث تعمیق پیوند آن‌ها شود، هرچند برخی طرفداران ممکن است با سرعت‌گرفتن این افشا مخالفت داشته باشند.

در فصل اول سریال د لست آف آس، سازندگان تصمیم گرفتند یکی از عناصر محبوب بازی‌ها یعنی «اسپورها» (Spores) را حذف کنند. در نسخه‌ بازی، اسپورها ذرات قارچی معلق در هوا هستند که در مناطق خاصی، معمولا زیرزمینی وجود دارند و هر کسی که بدون ماسک آن‌ها را تنفس کند، آلوده می‌شود. این ویژگی نه‌تنها فضای ترسناک و خاصی به بازی می‌داد، بلکه در بسیاری از لحظات کلیدی هم نقش مهمی ایفا می‌کرد.

اما در سریال، این عنصر کنار گذاشته شد. یکی از دلایل اصلی آن جلوگیری از پوشاندن چهره‌ بازیگران با ماسک بود، تا بیننده ارتباط نزدیک‌تری با شخصیت‌ها داشته باشد. این تغییر از همان ابتدا با انتقاد بسیاری از طرفداران روبه‌رو شد، زیرا آن‌ها می‌دانستند که حذف اسپورها می‌تواند به یکی از لحظات حساس فصل دوم لطمه بزند؛ لحظه‌ای که در آن دینا متوجه مصونیت الی می‌شود.

در بازی The Last of Us Part II، لحظه‌ای بسیار کلیدی وجود دارد که طی آن دینا واقعا متوجه می‌شود الی نسبت به آلودگی مصون است. در این صحنه، آن‌ها وارد منطقه‌ای پر از اسپور می‌شوند. پس از درگیری با یک موجود آلوده، ماسک الی می‌شکند. دینا، که هنوز از مصون بودن الی خبر ندارد (یا آن را باور نکرده)، دچار وحشت می‌شود و فورا سعی می‌کند ماسک خودش را به الی بدهد. اما الی امتناع می‌کند و با تکید به دینا می‌گوید که او مصون است و باید به حرفش اعتماد کند، زیرا یک گله‌ آلوده پشت سرشان است و زمان برای بحث وجود ندارد.

در سریال، با توجه به حذف «اسپورها»، چنین موقعیتی دیگر امکان‌پذیر نیست. در نتیجه، نویسندگان مجبور شده‌اند این لحظه را به شکل متفاوتی بازسازی کنند، احتمالا از طریق گفت‌وگو یا حادثه‌ای دیگر که خطر جانی ایجاد کند، اما بدون عنصر اسپور. در سریال، پس از آنکه الی جان دینا را نجات می‌دهد، آن دو به مخفی‌گاه جدید خود یعنی تئاتر متروکه می‌رسند. اما به‌جای آرامش، این صحنه تبدیل به یک مواجهه‌ی تنش‌زا و پر از سوءظن می‌شود.

سریال The Last of Us

دینا که هنوز از چیزی که دیده مطمئن نیست و به خاطر وحشت و شوک ناشی از رویدادهای اخیر عصبی شده، اسلحه‌اش را می‌کشد و تهدید به شلیک به الی می‌کند. او نمی‌داند که آیا الی در حال تبدیل شدن است یا نه، و نمی‌خواهد ریسک کند. در این لحظه، الی مجبور می‌شود راز مصونیتش را به ضوح اعتراف کند. او با صداقت می‌گوید که ایمن است و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. برای آنکه دینا باور کند، الی پیشنهاد می‌دهد دینا موقع خواب مراقب او باشد تا اگر نشانه‌ای از تبدیل شدن دید، اقدام کند.

نقد فصل دوم سریال The Last of Us؛ قسمت دوم | خون پاک نمی‌شود!

به نظر می‌رسد تغییر صورت‌گرفته در فصل دوم سریال The Last of Us در مقایسه با نسخه بازی، تصمیمی هوشمندانه و موثرتر بوده است. در نسخه‌ سریال، ایمنی الی نه فقط به عنوان یک راز یا ویژگی خاص، بلکه به عنوان ابزاری برای نجات دیگران به‌کار گرفته می‌شود. او چیزی را که می‌تواند موجب ترس باشد، به شکلی شجاعانه برای محافظت از دینا استفاده می‌کند و این باعث ایجاد تنش شدید و لحظه‌ای پرتعلیق می‌شود، به‌ویژه برای کسانی که با داستان بازی آشنا نیستند.

در مطالب مرتبط خواندیم که چرا طرفداران فصل دوم سریال The Last of Us را با گیم آف ترونز مقایسه می‌کنند؟ و استاکرها در فصل دوم سریال The Last of Us حضور پررنگ‌تری دارند.

منبع: Comicbook


سخت‌ترین بازی‌های دنیا با چشم‌های بسته؛ میز گیم با @hamid_scorpion

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها