اپیک گیمز و سیدی پراجکت، دموی فنی خیرهکنندهای از بازی ویچر ۴ (The Witcher 4) را با موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ به نمایش گذاشتهاند.
در رویداد State of Unreal 2025 کمپانی اپیک، یک دموی فنی رونمایی شد که فناوریهای پیشرفته بهکار رفته در بازی ویچر ۴ را نمایش میداد. اپیک تاکید کرد که این خود بازی The Witcher 4 نیست، بلکه صرفا یک دموی فنی است، اما دید خوبی از آنچه میتوان از بازی انتظار داشت به ما میدهد.
کمپانی اپیک توضیح داد: «وقتی سه سال پیش آنریل انجین ۵ را معرفی کردیم، سیدی پراجکت رد اعلام کرد که با ما همکاری خواهد کرد تا از این موتور بازیسازی برای پشتیبانی از دنیای باز و بزرگ بازیاش استفاده کند. حالا در کنار هم و در رویداد State of Unreal، آنچه روی آن کار کردهایم را نشان دادیم.»
دموی فنی بازی ویچر ۴ با موتور آنریل انجین ۵، شخصیت سیری را دنبال میکند که در حال انجام قراردادی برای شکار هیولا به منطقهی پیشتر دیدهنشدهی کوویر (Kovir) سفر کرده است (سیدی پراجکت تایید کرده که کوویر در The Witcher 4 منطقهای قابل بازی خواهد بود.) این دمو، نگاه اولیهای به چند ویژگی جدید دنیای باز در آنریل انجین ۵.۶ را در عمل ارائه میدهد. اپیک گفت که همه چیز روی کنسول پایهی پلیاستیشن ۵ با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و رهگیری پرتو (ریتریسینگ) اجرا شده است، از جمله روش جدید و سریعتر بارگذاری دنیای باز از طریق افزونهی Fast Geometry Streaming. در بخشی از این دمو، سیدی پراجکت تعداد شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) را در صحنهی بازار به ۳۰۰ شخصیت انیمیشنشدهی جداگانه افزایش داد. این نمایش با نگاه اولیه به شهر بندری مهم و پایتخت زمستانی کوویر، یعنی لَن اکستر (Lan Exeter) به پایان رسید.
در اینجا متن توضیحات رسمی ارائهشده توسط اپیک آمده است:
در حالی که سیری در بازار پرهیاهوی والدِرِست (Valdrest) قدم میزند، میبینیم که نسخهی ۵.۶ چگونه با صحنههای شلوغ پر از شخصیتهای با جزئیات بالا و افکتهای بصری همچون ML Deformer برخورد میکند. این دموی فنی همچنین Nanite Foliage را به نمایش میگذارد؛ روشی سریع و بهینه از نظر حافظه برای دستیابی به تراکم و کیفیت بصری خارقالعادهی پوشش گیاهی، که قرار است در نسخهی ۵.۷ این موتور گرافیکی منتشر شود.
و در ادامه یادداشتی از سیدی پراجکت آمده است:
این دموی فنی در منطقهی کوویر اتفاق میافتد، که برای اولین بار در مجموعه بازیهای ویدیویی The Witcher در ویچر ۴ حضور خواهد داشت. این ارائه، شخصیت اصلی بازی یعنی سیری را به همراه اسبش کِلپی (Kelpie) دنبال میکند، در حالی که از کوههای صخرهای و جنگلهای انبوه کوویر به سمت شهر بندری پرجنبوجوش والدِرِست در حال حرکت است.
در حالی که این دموی فنی نگاه وسوسهانگیزی به تجربهی بصریای که میتوان از بازی ویچر ۴ انتظار داشت ارائه میدهد، خودِ بازی هنوز سالها با عرضه فاصله دارد. سیدی پراجکت اعلام کرده که The Witcher 4 زودتر از سال ۲۰۲۷ منتشر نخواهد شد.
این یعنی عرضهی بازی در سال جاری که اساسا کسی انتظارش را نداشت، و همچنین عرضه در سال آینده که برخی به آن امیدوار بودند، منتفی است. در نتیجه، سال ۲۰۲۷ زودترین زمانی است که میتوان انتظار انتشار بازی ویچر ۴ را داشت. البته این در صورتی است که همه چیز طبق برنامه پیش برود، و همانطور که همه میدانیم، صنعت بازیهای ویدیویی در پایبندی به برنامههایش چندان موفق نیست! آیا ممکن است انتشار بازی The Witcher 4 در نهایت به سال ۲۰۲۸ موکول شود؟
برخی گمانهزنی کرده بودند که ممکن است ویچر ۴ بهطور انحصاری برای نسل بعدی کنسولها عرضه شود (سونی بدون شک در حال کار روی برنامههای پلیاستیشن ۶ است و طبق شایعات، مایکروسافت هدف خود را برای عرضهی جانشین ایکسباکس سری ایکس و حتی یک کنسول دستی ایکسباکس در سال ۲۰۲۷ قرار داده است.) اما این دموی تکنیکی با آنریل نشان میدهد که ویچر ۴ یک بازی بیننسلی خواهد بود، درست مانند Cyberpunk 2077 که در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه شد.
تا اینجا آنچه میدانیم این است: ویچر ۴ اولین بازی از سهگانهی جدید ویچر خواهد بود که داستان آن پس از وقایع ویچر ۳ رخ میدهد. اما برخلاف سهگانهی قبلی که گرالت شخصیت اصلی بود، این بار سیری در مرکز داستان قرار دارد.
ماوگوژاتا میترگا، تهیهکنندهی اجرایی بازی قبلا گفته بود که انتخاب سیری بهعنوان نقش اصلی داستان، تصمیمی کاملا طبیعی و منطقی بوده است. او گفت: «همه چیز از اول دربارهی او بود، از همان حماسه اصلی که در کتابها میخوانید. او شخصیتی فوقالعاده و چندلایه است و البته، ما پیشتر با گرالت بهعنوان قهرمان خداحافظی کرده بودیم. بنابراین این ادامه داستان است. برای همهی ما انگار این مسیر، سرنوشت او بود. همیشه اینگونه بوده است.»
در ژانویه، داگ کاکل، صداپیشهی شخصیت گرالت، در گفتوگویی با وبسایت IGN که در قالب مصاحبهای گستردهتر دربارهی انیمیشن جدید نتفلیکس با عنوان The Witcher: Sirens of The Deep انجام شد، از تصمیم سیدی پراجکت حمایت کرد، حتی با اینکه گرالت در بازی جدید نقش کمرنگتری دارد. او گفت: «من واقعا هیجانزدهام. فکر میکنم این حرکت خیلی خوبی است. از اول هم فکر میکردم که ادامه دادن این حماسه با تمرکز روی سیری، میتواند از جهات مختلف تصمیمی واقعا جالب باشد؛ بهویژه به خاطر اتفاقاتی که در کتابها میافتد که نمیخواهم لو بدهم، چون میخواهم مردم خودشان بروند و بخوانند. بنابراین بله، خیلی هیجانزدهام. نمیتوانم صبر کنم تا ببینم آنها چه چیزی برایمان آماده کردهاند.»
منبع: IGN
بزرگترین یوتیوبر کالاف دیوتی ایران کیه؟ میزگیم با ملیکا دیوتی
نظرات