فیلم Thunderbolts
اخبار سینما و انیمیشن سینما

چرا مرد عنکبوتی و دردویل در فیلم Thunderbolts حضور ندارند؟

برخی از شخصیت‌های مارول مانند مرد عنکبوتی و دردویل در فیلم Thunderbolts (تاندربولتز) حضور ندارند و در همین باره نویسنده فیلم توضیحاتی به طرفداران داده است.

در فیلم The Avengers (سال ۲۰۱۲)، وقتی که گروه اصلی انتقام‌جویان برای اولین بار در نیویورک با حمله‌ی بیگانگان ثانوس مقابله کردند، برخی از شخصیت‌های معروف دنیای مارول مانند اسپایدرمن، دردویل و دکتر استرنج هنوز وارد داستان نشده بودند یا شناخته‌شده نبودند. اما اکنون، در زمان رخدادهای فیلم Thunderbolts (که نوعی شکل‌گیری گروهی جدید به نام «انتقام‌جویان جدید» را نشان می‌دهد)، شهر نیویورک پر از ابرقهرمانان شده است.

اگرچه این ابرقهرمانان در آن زمان در نیویورک فعال‌اند، اما هنگام حمله‌ شخصیت شرور Void (جنبه‌ی تاریک شخصیت Sentry)، تنها گروه تازه‌ تشکیل‌ شده Thunderbolts حضور دارد و وظیفه‌ی نجات شهر بر عهده‌ی آن‌ها قرار می‌گیرد. اعضای این گروه عبارت‌اند از: یلنا بلوا (بلک ویدوی جدید)، باکی بارنز (سرباز زمستان)، جان واکر (یو.اس. ایجنت)، الکسی شوستاکوف (رید گاردین) و آوا استار (گوست). در واقع دلیل غیبت قهرمانان بزرگ‌تر مانند اسپایدرمن و دردویل، ضرورت داستانی نبوده بلکه تصمیمی برای تمرکز بر اعضای Thunderbolts در شرایط خاص بوده است. نویسنده فیلم تاندربولتز با لحنی طنزآمیز در این باره گفت:

من می‌توانم طبق قانون اساسی آمریکا به این سوال پاسخ ندهم. هنوز نقشه را با دقت بررسی نکردم که بدانم تهدید دقیقا به کجا رسیده، نمی‌‌دانم که آیا به خیابان بلیکِر رسیده یا نه» (محل سکونت دکتر استرنج).

پاسخ او به‌ نوعی شوخی و طفره رفتن است، اما تلویحا نشان می‌دهد که نبودِ این شخصیت‌ها یا هنوز توضیح داده نشده یا قرار است در آینده برای آن دلیلی ارائه شود. بخش پایانی (اکت سوم) فیلم Thunderbolts عمدتا در (Void) می‌گذرد؛ جایی که به‌عنوان یک تاریکی همه‌جانبه و فراگیر توصیف می‌شود. این فضای تاریک، افراد را به نوعی «قلمرو سایه‌ها» منتقل می‌کند؛ مکانی ماورایی که در آن، شخصیت‌ها مجبور می‌شوند بدترین و دردناک‌ترین خاطرات یا آسیب‌های روانی گذشته‌ی خود را دوباره تجربه کنند.

مشاهده ویدیو‌های بیشتر در بازار مگ
این توصیف نشان می‌دهد که پایان فیلم جنبه‌ای روان‌شناسانه و سوررئال دارد و تمرکز آن روی درگیری‌های درونی شخصیت‌هاست، نه صرفا مبارزه‌ی فیزیکی. این فضا نیز احتمالا تجسمی از جنبه‌ی تاریک شخصیت Sentry است که با نام «وُید» شناخته می‌شود.

اریک پیرسون (نویسنده فیلم Thunderbolts) درباره‌ی ویژگی زمانی فضای «Void» توضیح می‌دهد. او می‌گوید که اتفاقات در Void بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود رخ می‌دهند و زمان در این قلمرو به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند، مشابه آنچه در فیلم Thor: Ragnarok گفته شده بود. یعنی در حالی‌که ممکن است در دنیای واقعی تنها یک ثانیه گذشته باشد، در Void شخصیت‌ها ممکن است تجربه‌ای طولانی، شدید یا عمیق از نظر روانی یا زمانی داشته باشند. این مفهوم باعث می‌شود فضای Void نه‌فقط مکانی فیزیکی بلکه واقعیتی پیچیده و ناشناخته از لحاظ زمان و ادراک نیز باشد.

فیلم Thunderbolts

پیرسون که تجربه‌ نویسندگی برای چندین فیلم مارول از جمله Thor: Ragnarok، Black Widow و The Fantastic Four: First Steps را دارد، Thunderbolts را به‌طور مستقل نوشت و در ابتدا طرح داستانی آن شامل شخصیت رد هالک به‌عنوان شرور اصلی بود. اما پس از تغییراتی در روند داستان‌نویسی، شخصیت سنتری  به‌عنوان شرور اصلی معرفی شد. سنتری شخصیت پیچیده‌ای است که به‌طور همزمان دو روان و شخصیت دارد: یکی قهرمانانه (سنتری) و دیگری شیطانی و تیره (Void). این تغییرات در داستان و شخصیت‌ها موجب شد تا فیلم به شکلی عمیق‌تر و پیچیده‌تر به مفاهیم روانی و دوگانگی شخصیت‌ها بپردازد. این انتخاب به‌ ویژه نشان‌ دهنده‌ تحولاتی است که داستان و شخصیت‌ها در دنیای مارول از لحاظ داستانی و روانشناسی تجربه می‌کنند.

او اشاره می‌کند که در برنامه نویسندگان مارول در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، مجموعه‌ای از کمیک‌ها را مطالعه کرده است و یکی از این کمیک‌ها مربوط به شخصیت سنتری بوده است.

پیرسون می‌گوید که در چندین نسخه از فیلمنامه‌ Thunderbolts همیشه می‌دانست که می‌خواهد داستان با یک لحظه عاطفی و انسانی پایان یابد؛ جایی که قهرمانان با یک دشمنی روبرو می‌شوند که نمی‌توانند او را شکست دهند، بلکه در نهایت باید از آن پذیرش و درک کنند. این نکته نشان دهنده تمایز داستان Thunderbolts از دیگر داستان‌های اکشن است، چرا که به جای پایان‌های معمولی که در آن قهرمانان دشمن را نابود می‌کنند داستان به سمت مفاهیم انسانی‌تر و پیچیده‌تر مانند پذیرش و شکست ناپذیری حرکت می‌کند.

پس از ۵۵ سال، تبهکاران دنیای سینمایی مارول همچنان از این قانون استن لی پیروی می‌کنند

در اخبار مرتبط خواندیم که مارول با دو فیلم جدید Avengers دارد مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود و چرا فیلم Spider-Man ۲ سم ریمی هنوز بهترین فیلم مارول است؟

 

منبع: Comicbook


سخت‌ترین بازی‌های دنیای با چشم‌های بسته؛ میزگیم با @hamid_scorpion

سخت‌ترین بازی‌های دنیای با چشم‌های بسته؛ میزگیم با @hamid_scorpion

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها